wintec------>> Zadelpijn. Hebben jullie dat ook?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

wintec------>> Zadelpijn. Hebben jullie dat ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 13:04

ik heb vorig jaar een haflingerknol aangeschaft en ik wou per se een wintec erbij hebben, het liefste een 2000. Het is een super zadel, ik ben er erg blij mee. Het ligt goed is makkelijk te onderhouden, je kunt de bomen verwisselen.
Maar.... Sinds een half jaar heb ik zo'n walgelijke schuurplekken, ik kan er nouwelijks meer van zitten op een normale stoel. Ik heb zo'n 'lederen' rijbroek maar het helpt allemaal geen bal. Ik gebruik nu wel eens het zadel van onze shetlander op rosa omdat het niet meer gaat Dat is een leder zadel en daar heb ik het niet bij. Ik heb 3 weken niet kunnen rijden(oa om die reden) en toen ik weer begon, heb ik weer 2 dagen niet echt kunnen zitten Verdrietig
Hebben jullie hier ook last van of ligt het gewoon aan mijn kont?
Kus,
Alexandra
ps. Het gekke was dat ik het niet had bij het dressuurzadel van mijn bijrijdpaardje, een Wintec Pro

Leo

Re: wintec------>> Zadelpijn. Hebben jullie dat ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 13:32

Hm wat raar Verward

Ik heb ook een 2000 en nergens last van, ook niet als ik lang achter elkaar rijd?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 13:49

Ik heb ook nergens last van, alleen met mijn 'gewone' rijbroek ging het irriteren bij mijn bovenbenen. Op de punten waar je beugels 'ophangen' zeg maar.

Ik heb ook al een paar keer meer dan 2 uur ermee gereden en heb nergens last van. Als ik rijd draaf ik ook altijd.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 14:48

Neen, ik heb ook een Wintec (500) en ik heb nergens last van. Ik doe er regelmatig lange buitenritten mee, soms wel een uur of drie....

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 15:20

bij Wintec heb ik dit nooit gehad, wel bij Stübben zadels...

Misschien moet je je zadel een keer nalaten kijken. Je schrijft tenminste dat het eerst niet was en nu wel. Misschien is er iets in je zadel verandert/vervormd...

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 15:33

Ik heb ook een Wintec en heb nergens last van.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 15:37

Ik heb een wintec 500 (of iets in de richting) en krijg ook altijd last van m'n kont als ik er lang mee rijd. Maar niet zo ernstig als jij beschrijft.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 16:45

nee, ik hoef er echt maar even mee te rijden en ik heb alweer schaafwonden Scheve mond

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 16:48

nog nooit last van gehad... ik zou je zadel even na laten kijken door een goede zadelmaker, klinkt alsof je zadel niet helemaal goed is. voor nood kan je zo'n seat saver kopen en erop doen

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 16:52

Nee, heb ik geen last van Lachen
vervelend voor je... Ach gut
Ik heb een wintec 500, en een gewone rijbroek (zonder (kunst)lederen zitvlak). ik hoop voor je dat je er snel geen las meer van hebt!!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 17:26

ik heb ook een wintec 500 gehad en vond die erg hard, absoluut niet lekker zitten! daarnaast schoof ie nogal op mn haflingerknolletjes. ik heb nu weer een leren zadel

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 17:46

Je zou zo'n lamsvachtje eroverheen kunnen doen, zit lekker zacht.

Morgan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:10

Ik heb een wintec 500, en kreeg er ook last van als ik wat langere ritten ging maken.
Maar heb dat nu opgelost met een gelzitting Haha! nergens geen last meer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:47

En hoe gaat het als je een gewone rijbroek aan hebt? En heb je de beugelriemen onder of boven het zweetblad?

Ik heb er iig geen last van eigenlijk...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:53

Ik heb het ook bij m'n wintec close contact. Niet echt schaafplekken, maar wel een zere rode kont, al na een ritje van 1,5 uur.
Ik ga wel een keer zo'n bontje voor op het zadel kopen (als ik geld heb) Bij m'n leren zadel heb ik er overigens ook last van, maar wel iets minder.

