wie kent deze stal of hengst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ukster

wie kent deze stal of hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 20:22

ik weet niet of het hier thuis hoort, maar ik dacht zet het gewoon hier neer.

ik ken mijn pony al vanaf 6 maanden oud, maar toen was hij nog van zijn vorige eigenaresse.

zij had de pony gekocht van mensen, waar hij er zwaar verwaarloosd bij stond.
wij waren toen nog naar de stal geweest waar hij vandaan zou komen. alleen ben ik vergeten hoe die stal ook alweer heet.

nu wou ik vragen of mensen misschien zijn vader kende of iemand die weet hoe de stal heet.

het was een manege achtig iets, de hengsten die er toen op het moment waren "Boris", Gigant en saporus. gigant was een tuiger (vos) en saporus was een bruine volbloed arabier als ik het goed heb.

boris is als het goed is de vader van mijn pony, maar toen wij 6 jaar geleden langs gingen stond hij te koop voor 10.000 gulden. de moeder van mijn pony ( ook een bruine) die was op het moment al heel lang kreupel.

het was zo'n stal waar ze de hengsten echt op alle soorten merries zetten en de merries liepen ook in de lessen die ze daar gaven. er was alleen een buiten stal.

mijn pony heet nu benneton en is 2 juni 7 jaar geworden. toen ze hem kochten heette hij bassie vanwege zijn oranje vacht.

ik heb wel een foto van de vader, maar die moet ik nog scannen.

Afbeelding
zo ziet hij er nu uit.

Afbeelding
het is niet zo'n duidelijke foto, maar zo was hij als veulen.

ik zet morgen nog wel de foto van zijn vader erop.

ik weet niet of mensen toevallig in het verhaal een stal herkennen of de hengsten.
want dan zou ik dat wel willen weten. om zo meer informatie te weten te komen en misschien mensen hem kennen als veulen zijnde.

bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal Knipoog

Yorghos

Re: wie kent deze stal of hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 08:58

Misschien kun je wat meer informatie geven. Bijvoorbeeld waar die stal was, of hoe de mensen heten van wie je hem gekocht hebt.
Ik kan je verder niet helpen. Succes!

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 18:06

het is dus al zo lang geleden dat ik niet meer weet waar het was en hoe het heette daar.

ik kan wel de oude eigenaresse proberen te bereiken van wie ik hem heb. zei heet patricia.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 22:55

Ukster schreef:
het was een manege achtig iets, de hengsten die er toen op het moment waren "Boris", Gigant en saporus. gigant was een tuiger (vos) en saporus was een bruine volbloed arabier als ik het goed heb.

Je bedoelt waarschijnlijk Galant en Saporos.

Galant is een bij het KWPN goedgekeurde voshengst en Saporos ox een bij het NRPS goedgekeurde bruine Arabische volbloedhengst. Beide zijn eigendom van H. Slingerland in Elim. Dat ligt in Drenthe, bij Hoogeveen.

Boris zou de bruine Welsh K-hengst Vita Nova's Golden Boris kunnen zijn: http://sukuposti.net/sukutietokanta.php?Numero=37795 en http://www.allbreedpedigree.com/vita+nova's+golden+boris (laatste link even volledig kopieren naar adresbalk)

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 09:55

echt heel erg bedankt!
jammer dat er geen foto's staan, maar die kan ik nog wel opzoeken.
ik heb nog steeds zijn foto niet gescanned. moet ik snel doen.
en kan het zijn dat die galant wel van het oudere type kwpn is?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:05

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 10:23

ok hier de foto's van de hengst boris.

Afbeelding

Afbeelding

helaas zijn de foto's echt mega onscherp.
maar de man die hem aan het longeren is, was toen dus de eigenaar.