Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Ik zou sowieso openen met wat indrukwekkende beelden van de sprongen die paarden van schrik kunnen maken
wel in 1 onderdeel kan stoppen, of iemand op motor/fiets of in een auto zit, dat is gelijk in een dergelijke situatieCitaat:Wat ze moeten doen als het paard los loopt en de ruiter is gevallen
Ineke2 schreef:Auto met camera achter een paard aan laten rijden om te zien wat medeweggebruikers doen is wel een goed idee. De ruiter zelf een camera omdoen kan ook wel werken.
Oja wat verder ook wel voorkomt is dat ruiters in groepen de weg oversteken...als automobilist zijnde is het belangrijk om te weten dat de paarden bij elkaar willen blijven en het risicovol is als ze de groep doorkruisen in het verkeer.
CCCCorine schreef:Ik zou, zoals al eerder genoemd, met ongelukken beginnen. Die kun je prima in scene zetten en dan filmen. BV: Paard schrikt van jongens op scooters die het expres laten schrikken, slaat op hol, ruiter valt eraf, is liefst meteen dood (dat 'boeit' de kijker meer) en het paard struikelt ergens onderweg, breekt zijn nek en is ook hartstikke dood. De jongeren die het paard hebben laten schrikken, wordt doodslag ten laste gelegd (voor het schrikeffect en om de ernst van het vergrijp nog eens te benadrukken).
Verder beelden van hoe het ook kan, gewoon netjes dus.

smurf schreef:Citaat:Ik zou sowieso openen met wat indrukwekkende beelden van de sprongen die paarden van schrik kunnen maken
Ik zou ff contact opnemen met het ROC van Amsterdam afdeling Gooi- en Vechtstreek afdeling media techniek, daar zitten jongens (en meisjes) die worden opgeleid om tv programma's te maken, de zgn. NOB-opleiding
Tijdens een groepsbuitenrit vonden mountainbikers het niet meer dan normaal om zomaar de groep in te komen, wat helemaal verkeert uitpakte. Groep op hol, paarden op de autoweg, iedereen eraf gevallen, meisje (calice @ bokt) rug gebroken, andere ledematen gebroken, en dan nog de geestelijke trauma's, want het viel niet mee