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:54

misschien ligt et niet aan het zadel maar aan je rijbroek Verward

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:02

ik had er in het begin last van. neit van schaafwonden maar van een flink hete kont om maar zo te zeggen. het is toch een stuk stroever dan al die leren zadels.

maar dat durde maar een paar dagen. ik ben helemaal happy met dit zadel. ik heb trouwens alleen maar rijbroeken zonder zit.

jij hebt het alleen het laatste half jaar, maar je hebt ook paarden die bepaalde zadels gewoon niet kunnen hebben omdat ze een bepaald gangenwerk hebben. ik bedoel als je een paard hebt met vrij korte snelle gangen schuif je ook sneller door je zadel, waardoor er meer wrijving ontstaat. dat is minder bij paarden met grote ruime gangen. maar dan zou je dat al van begin af aan moeten hebben denk ik

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:05

Ik heb daarom mijn wintec verkocht. Ik reed me eigen echt door van voren zeg maar. Op t begin dacht ik nog dat het wennen was, maar het werd alleen maar erger waardoor ik op een gegeven moment 5 dagen niet kon rijden elke keer als ik even een uurtje gereden had. Scheve mond

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:44

Ik heb een wintec (500 dressuur) beugels onder het blad, een rijbroek met leer. Ik heb nergens last van.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:34

Ik heb een 500 dressuur en heb er met verschillende broeken met en zonder zit op gereden en nooit ergens last van gehad.
Ik hobbel toch regelmatig wel een paar uur door de polder.

Ik heb ooit eens bij Divoza onderbroeken besteld met een soort zeem er in, misschien kun je dat proberen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:35

Je kan zo'n bontje kopen voor op het zadel.
Ik denk dat het komt omdat het kunstof is, dat is toch anders dan leer, het ademt niet enzo.

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 01:19

Ik heb ook een 2000 vzh en heb nergens last van, alleen als ik langer dan 2 uur ofzo rij, maar daar heb ik een bontje voor.. alleen lijkt het me niet fijn als je lerenkont en kniestukken rijbroeken hebt.. Heb het nog niet geprobeerd maar dat lijkt me stroef op stroef en lijkt me niet fijn..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 06:04

Goh, wij hadden juist een Wintec gekocht omdat ze zich zo doorreedt. En het bevalt prima, zo erg zelfs dat ik het niet mocht verkopen toen Saskia der bips te groot werd voor een kinderzadel.

De oplossing was in ons geval om de Wintec Pro om te ruilen voor een Wintec Pro!
Maar idd, juist dat leren zitvlak van je broek zal niet helpen, je glijdt niet meer maar je schuurt door je zadel!
En let op je ondergoed, geen string maar een degelijke goed aansluitende onderbroek!
En de tip van de maand is: Fietsonderbroek!!!
Onderbroek met ingebouwde luier! Heerlijk, geen porem ik weet het
maar wel goed.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 11:03

Hmmmz... ik heb ook een wintec, maar heb helemaal nergens last van.
Pas als ik echte en buitenrit van meer dan 3 uur maak, dan heb ik wel een beetje een harde kont, maar kapot gaat hij zeker niet.
Ik rij trouwens gewoon met een normale rijbroek, zonder zo'n zitvlakding Knipoog

Bij mijn vorige zadel had ik juist altijd mijn kont kapot, en nu helemaal niet meer Haha!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 12:05

Bij mijn vorige paard reed ik ook met een Wintec 2000 als ik me niet vergis. Nooit ergens last van gehad. Integendeel, vond het een heerlijk zadel.
En ik die in verhouding tot vele andere heel veel doorzit met draven. Reed met een normale rijbroek zonder leren zitvlakken. Ook lange buitenritten geen probleem.
Misschien moet je het zadel even nalaten kijken of inderdaad een bontje.
Succes ermee in ieder geval.