)..Ik zal uitleggen wat ze doet:
Ze houdt dan ineens haar rug heel erg bol en maakt hele klein stapjes, en vaak bokt ze er ook nog bij... Niet normaal dus...
Vroeger deed ze dit altijd omdat het zadel te ver naar achter lag, maar gister deed ze het ook n had ik juist het zadel ver naar voren gelegd..
Een half jaartje terug kreeg ze ook plekjes op haar rug... We weten niet waarom
Daarna heb ik een hele poos met 2 dekjes gereden en uit eindelijk heb ik een bontje gekocht voor onder het zadel. Maar nu begint ze raar te doen... Ik heb mijn zadel al 2 1/2 jaar en hij is heel er versleten enz. en al een aantal keer gereapeert.. Ik heb dus het idee dat het aan het zadel ligt want; als ik haar rug borstel reageert ze niet, als ik over haar rug aai ook niet, en als ik zachtjes in haar rug druk reageert ze meestal ook niet (heel soms wel, maar dan gebruik ik mijn nagels per ongeluk). Maar zodra ik met het zadel kom begint ze te zwaaien met haar staart, naar mij te happen (als ik het zadel erop wil leggen), doet soms stappen opzij, kortom ze doet haar best om niet het zadel op haar te krijgen. Nu zit ik dus te twijfelen:
-is het zadel niet meer goed?(zonder zadel loopt ze prima).
-of is ze gewoon ondeugent en wil ze niet meer rijden?
HELP!