Ik heb een trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Scott

Ik heb een trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 19:04

Gekocht eindelijk na lang zoeken heb ik een 2de hands trailer gekocht het is een Heja 150, het enige wat ik me dus nu afvraag is of dat het een 1 paards of 1,5 paards trailer is !!! misschien een beetje dom maar ik weet het eigenlijk maakt mij eigenlijk niet uit paard past er toch wel in maar misschien weet 1 van jullie wat de binnenafmeting van een 1 paards is en vanaf welke binnenafmeting het een 1,5 paards wordt. Op kenteken staat alleen dat hij breedte 174 cm is. Wij hebben gemeten dat de binnenafmeting ongeveer 125 cm. is. Ik ben benieuwd oja weet iemand wat het kost als je zo'n trailer globaal laat nakijken (remmen, verlichting etc. etc.)

Alvast bedankt.

ikke

Re: Ik heb een trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:25

1-paards worden al jaren niet meer gemaakt, dus die kans is erg klein Haha!
Aan de maat te zien is het een normale 1,5 paards trailer. Die 1,74 is de totale breedte van de trailer, dus over de wielkasten gemeten.
Geen idee wat het kost om het te laten nakijken, doe ik zelf, dan weet ik ook zeker dat het goed is.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 21:43

die van mij is 1,40 breed (Atec Olympialine). Ik hoorde dat dat 1 3/4 wordt genoemd zelfs? Bij de aankoop heb ik een keuring laten doen door een bovag bedrijf, ik was daar 50 euro voor kwijt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 22:02

Onze trailer (Wesco) is ook 125 cm breed (binnenmaat) en is 'op papier' een 1.5-paards.

Onze vorige trailer was 1.35 breed. Dat was een 1.5-paards van Ifor Williams waar ooit een tussenschot in had gezeten, konden twee pony's in.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 22:40

SuzyE schreef:
die van mij is 1,40 breed (Atec Olympialine). Ik hoorde dat dat 1 3/4 wordt genoemd zelfs? Bij de aankoop heb ik een keuring laten doen door een bovag bedrijf, ik was daar 50 euro voor kwijt.

Kreeg je daar ook een rapport enzo bij? Heb nl laatst een offerte aangevraagd en daar was een bovag keuring 100 euro.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:13

ik kreeg een papier met opmerkingen en een handtekening, vond ik genoeg, was een betrouwbaar bedrijf waar ik eerst altijd een trailer huurde. Groetjes Suzanne