hoe vaak per week train/rijd jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1x a 2x per week
1 (1%)
2x a 3x per week
3 (4%)
3x a 4x per week
10 (14%)
4x a 5x per week
14 (19%)
5x a 6x per week
25 (35%)
6x a 7x per week
16 (22%)
verschilt van week tot week
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 71

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 15:34

hoi, ik vraag me af hoe vaak jullie trainen/rijden per week?
Ik kwam hierop omdat mn instructrice/vriendin zelf ook 2 paarden rijdt en daar zeker 6 a 7 dagen per week mee bezig is. Haar verloofde wil dat ze een paardloze dag instellen, maar ze is echt tot de conclusie gekomen dat dat niet altijd lukt. Maar daar gaat het nu niet om...

Ikzelf train 5x a 6x per week, waarvan meestal minstens 1x longeren, 1x springles (om de 2 weken), 2x dressuur les.

Ook heb ik 2x a 3x per maand dressuurwedstrijden, wat zeer goed gaat de laatste tijd. Ik rijd nu nog B, maar kben al L1 startgerecht en na de zomervakantie ga ik waarschijnlijk L1 starten!

Hoe doen jullie dat?

Liene

Re: hoe vaak per week train/rijd jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 15:37

Ja ik ook 5x a 6x keer per week.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 15:39

Ik rijd bijna iedere dag, soms kan ik een keertje niet, dan heeft hij vrij. Ik rij afentoe een half uurtje. Het hangt een beetje af van de dag, hoe het loopt. Ik spring als ik er zin in heb (en mijn paardje ook Haha!) en we rijden ook veel buiten. Ik heb 1 keer in de week drie kwartier les.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 15:57

Ik rij zo'n 4 à 5 keer per week, hangt ervan af hoeveel tijd ik heb Lachen Daarvan heb ik 1 keer privéles. Maar Amo is niet mijn eigen paard, en wordt af en toe ook nog eens door de eigenaar meegenomen op buitenrit, of voor de kar Lachen

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:03

ik rij elke dag, maar alleen niet elke dag op hetzelfde paard.
2x in de week rij ik paarden op een trainingstal.
mijn eigen paard rij ik 5 á 6 x in de week ( incl longeren)
en het paard van mijn vriendin rij ik 3x in de week.
en daarnaast werk ik nog en ga ik 2 dagen in de week na school...

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:05

ik heb op maandag privéles, dinsdag clubles, woensdag moet ik 's avonds rijden want dan is 's middags de bak bezet en ben ik pas laat uit school dus meestal rijd ik woensdag niet. Donderdag en vrijdag rijd ik wel, en dan of zaterdag of zondag, ligt er aan hoe laat ik er weer ben van t groomen, en of ik zelf concours heb gehad en hoe laat ik moet werken enzo!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:15

Ik ben 2 dagen Janine-vrij Haha!
maar dan rijd ik meestal 4 tot 5 keer.

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:21

Ik rijd mijn paard 5 a 6x per week, hij komt wel gewoon iedere dag buiten, dus die 1 of 2 dagen heeft hij rust. Nooit twee dagen achter elkaar trouwens.

De komende tijd zullen van die 5 a 6 dagn minstens twee bosdagen zijn. Ik ga ik altijd 1x per week een lange buitenrit maken met een vriendin en minstens 1x per week alleen een ritje. Daarnaast heb ik 1x in de week dressuur of spring les en de overige 2 of 3 dagen pruts ik zelf wat aan.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:27

Wisselend. Hangt er maar net vanaf hoeveel tijd en zin ik heb.

miekevGool

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:31

ik rijd ook ongeveer 5x in de week.. In het weekeinde ga ik altijd buiten rijden, dat vind mijn paard leuk. Dat is voor haar ontspanning net zoals springe, dat vindt ze ook leuk, dus doe ik da ook wel eens af en toe. Hoelang ik rij, licht aan mijn bui, en hoe zij zich gedraagd..

