Groothandel in ruitersport artikelen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spettic

Groothandel in ruitersport artikelen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 10:24

Hallo allemaal,

Wie heeft er adressen/website van groothandels in ruitersportartikelen.
Zoeken op Google heeft geen zin want het lijkt of ze er gewoon niet zijn. Ik heb 1 adres gekregen van Nijland in Ruurlo en dan houd het op.

Ik wil nl graag een winkeltje in ruitersport artikelen opzetten.
Wie kan mij helpen.

Groetjes Suzanne

linda_lekuri

Re: Groothandel in ruitersport artikelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:00

Hoi,

Ik weet niet precies wat je bedoelt?! Maar als je een groothandel zoekt om spullen in te kopen om vervolgens (in een winkeltje) weer te verkopen, is Nijland niet echt de zaak waar je moet zijn, denk ik.
Nijland zit bij mij in de buurt en ik kan daar als particulier gewoon artikelen kopen, het is eigenlijk gewoon een winkel! Alleen aangezien ze in het buitengebied zitten, mogen ze officieel geen winkel voor particulieren zijn en werken ze met pasjes (net als de Makro, ken je dat?)!
Maar het is geen echte groothandel waar je echt je inkoop kan doen.....thja, het zou wel kunnen, maar ik weet niet of je dat echt wilt Knipoog

Ik denk dat je gewoon bij b.v. Harry's Horse (zie hun site) en andere merken moet vragen/ informeren. Vaak kan je daar rechtstreeks (in)kopen!

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:01

De neef van Esmir op bokt heeft zelf een ruitersportzaak en groothandel (dat laatste weet ik niet helemaal zeker) in Friesland. Moet je haar eens pb-en voor info.

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 14:55

linda_lekuri schreef:
Hoi,

Ik weet niet precies wat je bedoelt?! Maar als je een groothandel zoekt om spullen in te kopen om vervolgens (in een winkeltje) weer te verkopen, is Nijland niet echt de zaak waar je moet zijn, denk ik.
Nijland zit bij mij in de buurt en ik kan daar als particulier gewoon artikelen kopen, het is eigenlijk gewoon een winkel! Alleen aangezien ze in het buitengebied zitten, mogen ze officieel geen winkel voor particulieren zijn en werken ze met pasjes (net als de Makro, ken je dat?)!
Maar het is geen echte groothandel waar je echt je inkoop kan doen.....thja, het zou wel kunnen, maar ik weet niet of je dat echt wilt Knipoog

Ik denk dat je gewoon bij b.v. Harry's Horse (zie hun site) en andere merken moet vragen/ informeren. Vaak kan je daar rechtstreeks (in)kopen!

Oh ja, ik snap het, daar heb ik dus niet veel aan, want dan kan ik er niets aan verdienen. Als hun daar al gewone prijzen hanteren kan ik het niet meer verkopen.

Ik bedoel echt een groothandel waar ik dus terecht kan voor Anky spullen en Pikeur ed.

Wie weet er nog iets meer??

Groetjes Suzanne

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 15:42

Het Gareel in schijndel heeft een groothandelfunctie. Ze verkopen hier ook aan winkels etc.
Vaak wil een ruitersportzaak je ook verder helpen voor een vergoeding en je natuurlijk niet in hun klantenkring zit.

Anders moet je idd naar Janssen voor Harry's Horse, Brockx voor Pikeur en the tackfoctory voor anky.
Dit is voor een beginnend ruitersportzaak niet gemakkelijk, ze nemen nl niet overal zomaar een verkooppunt aan.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:06

Ik denk dat je gewoon bij de merken zelf moet gaan. Of Imperial Riding, of S&K ofzo. Meestal hebben ze van die cataloges waar je dingen uit kan bestellen.

Ik ben ook een paar keer bij Nijland geweest. Het is meer een gewone winkel dan een groothandel. De spullen zijn niet echt duur, maar ook niet echt van goede kwaliteit. En de merk dingen zijn even duur als in een gewone winkel.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 21:27

Toevallig heb ik vorige week bij Nederium bv gesolliciteerd, dat is de groothandel voor o.a. Imperial riding. (nee, ik weet nog niet of ik aangenomen ben Knipoog )
je kunt even op hun site kijken: http://www.imperialriding.nl en dan kijk je gewoon even bij 'contact'. Emailen kan nooit kwaad, toch?
Haha! Haha! succes!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 23:06

de meeste willen niet samen werken met kleine zaakjes , net als bv HH die levert liever niet aan kleine zaakjes
bij de meeste moet je ook een minimum afnemen (van schrik niet 10 a 20 duizend euro!)
imperial heb ik ook al 3 mailtjes gestuurd en nooit iets terug gehad ...t gareel levert idd aan winkels maar dan moet je er wel langs gaan de internet werkt nog niet en ze hebben geen catalogi

wij zijn ook recentelijk gestard , succes !

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:53

Bij Nijland is het wel iets goedkoper maar niet veel. De leerkkwaliteit is niet geweldig. Ik koop er met opruiming e.d wel eens wat. Maar je moet wel als particulier een pasje hebben om er wat te kunnen kopen. Het is wel degelijk een groothandel maar behoorlijk kleinschalig denk ik..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 12:37

Wel degelijk een groothandel? Nou, dan rekenen ze wel heel vreemde prijzen als groothandel zijnde.
Ik heb er ook een pasje van, ben 1x geweest en gillend weggelopen, het valt gewoon onder de iets goedkopere winkel en idd. een particulier kan daar ook gewoon kopen, valt bij mij echt niet onder groothandels hoor. Ik weet wat een groothandel doorgaans aan inkoop prijzen rekend en daar komt Nijland nog niet eens in de buurt.

Wat je wel kan proberen, naar Harry's Horse in Hillegom gaan, daar heb je ook een pasje nodig maar kan je zeg maar gewoon gaan winkelen, die schijnt wel goedkoper te zijn (ik moet er zelf nog heen, nog nooit geweest want het is zo'n 200km rijden voor mij) alleen moet je daar dan weer voor iets van 200.- in 1x besteden maar daar zit je natuurlijk zo aan.

Verder kan je alle merken aanschrijven maar bij de meeste moet je idd. een startersorder van rond de 20.000.- plaatsen, is ook niet echt prettig om mee te beginnen.

Ik haal zelf veel uit het buitenland, ben agent/importeur voor Cashel artikelen in Nederland dus mocht je daar interesse in hebben kan je mij een pb sturen, alleen ik ben helaas geen groothandel, die zit er bij mij ook nog tussen......