Op vakantie, wat meenemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niemandweet

Op vakantie, wat meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 10:19

Ik ga binnenkort ( over n maand) als ik mijn diploma heb 2 weekjes op vakantie met mijn allerliefste paardje. Ik ga vanuit Almere naar een vriendin in Limburg toe, zij heeft ook een paard, paar hectare grond, 2 stallen en een flinke bak.

Nu ben ik langzamerhand dingetjes aan het bedenken wat ik allemaal mee moet nemen. Behalve paard, zadel, hoofdstel, voer etc.
Iemand nog dingen die ik echt niet mag vergeten? (behalve paard en etc)
Of handige tips ?

doubledream

Re: Op vakantie, wat meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 11:04

2x een hoofdstel
2x een halster+2x touw
1 of 2x zadel
2/3 dekjes
Reserve beugelriemen
Reserve teugels
Borstels
extra Voer
ehbo kistje
Nr. van de Hoefsmid
Nr.van de veearts
Paspoort paard
eventueel dekens
Een route kaart van de ruiterpaden e.d

voor je zelf

Ruiterbewijs als je dat hebt.
de nodige kleding stukken Knipoog
Regenkleding..altijd handig in dit land!
Telefoon

Er zal wel meer zijn...maar dit is wat ik me kan bedenken...

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 11:15

Vliegenspul als je inde zomer gaat iig dus ook vliegendekens met zadeluitsparing vliegenkap. enz. Zadeltassen envt?

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 11:57

Ik neem aan als je al wat vergeet je het toch wel van je vriendin kan lenen Knipoog

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 12:34

Entingsbewijs, paspoort en andere belangrijke papieren van je paard!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 12:53

Twee zadels mee lijkt me wat overdreven - als je die al zou hebben. Reserve beugelriemen, een schone extra singel en schone zadeldekjes zijn wel handig.
Neem ook een extra rijbroek mee! Als je een keer zeiknat regent is het wel lekker wanneer je de volgende dag een droge broek aan kan trekken.

Nummer van veearts en hoefsmid lijkt me ook niet logisch. Je zult als je in Zuid Limburg bent het nummer van de veearts en hoefsmid van je vriendin moeten gebruiken als er wat is. Een set gebruikte maar nog niet versleten ijzers meenemen kan wél handig zijn: dan hoeft een vreemde smid er alleen maar een evt verloren ijzer onder te meppen, en niet moeilijk te doen met op maat maken.

Wat ga je doen? Daar alleen in de bak rijden, of ook (lange) buitenritten maken? Ben je dat laatste gewend?

Zo niet, zorg dan voor massagemiddel voor zowel jezelf als je paard, en evt groene leem om de benen van je paard te verzorgen na zo'n lange rit. Het is tenslotte heuvelachtig gebied, wat je paard ook niet gewend zal zijn. Vliegendekens en vliegenspul is ook noodzakelijk, zadeltassen met wat eenvoudige EHBO voor onderweg ook, als je lange ritten maakt.

Las verder regelmatig een rustdag in voor je paard, dus neem ook andere zaken mee dan alleen paardenzaken.

Niemandweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 07:31

Ik wissel buiten rijden met dressuur af.

Daar gaan we merendeel in de bak rijden, maar ook een aantal keren naar buiten toe. Rust krijgt ze sowiezo wel, want we gaan ook eens shoppen buiten limburg en een dagje naar haar famillie toe.

Bedankt voor de tips allemaal.
iemand nog meer?

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 08:26