ik ken mijn pony al vanaf 6 maanden oud, maar toen was hij nog van zijn vorige eigenaresse.
zij had de pony gekocht van mensen, waar hij er zwaar verwaarloosd bij stond.
wij waren toen nog naar de stal geweest waar hij vandaan zou komen. alleen ben ik vergeten hoe die stal ook alweer heet.
nu wou ik vragen of mensen misschien zijn vader kende of iemand die weet hoe de stal heet.
het was een manege achtig iets, de hengsten die er toen op het moment waren "Boris", Gigant en saporus. gigant was een tuiger (vos) en saporus was een bruine volbloed arabier als ik het goed heb.
boris is als het goed is de vader van mijn pony, maar toen wij 6 jaar geleden langs gingen stond hij te koop voor 10.000 gulden. de moeder van mijn pony ( ook een bruine) die was op het moment al heel lang kreupel.
het was zo'n stal waar ze de hengsten echt op alle soorten merries zetten en de merries liepen ook in de lessen die ze daar gaven. er was alleen een buiten stal.
mijn pony heet nu benneton en is 2 juni 7 jaar geworden. toen ze hem kochten heette hij bassie vanwege zijn oranje vacht.
ik heb wel een foto van de vader, maar die moet ik nog scannen.
zo ziet hij er nu uit.
het is niet zo'n duidelijke foto, maar zo was hij als veulen.
ik zet morgen nog wel de foto van zijn vader erop.
ik weet niet of mensen toevallig in het verhaal een stal herkennen of de hengsten.
want dan zou ik dat wel willen weten. om zo meer informatie te weten te komen en misschien mensen hem kennen als veulen zijnde.
bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal