[help!]hoe schuren afleren??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

[help!]hoe schuren afleren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 17:50

hoi hoi,

ik had even een vraag aan jullie.
ik ben nu dus sinds bijna 3 weken de trotse eigenaresse van een 25 jarige schimmel welsh a merrie van 1,15 hoog maar ze heeft dus een af en toe vervelende eigenschap.
als ik haar ga poetsen of ik loop gewoon even naar haar toe dan gaat ze heel erg met haar hoofd tegen me aan schuren.
als ze het zachtjes zou doen heb ik er geen problemen mee maar ze begint dus telkens harder te schuren (en met dat halster om komt het dus lekker vervelend aan) ik heb nu dus een paar kleine blauwe plekken van haar schuur partijen Schijnheilig .
ik zou het haar graag willen afleren want het kan niet alleen voor mij vervelend zijn maar ook voor andere mensen die het land inkomen.
ze heeft geen rare afwijkingen van luizen,schurft,zomerexeem of andere dingen dus daar kan het niet aan liggen.
ik denk zelf dat ze het een beetje als begroeten ofzo ziet of terug "kriebelen" tijdens het poetsen.
dus hebben jullie tips hoe ik het het beste kan afleren (en dat ze eventueel alleen mag schuren als ze "toestemming" heeft)

gr ilse

Memuska

Re: [help!]hoe schuren afleren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:56

Een paard dat dat bij mij doet krijgt een ferme zwaai en een schreeuw. Ik ben geen krabpaal...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:58

Zo werkt het bij mij ook. Verder zou ik ook niet kiezen voor schuren als je toestemming geeft want dat is verwarrend voor haar.

Schuren doet ze maar in haar eigen tijd tegen een paal of haar been.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 18:00

ik heb haar dus al meerdere keer afgestaft dooreen flinke tik op haar neus of een ruk aan het halster(touw) en dan kwaad te worden maar ze kijkt me dan echt even aan en dan staat ze 5 min. stil en begint ze weer (ze trekt zich er niet echt wat van aan).
misschien ligt het er aan dat ze aan het ruien is.. maar toch blijft het vervelend Knipoog eerst deed ze het heel zachtjes maar nu schuurt ze me af en toe zowat de sllot in Schijnheilig

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 18:38

Consequent zijn en blijven straffen, ook als ze het na 5 minuten weer doet. Dan wéér straffen, ookal vind je het zielig, maar na een tijdje heeft ze eht echt wel door hoor Lachen