2 zadel vraagjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

2 zadel vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 15:22

Ik ben voor Honey aan het kijken naar een nieuw zadel, is ze gewoon aan toe. Nu zag ik op de site van divoza de baseline start staan. Heeft iemand ervaring met dit zadel?
En, ze heeft nu een 15", dit zadel is er vanaf 16". Maakt dat veel uit? Ze heeft niet zo'n lange rug natuurlijk

Black_White

Re: 2 zadel vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:39

Inches zijn er voor jouw kont, niet voor de rug van je pony. De kussens zorgen er voor dat het goed op je paard past. Richtlijnen voor inches van engelse zadels zijn:
volwassen 17,5 inch
kinderen rond 12 jaar 16 inch

maar je moet zelf voelen waarin je het beste zit. Je moet ook kijken of je benen niet tew lang zijn voor het zadel. zijn ze te lang, neem dan een maat groter van zadel. Ik heb nu een eigenlijk te klein zadel, en dat rijd behoorlijk lastig af en toe.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 15:46

Ik weet dat inches voor jou kont zijn, maar hoe groter de inch, hoe langer het zadel....

Ik stam btw nog uit de tijd dat bokt dusdanig klein was dat iedereen wist wie Honey was... Het gaat dus om een shetlander, en ik hoef er zelf niet op te rijden

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 16:01

stef schreef:
Ik stam btw nog uit de tijd dat bokt dusdanig klein was dat iedereen wist wie Honey was... Het gaat dus om een shetlander, en ik hoef er zelf niet op te rijden

haha leuk, ik wist inderdaad niet wie honey was hahah. Maar volgens mij maakt het niets uit, ik heb nu een 16 inch zadel die op een pony van 1.16 1.30 en 1.54 heeft gelegen. Het paste op alle 3. Hetziet er op de pony van 1.16 iets groot uit, en op die van 1.54 iets klein, maar dat maakt verder niet uit. (of zeg ik nu iets ernstig verkeerd Haha!)

En passervice kan ook gratis zijn Haha!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 16:03

Hm, ze hebben ook een pas-service natuurlijk.
Maar dat is wat prijzig misschien.
Waarom geen boomloos zadeltje voor Honey?
Of een Cashel softsaddle?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 16:10

Voor mijn pony's heb ik allemaal 16". Alleen Dennis heeft een 15"(maar hij loopt ook af en toe een enkele keer met die 16").

Kwa ruglente, ze zitten allemaal in deken maat 130 cm onderlengte om een idee te krijgen.

Groter dan 16" wil ik eigenlijk niet gaan bij een shet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 17:00

Kiara, boomloos heb ik overwogen, maar om nu 600 euro uit te geven voor een zadel wat ik zelf niet gebruik gaat me te ver.
Die soft zadels (althans, die ik gezien heb) vind ik verschrikkelijk lelijk.
Ik verwacht geen kieffer kwaliteit (heb ik nu ook niet) Gewoon een vergelijkbaar zadeltje als wat ik nu heb (kadet), die is ook 8 jaar mee gegaan, en zeer intensief gebruikt

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:34

ik heb voor mijn shet ook een 16 inch zadel.. maaar groter zou ik idd nie nemen..
hij is overigens zelf 1 meter