Opvoeding gaat op zich erg goed, en ze is al behoorlijk aan t luisteren, alleen erger ik me groen en geel aan eén ding:
Als ik haar binnenhaal, om haar naar stal te brengen, is ze echt superirritant: dan gaat ze heel erg snuiven dribbelen en veélst te hard lopen, meestal hou ik dr geeneens en loopt ze rondjes om me heen te dartelen...
Echt ik wordt hier doodmoe van, en heb wel behoefte aan wat tips!!
Ik straf haar altijd gelijk, korte harde ruk aan t touw, of laat haar even stilstaan. Maar ze blijft zo nerveus.
Ze staat samen met Chester (wel gescheiden dmv schrikdraad) buiten, maar ik kan ze natuurlijk niet gelijk meenemen (ze is een merrie, Chester een vers gecastreerde ruin) want dan wordt het bonje.
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, bijvoorbeeld eerst Chester halen, en dan pas Pompidou, of eerst Pompidou en dan Chester. Of als ik iemand meeheb, tegelijk.
Maar t helpt allemaal niet.
Argh, en het is echt zeer irritant. Volgens een vrouw hier in de buurt, is dat een typische Junior-eigenschap. Ze zegt, dat bloed is nou eenmaal erg moeilijk.
Maar daar heb ik toch niet smee te maken? Ze moet gewoon luisteren! Maar ik wil het wel op een eerlijke manier doen...
Iemand anders zei al, neem gewoon een kort zweepje mee, en geef dr op dr flikker als ze t weer doet. Doet ze t nooit meer...
Lijkt me niet fair.
Help me out!!

opbouwen!