ik had even een vraag aan jullie.
ik ben nu dus sinds bijna 3 weken de trotse eigenaresse van een 25 jarige schimmel welsh a merrie van 1,15 hoog maar ze heeft dus een af en toe vervelende eigenschap.
als ik haar ga poetsen of ik loop gewoon even naar haar toe dan gaat ze heel erg met haar hoofd tegen me aan schuren.
als ze het zachtjes zou doen heb ik er geen problemen mee maar ze begint dus telkens harder te schuren (en met dat halster om komt het dus lekker vervelend aan) ik heb nu dus een paar kleine blauwe plekken van haar schuur partijen
.ik zou het haar graag willen afleren want het kan niet alleen voor mij vervelend zijn maar ook voor andere mensen die het land inkomen.
ze heeft geen rare afwijkingen van luizen,schurft,zomerexeem of andere dingen dus daar kan het niet aan liggen.
ik denk zelf dat ze het een beetje als begroeten ofzo ziet of terug "kriebelen" tijdens het poetsen.
dus hebben jullie tips hoe ik het het beste kan afleren (en dat ze eventueel alleen mag schuren als ze "toestemming" heeft)
gr ilse
eerst deed ze het heel zachtjes maar nu schuurt ze me af en toe zowat de sllot in