Skippybal als speelgoed

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bleuke

Skippybal als speelgoed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 16:07

Een skippybal als speelgoed op de wei: is dat een goed idee?

Spelen oudere paarden er ook nog mee?

Mijn 5 jarige ruintje was gisteren zééééér geïnteresseerd in de roze emmer waar zijn poetsspullen in zaten. Als je er tegen duwt, ging hij rollen en zo.

Nu vraag ik me af of zo'n skippybal langer dan 10 minuten meegaat als zo'n halve ton paard ermee speelt...

Sue_

Re: Skippybal als speelgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:12

Antwoord: JA! het is een goed ideej!

En NEE.... lang houdt ie het niet vol onder het gewicht van een paard. Maar desalnietemin is het wel een weekje lol hebben voor je paard en vooral voor jou! Erg komisch om te zien.
Tegenwoordig hebben we een reuze pion (zown oranje, voor wegwerkzaamheden) wat ook erg komisch is om te zien! Clown

Enigste nadeel: die zijn (naar mijn weten) nergens te koop.

Afbeelding

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:15

Die van mij houdt het al een jaar vol!
Maar er wordt niet veel mee gespeeld, soms geven ze er een zet tegen en dan laten ze hem weer een week liggen.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:32

Mijn jongste pony speelde er wel mee toen hij nog jong was... nu kijkt hij er wat minder naar om.
als je skippybal koopt let dan wel even op het handvat, als er door het handvat ook lucht loopt kunnen ze hem lek bijten, bij een massief handvat kan dat niet.

ook het stopje dat erin zit is een aandachtspunt. Want die steeks wel eens wat uit, en meneer presteerde dat om die eruit te krijgen.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:36

je moet de bal ook niet altijd erbij in doen. Dan is het natuurlijk gewoon niet interessant meer.
1 keer in de zoveel tijd moet je em bij in de wei doen en na een uurtje ofzo, of als ze interesse verloren zijn, haal je em weg.
Dan een weekje of iets laten gooi je em d'r weer bij, zo blijft het veel leuker! Haha!

Mijn verzorg/rijpaardje heeft zo'n kleine bal met handvat om mee te spelen in de bak, maar hij vind het niet echt interessant. Pionnen, stoelen en dekens speelt hij weleens mee (onder toezicht), dat vind ie wel te gek!
Maar goed, zo'n skippybal is zo duur nog niet om het eens te proberen!
Succes! Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:39

Een skippy bal is erg leuk..en de kosten te overzien. Een Jollybal is ongeveer het zelfde, kost alleen het vijfvoudige...

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:43

Kijk wel uit met de grootte van het handvat, dat daar geen gevaarlijke dingen mee kunnen gebeuren Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:44

ik heb hier zowel een skippybal als een pion. In elke stal staat een pion en in de paddock ligt de bal. Een van mijn paarden doet een spelletje pionpoepen. Regelmatig vind ik bovenop de pion een drol.. De andere bijt erin en trek hem door de stal als die in de weg staat..
De skippybal word alleen aangevallen door m'n shetlandmerrie, de andere 2 zijn er bang voor Haha!

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:09

Leuk, ga ook maar eens kijken of ik zo'n skippybal ga kopen.
Kan zo'n ding niet ontplofen trouwens?
Met een rot knal?
Als het stuk gebeten wordt maakt het niet uit maar anders..?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:54

Mijn pony vond zijn skippybal erg leuk, alleen binnen een week was hij stuk, hij ging er de hele tijd op zitten en 400 kilo trekt zo'n balletje niet Haha!

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:08

Een skippybal is bij onze knulletjes zo gemolesteerd,maar mijn zoon heeft twee leren halfzachte voetballen bij ze neergelegd en dat gaat heel goed.
Nolan valt ze eerst aan door er op te meppen met zijn voorbenen en dan bijt ie hem als een pittbull vast en loopt ermee te schudden,Black is wat zachtaardiger en rolt hem voor zich uit.
Op stal hebben ze ieder een pion.
Blue is meer geinteresseerd in een krat die ze achteruit wegmept,Anne gaat staan op een metselkuip en Stella kan het niet zoveel schelen.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:08

skippybal leefde bij mij nog geen 5 minuten..

