hoe kom ik aan hulp bij mijn groene paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magriet

hoe kom ik aan hulp bij mijn groene paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 12:00

Een grote kans dat ik binnenkort ja ga zeggen tegen een paard wat ik wel zie zitten maar eer is 1 "nadeel" Het paard is nog vrij groen en ik heb een dikke 10 jaar niet meer gereden. Ik woon op de fries-groningse grens en het lijkt me verstandig dat ik in het begin onder begeleiding ga rijden. Ik ga mijn buurvrouw vragen 9of eigenlijk is haar moeder mijn buur maar zij heeft haar paarden daar staan) als die niet kan of wil heb ik van iemand anders hulp nodig. Hoe kom ik aan iemand.
Laatst bijgewerkt door Karin op 05-06-05 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Renske_W

Re: hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 12:04

Aan andere ruiters in de buurt vragen of hun iemand weten die je kan helpen.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 12:04

Dat is het probleem. Ik woon hier og niet zo lang en ken verder dus ook geen ruiters in de buurt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 12:05

Of hang een advertentie op bij een manege in de buurt. (of hier op bokt)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 12:33

Waar ga je eigenlijk het paard stallen? want maybe is daar wel iemand die je kan helpen..En anders zou ik bij verschillende maneges langsgaan.. Ja

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:11

Ik ben ook nog niet zo lang geleden verhuisd, en heb het een beetje op m'n eigen manier aan gepakt. Ik zag namelijk toen ik met mijn paardje aan het wandelen was dat er een aantal meiden net van een terrein af reden. Ik heb naar ze geroepen (Hé mag ik jullie wat vragen Haha!) en heb ze daarna gevraagd of ik een keertje mee mocht rijden. Ze zeiden tegen me dat ik een zadel op moest gooien dat ik mee mocht. 5 minuten later stonden er 6 paarden op ons terrein Haha!
Maar ik weet niet of er net zoveel parden staan in friesland/groningen als bij mij in de buurt. Hier wonen we misschien toch wel iets dichter bij elkaar. Maar je kunt het proberen Haha!

Misschien kennen ze dan ook wel iemand die je goed kan helpen. Ook kun je natuurlijk eens kennis maken bij de dichtsbijzijnde club.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 14:32

Olympia schreef:
Waar ga je eigenlijk het paard stallen? want maybe is daar wel iemand die je kan helpen..En anders zou ik bij verschillende maneges langsgaan.. Ja

Ik ga haar dus thuis stallen = enig paard

stalshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 14:57

je kan je paard ook laten inrijden. wij ( stalshine ) rijden ook regelmatig pony s en paarden in. dan staan ze 2 maanden bij ons en beginnen wer met logeren enzo en daar na gaa ze gereden weer terug naar huis!

patos

Re: hoe kom ik aan hulp bij mijn groene paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 15:43

Of ga een dagje rondlopen op een wedstrijdterrein, er worden heel wat ruiters gecoached vanaf de grond. Als je manier van aanwijzingen geven je bevalt kun je best op zo iemand afstappen en vragen of hij/zij zin heeft om jou te helpen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:52

stalshine schreef:
je kan je paard ook laten inrijden. wij ( stalshine ) rijden ook regelmatig pony s en paarden in. dan staan ze 2 maanden bij ons en beginnen wer met logeren enzo en daar na gaa ze gereden weer terug naar huis!

Doe je dan ook de ruiter opleiden? Anders is het eigenlijk nog half werk.
Je kunt een paard wel keurig opleiden, maar als de ruiter het dan vervolgens op zijn eigen, andere, manier gaat doen, dan heb je een gerede kans dat er toch dingen onnodig mis gaan.

Maarre TS: Wat voor paard? Hoe groen is groen bij jou? Heb je rij-mogelijkheden nabij huis? Kun en wil je reizen voor les? Wat wil je gaan doen met het paard (waarop komt de nadruk te liggen)?
Ik kan wel zeggen: ga naar die, of niet naar die, maar ik weet niet welke kant je op wilt met je paard.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 17:56

stalshine schreef:

Ze is wel ingereden maar daar is ook alles meegezegd. Ik denk dat ik zelf meer begeleiding nodig heb dan het paard. Maar die tip om bij wedstrijden te gaan kijken is nog niet zo gek.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:15

magriet schreef:

Ik ga haar dus thuis stallen = enig paard

Mm.. Dan zou ik gewoon kijken of er op de maneges ind e buurt is, die jou les kan geven en bij jou thuis wil komen..

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 21:28

als je er twijfels over hebt kun je misschien zowiezo ff een paar manege lessen nemen, je zegt 10 jaar niet meer gereden te hebben... verleren doe je het volgens mij nooit maar om weer ff de slag te pakken te krijgen is naar mijn idee wel verstandig voor dat je op een groen paard stapt. Misschien ook een idee om een wat minder groen paard te kopen? Ik weet niet, misschien ben je helemaal weg van dit paard dat kan natuurlijk haha en dan kan je idd een advertentie plaatsen of zo
Succes ermee!
groetjes

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:59

Goed topic, ik worstel met dezelfde vraag.
Heb zelf meer dan 20 jaar ervaring, ook wedstrijdnivo en wil mijn eigen hengst t.z.t zelf inrijden. Maar uiteraard niet zonder professionele hulp. Het gaat toch om de toekomst van je paardje en zonder hulp loop je toch het risico dat je eigen dingen erin sluipen. Er zijn mensen genoeg die willen helpen omdat ze zelf denken dat ze het kunnen. Maar nu de vraag, hoe vindt je iemand die het echt kan!!!