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:37

Meestal rijd ik 5 dagen in de week. Hangt van het weer af op dat altijd serieus dressuur is. Kan ook een buitenritje zijn, of aan een lang teugeltje wat cavaletti's en balkjes lopen. De rest longeer ik of ga ik een stukje wandelen met hem en poetsen. Verder krijgt hij ook weleens een paar dagen vrij. En als ik bv op zaterdag wedstrijd heb heeft hij vrijdag vrij- zaterdag wedstrijd- zondag+maandag vrij. Longeren en wandelen zie ik als een vrije dag. Ik longeer hooguit 15- 20 min zonder bijzet o.i.d hij loopt gewoon los in de cirkel.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:48

Ik vind het vaag dat er mensen zeggen "ik ben dan paardvij Haha!", ik ben juist blij als ik bij mijn paardje kan zijn, maar ja daarom zit er ook 4x per dag Haha!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:51

Ik rijd 2 a 3 keer per week.

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:52

soms rij ik iedere dag en soms weer een tijdje maar 4 keer in de week. dus echt afwisselend

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:53

Ik train 4 a 5 keer in de week, verder longeer ik en rijd er oook een dagje iemand anders op Lachen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:57

Afhankelijk van het paard en de hoeveelheid tijd die mijn studie en werk die week eisen. Ik zit er bij de meeste paarden 4-6 keer per week op, concoursen tel ik dan ook gewoon mee.

Hele jonge dieren rijd ik het eerste jaar als het mogelijk is om de dag, dat is dus ook ongeveer vier keer per week.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:57

meestal 4,5 of 6 dagen in de week. Verschilt erg heeft vooral te maken met school en met het weer.

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:00

ik rijd meestal 5 dagen, longeer 1x per week en hij heeft ook altijd 1x per week "vrij" dan gaat hij gewoon los ofzo...

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:01

Ik doe elke dag wat met hem,2 dagen rijden en dan meestal een dag longeren. Hij staat zomer buiten overdag en snachts binnen,en als het regent mogen zeniet naar buiten. Ik vind het gewoon belangrijk dat ie elke dag ff in beweging is,vooral als ie op stal staat.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:03

6/7 keer per week

ik heb de afgelopen 4 weken elke dag nog gereden! meestal rij ik 6 keer per week..maar soms 7 keer

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:10

ik rijd train 5 a 6 keer in de week.
Ik heb 1x in de week priveles soms 2 keer, daarnaast 1x groepsles.
2x in de week longeer hangt ook van het weer af wat ik dan de andere dagen doe en hij heeft zo ie zo 1 keer in de week vrij en soms meer, maar dit hangt ook van het weer af en of ik zin heb om te rijden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:19

Moenira (waarmee ik wedstrijden rijd) rijd ik 3 a 4 keer per week. Soms een van de keren longeren, soms is het longeren extra. Daarnaast loopt ze 3 á 4 dagen per week mee in een manegeles. Het komt dus voor dat zij 2x op een dag moet lopen, we proberen goed te spreiden, en zondag is vrij.
Ik heb zo'n 2 keer per week les. 1x clubles, elke twee weken dressuurles bij een andere instructrice en dan nog gemiddeld om de week les van de eigenaress waarbij we vaak de wedstrijdproefjes een keer doorrijden of even met de lastige dingen aan het werk gaan. daarnaast rijd ik nog 1 of 2 keer voor mezelf of ga op wedstrijd.

Fardau (net 4 paar maand onder zadel) rijd/train ik hoogstens 3x per week. Gespreid

Andrew, mijn eigen pony met spat, rijd ik hoogstens 2 á 3 keer per week maar regelmatig ook een week helemaal niet. Hij wordt vooral licht recreatief gebruikt, dus korte buitenritjes met veel stap en misschien als hij zelf zin heeft nog een drafje of galopje. En af en toe in de wei wat meer dressuurmatig werk.

Ik heb de poll ingevuld voor Moenira vanwege de wedstrijden...

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:31

4 a 5keer heb ik gezegd maar met longeren e.d. erbij wel 5 a 6 keer per week. En meestal wel 7 keer.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:41

tis maar net hoeveel tijd en zin ik heb, meer dan 4 keer rij ik eigenlijk nooit, vaak 2 keer longeren en 1 keer los of 2 keer los en 1 keer longeren. hij staat wel met goed weer een halve of hele dag op het land,

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:44

Ik train ongeveer 6-7x per week. waarvan 1x priveles. De rest van de dagen doe ik waar ik zin in heb, springen, dressuren of een fijn buitenritje.