problemen met mijn zadel, wat moet ik doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

problemen met mijn zadel, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 20:30

Ik ben dus via bokt te weten gekomen dat het zadel niet op mijn paard past. Alleen ik zit met een probleem..:
Mijn moeder gelooft mij niet en ik moet haar dus zo ver krijgen dat ik een nieuw zadel mag... Alleen dat kan heel lang duren.. Maar dat is het probleem niet: het probleem is dat ik mn paard een een maand lang kan gaan longeren... Op dit moment ga ik haar longeren maar als ik dat een lange tijd moet gaan doen werkt dat echt niet. Nou kan ik haar natuurlijk wel in de wei zetten maarja, dat vind ze ook niet leuk, en ik kan niet fatsoenlijk zonder zadel op haar rijden..Dus hebben we een probleem. Wat moet ik in de tussen tijd doen? Een ander zadel lenen gaat niet, dus dat moet je ook niet gaan aanbieden want dta heeft geen zin Knipoog
Laatst bijgewerkt door Karin op 05-06-05 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

PartTwo

Re: Wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:34

je kan ook met longeren heel veel afwissel bijv met pessoa tuig een paar keer of alleen met een touwtje of springen of gewoon los en dan laten lopen vinden ze ook vaak leuk. je kan ook een dag alleen stappen een paar keer en de rest van de dag in de wei. er zijn zat dingen te verzinnen.

ElanII

Re: Wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:40

LauEef schreef:
Ik ben dus via bokt te weten gekomen dat het zadel niet op mijn paard past. Alleen ik zit met een probleem..:
Mijn moeder gelooft mij niet en ik moet haar dus zo ver krijgen dat ik een nieuw zadel mag... Alleen dat kan heel lang duren.. Maar dat is het probleem niet: het probleem is dat ik mn paard een een maand lang kan gaan longeren... Op dit moment ga ik haar longeren maar als ik dat een lange tijd moet gaan doen werkt dat echt niet. Nou kan ik haar natuurlijk wel in de wei zetten maarja, dat vind ze ook niet leuk, en ik kan niet fatsoenlijk zonder zadel op haar rijden..Dus hebben we een probleem. Wat moet ik in de tussen tijd doen? Een ander zadel lenen gaat niet, dus dat moet je ook niet gaan aanbieden want dta heeft geen zin Knipoog

Je zegt eigenlijk dat je twee problemen hebt:
1. Je moeder gelooft niet dat je zadel niet past.
2. Langere tijd longeren werkt niet volgens jou.
Wat het eerste probleem betreft zou ik nog eens met je moeder praten.
Misschien kan je voorstellen iemand te laten komen die professioneel zadels past. Die kan dan naar je zadel kijken. Wanneer die tot de conclusie komt, dat er een nieuw zadel moet komen, dan zal je moeder je toch wel geloven ?
Het tweede probleem snap ik eigenlijk niet ? Waarom zou je moeten gaan longeren ? Als het zadel echt niet past en je wilt er niet mee rijden, dan begrijp ik het wel, maar waarom is dat een probleem ?
Ik heb zelf 2 maanden moeten longeren: het zadel wat ik bij mijn paard kocht paste ook van geen kanten, mocht er ook echt niet meer op. Verder had mijn paard geen conditie en geen spieren, dus meteen een ander zadel kopen kon ook niet.
Eerst longeren dus om spieren te kweken en natuurlijk is rijden veel leuker, maar het moest nu eenmaal. Toen Elan na 2 maanden weer spieren had, heb ik een "nieuw" tweedehands zadel gekocht.
Overigens heb ik er ook een professional bijgehaald hoor want een zadel passen is echt een vak apart.
Veel succes, ik hoop dat het allemaal goed komt met je paardje en het zadel.