problemen bij verkoop pony naar buitenland? belazeren...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Beeniebrenie

problemen bij verkoop pony naar buitenland? belazeren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 17:55

ik heb mijn pony te koop staan. Nu heb ik een reactie gekregen van ene Mike Spencer uit waarschijnlijk Amerika. Hij wil mijn pony kopen hij is het eens met de prijs en wil hem op laten halen. Hij betaald alle vervoerskosten. Nou heb ik hier een beetje mijn twijfels bij of dit wel vertrouwd is.

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Ik hoor namelijk veel over bedriegers die de pony op komen halen en niet betalen. Deze Mike Spencer wil vooruit betalen per check. Hij vroeg een paar dingen over de pony en ging direct akkoord met de prijs en wil de pony zo snel mogelijk kopen.

Heeft iemand hier ervaring met bedriegers? denken jullie dat dit vertrouwd is? Heeft iemand ervaring met deze Mike Spencer?

Misschien is het wel helemaal geen bedrieger, maar ik heb er wel mijn twijfels bij...

Dus graag jullie ervaringen!

groetjes Tessa Klaver

Oceans

Re: problemen bij verkoop pony naar buitenland? belazeren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:03

Vraag of hij cash kan betalen of via overschrijving. Als hij enkel met een check wil betalen, is deze 99,99% niet gedekt.
Dus geen geld en weg pony.

Beeniebrenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 18:15

heel hartelijk dank voor je advies! daar was ik zelf ook al bang voor... bedankt!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:20

Niet aan beginnen!
Volgens mij is dit een van de beroemde oplichters. Betaalt met ongedekte cheque.
Ik weet niet wat voor pony je hebt, maar een gewone pony (zonder uitzondelijke kwaliteiten) zal niet gauw naar Amerika gaan ivm de hoge vervoerskosten tov de vaak lage waarde van het dier.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:53

Bekend geintje: Niet aan beginnen!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:56

Die Mike Spencer klinkt bekend. Op Bokt zijn er ook al wat topics over verschenen.

Zo uit mn hoofd, volgens mij heeft Geral ook een dergelijke reactie gehad. Misschien kun je haar een PB sturen.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:57

mijn schoonouders hebben dit een paar weken geleden ook zo gehad. die waren zo eigenwijs om er in te trappen. de cheque thuis gehad en al en zelfs mee naar de bank gegaan. die moesten hem eerst bekijken want ze vertrouwden het niet helemaal. puntje bij paaltje was het wel een echte cheque, maar had meneer maar 62 euro er op staan ipv de 6200 die beloofd was. gelukkig zijn ze niet zo ontzettend dom dat ze hun pony al verscheept hadden, want dat waren ze eerst van plan...

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:10

gekke_koei schreef:
puntje bij paaltje was het wel een echte cheque, maar had meneer maar 62 euro er op staan ipv de 6200 die beloofd was.

Dat is idd het hele geintje: de cheque is echt, maar hij is niet gedekt en daar kom je pas achter als je wil gaan inwisselen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 23:58

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 08:40

wij hebben van Mike Spencer ook een mailtje gehad, we hebben heel veel paarden te koop staan (paardenmelkerij) en zijn er gelukkig ook niet ingetrapt

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 11:26

Mander is recent verkocht naar Zweden. De koper heeft ook alle vervoerskosten betaald. Ze wilden achteraf betalen, maar daar ging ik niet mee akkoord. Ik heb uiteindelijk netjes voor de dag dag hij opgehaald werd het geld op mijn rekening bijgeschreven gekregen en heb hem 2 dagen later meegegeven op transport.

Het kan dus zeker zonder problemen, in mijn geval is het heel netjes gegaan!

Beeniebrenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 11:46

Allemaal bedankt voor jullie reacties! ik verkoop mn pony zeker niet aan deze mike spencer, nadat we ook al moeilijk gingen doen over vooruit betalen enzo hebben we ook al niets meer van hem gehoort. Heel verdacht dus...

En ja het kan zeker goed gaan, we hebben telefoontje gehad uit Finland en dit was wel betrouwbaar. Zouden ook komen kijken enz.

en voor iedereen die een paard of pony te koop heeft staan: kijk uit voor MIKE SPENCER!!!! Knipoog

groetjes Tessa

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:13

en we hebben er weer eentje:

Citaat:
Hello
How are you doing today , I would you like you to know that i am highly interested in your HORSE you have for sale.
And also i would like to know why you want to sale your HORSE
How much you want to sale your HORSE
The type of treatment that is given to the HORSE
Present location & Present condition
And the pictures.
Thanks as i await your mail soon.
Marvin White...........................

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:33

Andersom zijn Amerikanen ook wantrouwend tegen ons, hoor.
Ik ben bezig een TWH te zoeken voor import uit Amerika. Ik ben inmiddels al door verscheidene Amerikaanse verkopers het hemd van het lijf gevraagd over geld en het transport. Ze willen hun paarden echt pas op de trailer zetten als het geld op hun rekening staat. (Geldt trouwens ook voor verkopen de binnen hun eigen land plaatsvinden.)
Geef ze eens ongelijk met al de bedriegers op de markt Verdrietig

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 11:15

Mijn pony is eind februari verkocht aan dhr. Brink uit Cornwerd, die kwam hem netjes ophalen met de vrachtwagen. Daarna heeft hij de pony op transport gezet naar Zweden en daar moet ze nu ergens rond lopen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:27

Naar Zweden is wel redelijk vertrouwd, veel paarden en pony's gaan naar Zweden en de transportkosten zijn nog niet zo gek hoog. Bovendien gaan deze paarden vaak met velen tegelijk via een handelaar. Ik zie vanuit het plaatsje waar mijn pony staat ook wekelijks paarden en pony's naar Zweden gaan. Zit een handelsstal in het dorp (wel eentje met de betere paarden) en een zweedse amazone heeft daar haar paarden ook staan. Zij handelt er ook nog wat bij en samen verkopen ze iedere week wel een vrachtwagen vol naar Zweden.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 16:18

en we hebben er weer eentje:

Quote:
Hello
How are you doing today , I would you like you to know that i am highly interested in your HORSE you have for sale.
And also i would like to know why you want to sale your HORSE
How much you want to sale your HORSE
The type of treatment that is given to the HORSE
Present location & Present condition
And the pictures.
Thanks as i await your mail soon.
Marvin White...........................

Ik heb deze quote van Smurf gelezen en geloof me, dit is NIET geschreven door een Engelstalig persoon, veel te veel fouten en absoluut niet de stijl en formuleringen die je zou mogen verwachten!
Inderdaad, pas op met dit soort berichten!