Op dit moment hebben we thuis twee pony's staan, mijn volbloedtype merrie en de WelshCob van mijn broertje. Ook hebben we nog een oude Shetlander (30+)
Nou gaat m'n broertje na de zomer diergeneeskunde doen in Utrecht, daar wonen etc., dus de pony wordt verkocht. Dit weekend zijn de eerste mensen wezen kijken en ze hebben serieus interesse.
Ik heb ook nog een driejarige maar die staat nog niet thuis, ik wil haar deze zomer graag inrijden op de plaats waar ze nu staat. In augustus haal ik haar waarschijnlijk wel naar huis.
Mijn merrie is een stressgevoelig beestje en is erg gehecht aan haar maatje. Als de ander weg is moet ze op stal, want in het land loopt ze alleen maar te vliegen. Eén keer(al een tijd geleden hoor) is ze zelfs over het hek gekomen toen de Welshcob weg was. Ik denk dus dat het grote impact op haar kan hebben als hij verkocht wordt en dus voorgoed weggaat.
Ze blijft dus niet helemaal alleen achter als de Welsh verkocht is, maar de shet valt op het moment compleet buiten de 'kudde', dar besteden de beide andere weinig aandacht aan.
Heeft er iemand tips hoe ik het beste kan handelen?
Hoe zijn de ervaringen met het vertrekken van maatjes?