In princiepe moeten supplementen bijvoeren in normale omstandigheden niet nodig zijn. Bij een goed voerproduct is alles op de juiste manier uitgeballanceerd. Maar supplementen zijn niet slecht. Bij tekorten waarbij verschijnselen in gedrach of medisch zich beginnen te vertonen is het vaan verstandig om het tekort aan te vullen d.m.v. supplementen door het "normale" voer bij te voeren. Is het tekort opgeheven is het verstandig er weer me te stoppen, immers overvoeren van vitaminen en mineralen is ook niet gezond en kan ook nadelige uiten zoals granen of haverwerkingen hebben waarvan ik meerdere gevallen in de praktijk tegen kom. Gebruik je zelf grondsstoffen zoals granen of haver, moet je wel goed uitrekenen wat de juiste verhouding moet zijn voor de toe te voegen voedingssupplementen. Hiervoor is een compleet voedingssupplement op de markt voor mensen die zelf grondstoffen hebben. Tevens zijn er onschuldigere supplementen zoals knoflook of foenegiek of een basis kruidenmix. Deze kunnen in geringe hoeveelheid veilig toegediend worden. Mijn stelling is, voer niet onnodig supplementen, voer ze tijdelijk en niet struktureel. Voer je ze wel struktureel ga dan na of het normale voer wel voldoende kwaliteit heeft.