Stal bouwen voor 2-3 paarden, maar hoe????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bertje27

Stal bouwen voor 2-3 paarden, maar hoe????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 16:06

Dag allemaal,

We hebben onlangs een wei gekocht om binnenkort 1-2 paarden op te zetten. Mijn vrouw heeft veel zin om een paard te houden, maar op de wei staat nog geen stal. Vandaar ik aangesteld ben om er eentje te bouwen. *LOL* Ik ben zeker niet onhandig, maar dit is een eerste keer voor mij, dus probeer ik zoveel mogelijk informatie in te winnen over de best practices omtrent het bouwen van een stal. Indien mensen eventueel nog technische plannen hebben liggen van hun stal, is dat uiteraard meer dan welkom. Alleszins zouden we hem willen bouwen op een fundament, niet enkel een beschutting en verder liefst zoveel mogelijk in hout. Alle informatie is welkom, en alvast bedankt he!! Groetjes, Bertje

Hobby

Re: Stal bouwen voor 2-3 paarden, maar hoe????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:12

Hoihoi! wij hebben een stal voor twee paarden met daaraan vast een schuur, in totaal 3 bij 9 meter (ik heb stallen van 3 bij 3). Hij is door minvriend en broer gebouwd op een fundament van beton. Ik moet voor een andere bokker ook nog foto's maken en een beschrijving geven, mocht je ook interesse hebben, laat het dan even weten!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:54

Heb je een vergunning om te bouwen? Anders zijn je mogelijkheden al beperkt.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:56

Dan kun je altijd nog containers plaatsen. (die zijn namelijk verplaatsbaar en mogen wel .... iig vroeger wel... weet niet hoe het nu zit)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:05

suepergirl, kun je me even pm en?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:26

Je zou ook van een houten garage (zo'n kant en klaar pakket) kunnen uitgaan, je moet het geheel aan de binnenkant dan wel met betonplex versterken (tot ongeveer halverwege de hoogte). Een containerstal is idd ook een goede optie. Meestal is hiervoor ook geen, of slechts een lichte, vergunning nodig.

Staltussen en voor wanden kun je het beste kant en klaar kopen. In bijvoorbeeld de Bit staan hierover diverse advertenties.

veel succes met de bouw!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:51

Eeen vriendin van mij heeft inderdaad ook een containerstal. Die hebben ze van binnen afgetimmerd met hout (met drink en eetbakken er ook meteen in) en aan de lange kant 2 staldeuren er uit gehaald en van hout er in gezet(wel alleen een halve). Werkt echt heel goed en isoleerd ook goed. Als je hem in een donkere kleur verft is het 's zomers niet te warm.

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:57

*tip* laat de voorkant van de stal (ingang) het dak niet meteen aflopen, dan kan het inregenen.Maar laat het nog een stuk doorlopen. Ja

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:37

(hij vraagt hier niet naar container stallen, maar hij wil er zelf 1 maken...
je meot er vanuit gaat dat hij wel weet dat er een vergunning voor nodig is...)

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 11:05

kijk naar mijn site (zie onderschrift) en dan naar publicaties.
Daar staat er een document over de eisen van een stal. Het is wel van Belgie uit maar wel zeer intressant

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 11:26

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit heeft mijn vader voor mij gemaakt, voor mijn veulen, nu jaarling, van de zomer. Dit is mischien wel wat, maar dan moet je het wel groter maken voor paarden, het is maar een idee. mijn vader heeft het uit zijn hoofd gebouwt, de hooiruif heeft hij ook gemaakt. Lachen

suc 6

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 13:55

sites afzoeken van firma's die buitenstallen bouwen.
Daar staan er meestal heel mooie voorbeelden ook het materiaal ondergrond en plankenen enzo staat meestal wel goed beschreven.

Bertje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 08:01

Aan iedereen, super bedankt voor jullie reactie. Het heeft ons al een hele stap vooruit geholpen. We moeten inderdaad nog een bouwaanvraag indienen, maard dit dienen we te doen op basis van een ontwerp, vandaar we nu reeds een keuze moeten maken. Thanks guys!!!