Iemand ervaring met vliegenGEL?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

love_FlAmE

Iemand ervaring met vliegenGEL?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 14:53

Toen ik gistere in de ruitershop kwam voor een nieuwe rijbroek ging ik ook eens wat rondsnuffelen in de rekjes. Daar zag ik vliegenGEL staan en omdat Flame al door het lint gaat wanneer hij nog maar de bus vliegenspray ziet dacht ik dat dit wel handig was. Je moet da gewoon met je handen op het paard wrijven en de verkoopster zei dat dit veel langer werkte dan de gewone spray. Heeft iemand hier ervaring mee of kan me iemand vertellen of het daadwerkelijk werkt?

Groetjes

Karin

Re: Iemand ervaring met vliegenGEL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 15:02

Ik heb ervaring met de Vliegvrij-gel van Sectolin. Het stinkt een uur in de wind en werkt prima, maar het heeft ook enkele nadelen. Zo is het stervensduur in het gebruik: wil je je paard een beetje zinvol insmeren, dan doe je 2-3x met een potje van 14 euro. Verder klinkt 'gewoon met je handen op je paard wrijven' heel makkelijk, maar die geur krijg je vervolgens nauwelijks meer van je handen af. Ik smeerde het altijd op met behulp van een sponsje. En nog een nadeel: je moet het er met water weer vanaf spoelen (onder de slang). Zeker als het zich flink vermengt met zweet, vuil en zand. Gewoon borstelen helpt dan niet meer.

Mijn tip: http://www.allesvoormijnpaard.nl/atexdaasspray/

Ik heb nog niets gevonden dat 100% afdoende werkt tegen steekbeesten, maar Atex Daas Spray komt aardig in de buurt. Lachen

Oh ja, als je die vliegengel van Unicorn bedoelt (wordt in Belgie veel verkocht): zoek even op Bokt, is al veel over geschreven. Knipoog

elisatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:28

ik heb ervaring met rap-weggel, werkt heel goed..ik zou het alleen niet met je handen op je paard doen want de rest van de week blijf je het ruiken en het stinkt....dus gewoon met een sponsje ofzo, maar het werkt heel goed.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:07

Ik weet niet of het bij jullie te koop is. Maar ik gebruik sinds twee weken Butox op aanraden van mijn DA. Het is ook een gel, je hoeft het verder niet uit te smeren en gebruikt het een keer in de 8 a 10 weken. Het werkt goed sinds dat ik het opgedaan heeft komt er geen vlieg meer bij haar in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:08

Ik heb die pot van Rapweg van de Boerenbond idd. Is ook een sponsje bijgeleverd. Het werkt wel wat, maar niet bijzonder goed of lang ofzo...

Wbt die vliegenspray, ik gebruik nu Veerust, en als ik mijn paard het opspuit doe ik het als volgt. Je loopt naar je paard met de bus achter de rug, haalt de knoop los, maar wel rond het hek of door de ring, zodat je het touw kan laten vieren dus. En dan ga je spuiten, paard vliegt alle kanten op, maar je kan dus het touw laten vieren en zo meelopen. Omdat hij dus niet "vast"staat, flipt hij minder sterk op de een of andere manier is mijn ervaring.