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:15

ik heb 2 skippyballen gehad de een heeft ong 4 maand geleefd de ander een maand nu heb ik een jollybal ik heb m in de stal hangen en het eerste wat ze doet als ze op stal gaat is een slinger tegen die bal geven

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:28

Ik had hem bij mijn paard in de stal gehangen, aan een touw. Maar na een paar weken was hij kapot.
Nu heb ik een jerrycan met brokjes, soort voerbal idee. Hij speelt er veel mee. Elke dag deuk ik hem even uit en vul ik hem hem en heeft hij weer een nacht lol (overdag staat hij in het land)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:44

ik heb ook een skippybal, maar ze vindt hem eng haha.
Ze gaat helemaal snuiven en durft niet in de buurt te komen....
Hij leeft wel lang zo maja veel nut heeft ie ook niet Tong uitsteken

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:48

Voor mijn pony die ik vroeger had, heb ik ooit ook eens een skippybal gekocht.
Hij keek er eerst naar van: 'Wat is dit????', na een tijdje vond hij het wel lollig, zo lollig zelfs dat hij erop ging liggen en het ding onder hem uit elkaar spatte!!!

Hij heeft een half uur door de bak gerend te blazen en te snuiven....Zo was hij geschrokken...

Sindsdien geen skippyballen meer gekocht.. Haha!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:52

Die van mij doet er niet veel mee, dus ja...Die gaat wel lang mee. Overigens een skippy met twee stokjes, GEEN handvat.

Overigens heb ik hem nog niet in de weide gehad. Een zuchtje wind en hij ligt in de sloot, en als daar eenmaal de wind verkeerd zit ben ik hem dus kwijt (een heeeele lange sloot)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 22:00

Mijn pony vond een skippybal zeer interesant. Mijn paard heeft een Jolly Apple en aan de deuken en krassen te zien, vind ze hem wel erg leuk.

LittleWillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 23:13

Ik denk niet dat ik bij mijn paard een skippybal hoef te proberen... Heb namelijk zo'n Jolly Apple voor hem gehaald (hele tijd terug omdat ie stond te stuiteren op stal dus: appel voor afleiding) en hij is gewoon bang voor dat ding! Ik veeg elke keer de dikke laag stof eraf en laat hem maar hangen omdat ie behalve bang is voor de appel, ook niet meer zo druk is op stal! Is dat ding, naast stofnesten bouwen, toch nog ergens goed voor... Clown

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 07:34

Ik had bij mijn vorige paard een skippybal in de stal hangen, maar hij vond er niks aan. Gewoon een lastig ding wat veel ruimte in nam Haha! En ik maar proberen te zorgen dat ie zich niet verveelde (luchtzuiger). Ik heb ook weleens een oude borstel opgehangen, maar daar keek ie ook niet naar op. En likstenen luste hij ook al niet Tong uitsteken

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 11:04

mijn skippybal was binne 10min overleden :p. Kunt denk ik beter zn grote Jollybal doen die zijn net iets steviger.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 12:27

skippyballen houden het bij mij ongeveer een week vol. eerst was zorro dr bang voor: als hij hem zag bliest hij zichzelf helemaal op en begon te grommen. later vond hij hem wel leuk, toen kwam hij er blijkbaar achter dat het niet leeft. pionnen zijn nog wel te koop, maar ik weet zo even niet waar... maar ik heb vorig jaar nog 6 op mn verjaardag gekregen!

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 12:35

Dat was nou net een idee om te kopen.
Een skippybal....
Alhoewel ik denk dat 't een aardig tijdje mee gaat als je 'm op de juiste manier laat gebruiken door je paard.
Ze willen nu altijd wel spelen en als je ze gewoon even in de paddock ermee laat kan het wat mij betreft wel even door.
Lachen

Ik ga het binnenkort uitproberen..
Had 't de hele week al in m'n achterhoofd.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 12:50

zorro schreef:
skippyballen houden het bij mij ongeveer een week vol. eerst was zorro dr bang voor: als hij hem zag bliest hij zichzelf helemaal op en begon te grommen. later vond hij hem wel leuk, toen kwam hij er blijkbaar achter dat het niet leeft. pionnen zijn nog wel te koop, maar ik weet zo even niet waar... maar ik heb vorig jaar nog 6 op mn verjaardag gekregen!

Of je laat een "kennis" er even 1tje oppakken bij de wegwerkzaamheden. Haha! Nagelbijten / Gniffelen Mocht er toevallig politie in de buurt staan: flink gas geven, raampje open, pionnetje pakken en GAS! Whoosh! *LOL* hihi

Maar ach.. wat kost zown skippiebal nou eigenlijk?? Even het goede moment afwachten en ze zijn een keer 1,50. Haha!
Om te voorkomen dat ze wegwaaien kun je dr altijd een beetje zand of water in laten lopen. Eventueel het dopje vastlijmen, zodat die er niet uitgepulkt kan worden. Knipoog

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 12:52

Ik ga af en toe even spelen met mijn paard en zijn skippiebal. dat vind hij veel leuker dan alleen spelen.
Soms gaat het tijden goed en soms kom ik in de wei en dan heeft hij het ding versnipperd.
Zo duur zijn ze niet en ik lach me een ongeluk als hij er mee aan het spelen is dus ook koop graag een nieuwe voor hem.