paardje!!! Hij is nu 11 maand oud en al een hele knaap (is hengst), hij is ongeveer 1.50m, Bonanza is 1.45m en hij is iets groter als dr.Maar goed ff verder. Jan (eigenaar Urban en Bon) had een aanpak waar ik wel respect voor had.
Een harde aanpak, maar dat had Urban nodig. Als Urban hem bijv. voorbij wou draven (aan de hand gewoon) dan zette hij hem stil en liet hem minstens 3 passen achteruit lopen. Urban is nogal een happertje, elke keer als hij hapte kreeg ie een felle tik.
Telkens als Urban iets verkeert deed (happen, trappen, voorbij, enz.) dan werd hij flink aangepakt, maar Jan liet ook duidelijk merken wanneer hij het goed deed.
Wat vinden jullie nou wat voor aanpak veulens nodig hebben, zo'n soort aanpak als Jan Urban geeft of zouden jullie voor een meer 'zachtere' aanpak kiezen, of gewoon totaal anders????
ben benieuwd, ik zou zelf dezelfde aanpak als Jan kiezen, maar ikw eet neit of ik dat zou kunnen.
BTW: Ik mag Urban ook gaan (in)rijden als hij er de leeftijd voor heeft, vandaar dat ik mee was om kennis te maken met hem