mexicaans hoofstel ! soorten en functies ?? tips aub

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

mexicaans hoofstel ! soorten en functies ?? tips aub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 11:58

hoi

ik huur een paard en de eigenares rijdt pacha al heel lang met mexicaanse neusriem. Dus ik gebruik die nu ook.
Hij is helemaal niet hard aangespannen , er zit niets van druk op dus volgens mij werkt ie ook niet echt goed in.

Kan iemand mij enkele functies geven van mexicaanse neusriemen ? En heb je daar verschillen in ?

Die van pacha verschilt bv met die van blue ...

Afbeelding

Afbeelding

[ pacha ]

Afbeelding
Afbeelding

[ blue ]

Anoniem

Re: mexicaans hoofstel ! soorten en functies ?? tips aub

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 12:02

Volgens mij werkt een mex pas in als het paard zich zeg maar verzet tegen de teugel bijv. wanneer hij zijn hoofd omhoog gooit als jij hem aan de teugel wilt werken.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 12:07

De mex werkt pas in als het paard de mond probeert te openen, heeft best pittige inwerking. T schijnt wel zo te zijn dat n paard vrijer kan ademen met n mex itt gecombineerde neuriem.
Bij Pasha zou t achterste riempje van de neusriem iets lager mogen, nu zit de ring net op t botje (kaakbot, jukbeen?), das minder prettig dan wanneer ie gewoon "glad" tegen de wang zit Lachen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 11:43

Naomi21 schreef:
De mex werkt pas in als het paard de mond probeert te openen, heeft best pittige inwerking. T schijnt wel zo te zijn dat n paard vrijer kan ademen met n mex itt gecombineerde neuriem.
Bij Pasha zou t achterste riempje van de neusriem iets lager mogen, nu zit de ring net op t botje (kaakbot, jukbeen?), das minder prettig dan wanneer ie gewoon "glad" tegen de wang zit Lachen

zijn niet echt recente foto's Knipoog
dit is inderdaad al verandert , danku

kent iemand de verschillen tss de 2 ?

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 16:56

Miss_Montana schreef:
Volgens mij werkt een mex pas in als het paard zich zeg maar verzet tegen de teugel bijv. wanneer hij zijn hoofd omhoog gooit als jij hem aan de teugel wilt werken.

dit klopt niet. Deze neusriem werkt in als het paard zijn mond probeerd te openen...

Maar ehm... ik zie persoonlijk helemaal geen verschil tussen de 2? hooguit dat die van blue idd hoger zit... uitleg? Lachen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 19:31

Ididit schreef:
Miss_Montana schreef:

dit klopt niet. Deze neusriem werkt in als het paard zijn mond probeerd te openen...

Maar ehm... ik zie persoonlijk helemaal geen verschil tussen de 2? hooguit dat die van blue idd hoger zit... uitleg? Lachen

ik denk dat die van pacha eerder hoger zit

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 21:12

Blue is mijn paard voor de duidelijkheid Lachen
Ik ben al heel lang aan het prutsen met dit hoofdstel, wil namelijk een nieuw want ik vind het zeer slechte kwaliteit maarja alles op zijn tijd. Ik heb het hoofdstel al steeds aangepast en nu zit hij weeral anders, zal morgen eens foto's trekken, want ik vind dat mijn paard er hier maar wat raar uit ziet Knipoog

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 11:49

missblue schreef:
Blue is mijn paard voor de duidelijkheid Lachen
Ik ben al heel lang aan het prutsen met dit hoofdstel, wil namelijk een nieuw want ik vind het zeer slechte kwaliteit maarja alles op zijn tijd. Ik heb het hoofdstel al steeds aangepast en nu zit hij weeral anders, zal morgen eens foto's trekken, want ik vind dat mijn paard er hier maar wat raar uit ziet Knipoog

ja sorry had ik er niet bijgezet
pacha krijgt ook een nieuw