mest eten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

romygic

mest eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 16:29

Wie weet waarom sommige paarden mest eten en wat kan je daaraan doen? Mijn paard deed het eerder nooit maar de laatste weken is hij ermee begonnen, er is verder niks veranderd met eten wat hij krijgt ofzo. Heb weleens gehoord dat het vitaminegebrek is maar hij krijgt vanalles te eten...

Cleo_

Re: mest eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:07

ik geloof dat het iets met vitamine tekort te maken heeft.
een pony bij ons op stal heeft het ook een tijd gedaan.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:19

Ja dan hebben ze mineralen te kort. Je kunt ze een likblok geven, gewoon zo'n rode. Wij zijn begonnen met pavo koeken te geven. Diet werk ook erg goed.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:26

Over het algemeen is het heel onschuldig. Blijkbaar hebben ze ergens behoefte aan en is dat te vinden in de mest.
Het hoeft niet perse te wijzen op vitaminetekort.
Nix om je zorgen over te maken mits er niet tientallen paardendrollen in zijn maag verdwijnen. Haha! Knipoog

Zie het als een voordeel: Het scheelt uitmesten. Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:29

Laatst zag ik dat het paard van mijn zus het ook doet. een likblok heeft zij in haar stal.
Je zegt dat het ook door iets anders kan komen, zou dat te weinig beweging kunnen zijn, of te weinig naar buiten?

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 07:23

Dat vitaminetekort is zeker niet altijd waar. Ik heb ook wel eens gehoord dat het met dominantie te maken kan hebben (als het niet door een vitamine/mineralentekort komt). Ik heb er ook een die het doet. Die komt echt helemaal niets te kort, maar is wel erg dominant over haar weidemaatje. Ze eet ook juist de mest van haar weidemaatje op: opgeruimd staat netjes, hoef ik het niet meer op te ruimen Clown .
Als je paard geen vitamine/mineralentekort heeft (goede brok, liksteen) zou ik me er maar niet al te veel zorgen om maken.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:06

Mijn merrie neemt wel eens een hapje van de mest van haar weidegenoot (KWPN-er).
Een vitamine-/mineralentekort is het bij haar niet (haar voer is namelijk goed afgestemd).
De mest van de KWPN-er bevat echter heel veel onverteerde granen en grote stukken hooi, omdat zij een heel slechte spijsvertering heeft en daarbij ook niet kauwt.
Mijn merrie ziet er dus gewoon een extra hapje in Vork

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 21:38

mijn paard staat de hele dag buiten als het kan, dus denk niet dat het verveling is... ze heeft ook gewoon een liksteen. ik kan me niet voorstellen dat het goed is. ken ook een paard die deed het ook en werd daar heel buikig van maar je zag bovenaan wel zijn ribben. ze krijgt verder ook genoeg aandacht en beweging, ze staat bij een andere pony buiten maar eet ook haar eiegen mest op stal
ik weet het niet meer maar vidn het wel vervelend

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:47

sommige vinden het ook gewoon lekker Tong uitsteken