Springschoenen tegen ijzers aftrappen??? Welke??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Springschoenen tegen ijzers aftrappen??? Welke??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:33

Mijn paard trapt dus iedere maand wel een keer een van zijn voorijzers eraf! Nou had ik bedacht dat springschoenen misschien wel konden helpen, maar is dit ook zo???

Graag ervaringen!! Haha!

anydale

Re: Springschoenen tegen ijzers aftrappen??? Welke??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 21:00

Ja ik gebruik ook springschoenen omdat mijn paard weleens op zijn hakken trapt en zijn ijzer er weleens aftrapt..
Ik gebruik het nu met de SGW training en met het springen. Daarvoor reed ik er elke dag mee, maar hij is wat voorzichtiger geworden volgens mij Clown
Het merk maakt niet echt uit, ik heb ze van neopreen dat zit het lekkerst Lachen

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 21:01

ik gebruik daar ook springschoenen voor. Ik heb neopreen springschoenen van HH ( à 14 euro ) Ik koop ze dan een maatje groter zodat ze bij de kootholte aan de achterkant net op de grond hangen. Ze verslijten dan wel maar ik heb zo het beste resultaat.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 21:20

Springschoenen kunnen zeker schelen, maar als je paard zo vaak een ijzer aftrapt, dan is dit ook wel een klusje voor je smid, daar is best wat aan te doen namelijk.
Welke springschoenen je neemt boeit niet zoveel, als ze maar groot genoeg zijn en de achterkant van de voet helemaal bedekken.

Helaas leeft mijn paard op grote voet en is XXL eigenlijk nog niet groot genoeg, maar hij trapt z'n ijzers niet af gelukkig.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 21:42

Mijn paard heeft in het land ook de neopreen springschoenen van HH aan tegen het aftrappen van de ijzers!

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 23:36

Nouvel schreef:
Mijn paard heeft in het land ook de neopreen springschoenen van HH aan tegen het aftrappen van de ijzers!

Die van mij ook, en ook tijdens het rijden....werken prima hiertegen.
Maar je kan het ook aangeven bij je smid, misschien kan hij het ijzer iets anders eronder leggen zodat het wat minder snel gebeurd...

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:21

Ik heb de allergoedkoopste variant, die rubberen met klitteband. Ik gebruik ze vooral rondom in de trailer, bij het springen, buitenritten ed. Thuis in de bak meestal niet, misschien wil ik die neopreen ook nog wel voor de trainingen, maar ze schijnen toch wel wat vocht op te nemen en daardoor zwaar te worden.

OTTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 11:16

Met het werken heb ik gewone rubberen springschoenen om, maar wanneer ik hem los heb staan of in de wei, heeft hij de hoefschoenen van Kavalkade aan. Die dingen werken perfect!!! Mijn paard trapte iedere keer wanneer hij los stond zijn ijzers af (en dat lag echt niet aan mijn smid), maar nu blijven ze gelukkig zitten. Knipoog

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 11:19

Staan jullie paarden ook de hele dag buiten met springschoenen aan??
Die van ons raakt ze meestal in het weiland kwijt als ze achter mekaar aan vliegen en raar doen. Hij staat nl dag en nacht buiten en weet niet of dat zo geschikt is met springschoenen.Laatste keer heeft zn ijzer er wel geteld 12 uur onder gezeten met resultaat dat er een stuk van zn hoef af is en de ijzers dus niet goed meer vast kunnen, dus staat hij nu noodgedwongen zonder..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 11:36

Neopreen met kunstleer aan de buitenkant van Imperial Riding voor 10 euro. Die merrie versleet van de rubberen gemiddeld een setje in de 2 weken, met die van IR heeft ze maanden gedaan.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 13:39

ALs je paard zo vaak je ijzers aftrapt is dat n teken dat je smid de ijzers aan de achterkant wat te groot heeft ofzo, dat had mijn paard ook, nu heeft hij ze aan het einde allebei iets korter gemaakt en heb nergens meer last van Lachen

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:01

Ik heb van die neopreen gevallen met klitteband, ik weet niet precies welk merk. Ik ben er erg tevreden over, die rubberen zat ik altijd mee te knoeien en ze waren ook snel versleten. Deze gebruik ik nu al bijna een jaar en ze zijn in prima staat! Ik gebruik ze voor het springen (duh) en voor buitenritten.
Maar ijzers aftrappen, is dat niet meer een zaak om door de smid te laten oplossen als door een springschoen?

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:14

Jep ik heb ze ook daarvoorgehad alleen trapt ze zich nu niet meer of der ijzers af..Maar ik heb neopreen van eskadron hele fijne Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:36

Thanx voor de reacties! Mijn smid is al maanden aan het proberen hoe hij de ijzers het beste kan leggen. Hij zit nu op het randje qua maat en hij heeft ze al iets gedraaid zodat ie minder snel op de takken kan gaan staan. Toch is mijn paard blijkbaar te lomp! Vandaar dat ik nu de springschoenen wil proberen....

De smid zucht inmiddels al luidruchtig als ik m bel.... Volgende x hoef ik alleen mijn naam maar te zeggen.... Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Judje op 15-08-08 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 15-8-2008: berichten gesplit, die het topic omhoog haalden.