- wat zijn de stallingskosten voor pony's en paarden?
€200,- ponies en paarden zijn gelijk. Het is qua accomodatie en ligging zeer netjes geprijst
- wat voor faciliteiten zijn er op de pensionstal en kost dit ook geld om deze te gebruiken, zoja hoeveel dan?
*box
*weidegang
*separate weidegang (dus alleen of met 1 ander paard op een stukje)
*5 ruime paddocks met per paddock 2 grote voerbakken voor hooi/kuil
*stro (vlas tegen meerprijs) je mag zo dik op strooien als je zelf wilt
*kuil (hooi kost paar euro per maand meer)
*'s ochtends wordt gevoerd
*20x60 binnenbak (agterberg bodem)
*20x40 buitenbak (agterberg bodem)
*30x60 buitenbak
*30x60 grasbak (niet in de winter)
*groot stuk grasland waar je vrij op mag rijden
*2 longeerbakken (eventueel de buitenrijbaan 20x40 te gebruiken voor longeren)
*stapmolen (zit bij stalgeld in
)
*springmateriaal
*kegelmateriaal (aangespannen werk)
*Solarium kost een muntje (ik dacht rond de €2)
*iedere stal unit heeft een wasplaats met koud water (gratis) en warm water kost een muntje (€?)
*Afsluitbare grote zadelkast en de mogelijkheid om dekjes en dekens voor de kast op te hangen en je voerton(nen) te plaatsen
*Kantine
*trailerstalling (€10,-/maand)
*10-15min vanaf de Utrechtse Heuvelrug (Leersum/Amerongen)
*2 paards trailer te huur a €22,- per keer
*Er is iemand die je in kunt huren om je paard buiten te laten zetten/ in de stapmolen enz. tegen betaling.
We moeten zelf mesten, buitenzetten/binnenhalen, krachtvoer kopen en de rest van de dag voeren. Wij hebben een schema in de stal en daarin hoef je maximaal 2 keer per week op 1 van de 3 voertijden te voeren (ze kunnen dus 4 keer per dag gevoerd worden!). Wormkuur moet je zelf kopen, wel is er een verplicht schema!
- wat is de gemiddelde prijs voor een stal?
Bij ons dus €200,- en dan komt er nog voer bij, ik zit in nu op een laag muesli verbruik en wat meer granenmix. Ik denk dat ik per maand €10,- aan voer kwijt ben.
Laatst bijgewerkt door Fjordenmaniak op 07-06-05 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt