Nou heb ik vorige week een aantal keer gemaild met een meisje van 18, ze zei dat ze 80 kilo woog. Ze is gister komen kijken naar mijn fjord, maar ik weet zeker dat ze geen 80 kilo weegt, mijn zus weegt 80 kilo, en is een stuk slanker dan haar. Ik denk dat ze tussen de 90 en 95 kilo weegt, bij een lengte van ongeveer 1.80. En nou maakt dat mij helemaal niks uit, maar ze heeft gister ook gereden op mijn fjordje, die momenteel geen super conditie heeft, omdat ik niet zo heel veel tijd voor hem heb (daarom zocht ik ook een verzorgster
). Maar mijn fjord had er echt moeite mee, ik heb hem een paar dagen geleden gereden, en toen liep hij goed. Hij liep ook gewoon goed toen we met hem aan de hand liepen naar de bak. Maar toen zij er gister op reed, liep hij heel stijf met zijn achterbenen. Het viel een stalgenootje ook op. We zijn ook een half uurtje naar buiten met hem geweest, en hij was heel snel aan het zweten, (wat hij normaal niet zo snel deed als gister, het was verder ook geen warm weer, het was juist wat frisjes, het was later op de avond) en naar een stukje gedraafd te hebben, was hij heel erg aan het hijgen. Ook viel het me op dat hij veel struikelde, wat hij bij mij niet vaak doet. (Ik weeg trouwens 67 kilo) Ook lag mijn zadel onderhand plat op mijn fjords rug. Nou baal ik hier best wel van, het is moeilijk om een goede verzorgster te vinden, en ze gaat goed met hem om, maar kan hij het hebben? Ik wil natuurlijk het beste voor mijn fjordje. Wie kan mij advies geven?
Ik wilde haar ook niet kwetsen...