Sinds een paar dagen hebben we een merensmerrie (zie onderschrift). Vandaag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb ik haar meegenomen voor een buitenritje. Daar aangekomen gingen we een lang, recht pad op... En daar begon ze eerst heel hard te stappen, toen te draven, en toen... Kwam er een rare pas in. Eerst twijfelde ik nog, maar het is echt een vierde gang!
Hoe zat het? Lekker. Hoe voelde het? Als een soort 'powerwalk' maar dan met een huppeltje erin die niet stuiterde (zoals in draf) maar lekker uit te zitten was.
In de tijd dat ik in de USA werkte op een paardrijcamp heb ik een keer gereden op een heel apart paardje (volgens mij een Paso Fino, kan dat?), die ook die gang had. Hoe het heette weet/wist ik niet, want je praat daar natuurlijk Engels, dus de Nederlandse naam weet ik niet (de Engelse naam ook niet meer, trouwens
).Weet iemand of dit misschien een tölt is? Van mij mag je het ook uit komen proberen hoor
Ik zou het heel leuk vinden als het zo is in ieder geval!
Vorige keer bij het buitenrijden deed ze het dus, en dit weekend ook in de bak. Bijzondere pony hebben we dus!! Een viergangertje...