Hoefschoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 14:16

Mijn merrie heeft altijd vierkant beslagen geweest. Toen bij haar twee jaar terug artrose werd vastgesteld heb ik de achterijzers laten verwijderen, en vorig jaar toen ze verhuisde (en ik van smid veranderde) zijn de voorste er ook af gegaan. Dat ging prima, ze heeft heel sterke hoeven en had geen aanpassingsmoeilijkheden.
Echter, twee weken terug liep ze plots onregelmatig. Intussen loopt ze op het harde terug prima, maar in de wei en op kiezelige ondergrond loopt ze erg gevoelig.
Ik heb daarstraks de smid gebeld en die zou eens komen kijken, maar ze is pas 6 weken geleden gedaan en eigenlijk groeien haar hoeven helemaal niet zo snel, ze staat ook nog niet lang. Hij vreest dat ze dan te kort gaan staan, maar komt wel eens kijken of er wat aan te doen is, mss enkel de straal bijwerken ofzo? En als het nodig was, zou hij ze weer op ijzers zetten... En dat wil ik nu net vermijden.
Daarom zoek ik wat informatie over hoefschoenen. Wie heeft ze, welk merk, wat is de kostprijs, ... En zou het een oplossing kunnen zijn?
Alvast dank!

Angela

Re: Hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:19

Ik heb ze zelf niet, maar ik heb wel goede verhalen gehoord over de schoenen van de smit: www.smit-rijssen.nl