Weiland, een groot feest???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hetja

Weiland, een groot feest???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 09:38

Joey staat sinds gister dag en nacht op het land, samen met een stuk of twintig andere ruinen en merries. Joey is inmiddels 14 jaar, maar denkt af en toe nog dat hij hengst is, springt op alle merries, en ruinen vind hij ook geen probleem, verschillende mensen (eigenaren van de andere paarden zijn al naar mij toegekomen dat ze niet zo blij met Joey zijn acties zijn. (Kan ik me goed voorstellen, echt zachtzinnig gaat hij niet te werk Bloos )
Vanmorgen heb ik hem in zijn box gezet omdat de hoefsmid voor hem komt, echt, hij ging te keer, kreeg hem amper mee van het land af, schreeuwen en pogingen tot steigeren (blijkbaar heeft ie toch nog iets van respect voor me want echt omhoog kwam hij niet)
Nu staat hij nog in zijn box en ik ben al door twee mensen gebeld dat hij echt verschrikkelijk staat te stampen en schreeuwen, het liefst zet ik hem zo snel mogelijk weer buiten (zodra de hoefsmid hem gedaan heeft) alleen dan springt ie gelijk weer over al op, heeft iemand enig idee wat ik hier mee moet of kan doen?
Alleen zetten is haast onmogelijk, hij staat op een manege en daar kunnen ze wel alleen naar buiten maar dan wel voor twee uurtjes en de rest op stal...

ellepel

Re: Weiland, een groot feest???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:48

hahah demijne is ook 15 en vind dekken ook leuk...

tja om verwondingen en ruzies met andere eigenaren te voorkomen denk ik toch dat je zult moeten proberen of er niet de mogelijkheid is om hem apart te zetten of op een ander stuk met andere paarden.

wij hadden trouwens met zo'n grote groep altijd de merries apart en de ruinen apart, zo hadden we nooit gedonder.
misschien dat dat ook een optie is?

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 09:57

Qua ruimte is er plek zat voor al die paarden, dat wel, vorige jaren zijn er wel eens stukken afgezet, met lint en schrikdraad om zo de merries en ruinen gescheiden te houden, reden dat dat nu niet meer gedaan wordt zijn twee ernstige peesblessures van paarden die in het lint zijn blijven hangen. (land is te groot om er met hekken aan de gang te gaan, kost te veel) Overigens maakt het Joey ook niet uit of het merries of ruinen zijn Bloos
Hij kan wel apart, maar dan maar voor twee uurtjes per dag, dat vind ik toch wel sneu voor hem.
Ik ga vanavond maar eens overleggen, kijken of er nog meer opties zijn.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:36

is het geen (half gecastreerde) klophengst.... ?

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 12:41

Je zou het haast gaan denken, maar nee, ik weet voor 100% dat hij dat niet is.....

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:46

heey!
dat is wel vervelend, ook omdat het jou probleem is als je paard een ander paard beschadigd met izjn acties. ik denk dat het ergste er binnenkort wel af is, van hoe hij zich gedraagt. en dat hij dan wat handelbaarder wordt!!
ik zou het nog even een weekje de tijd geven en dan kijken of hij zich al anders gedraagd.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 14:16

Ik weet niet of ze eerder al samen op het land stonden, maar anders heeft vooral zo'n grote groep even een paar dagen tot een week om de rangorde te bepalen en de rust in de groep te laten komen.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 14:39

Ook als hij met andere los staat gaat hij na een tijdje klooien en spelen een poging doen om te dekken. Hij staat nu alweer een paar uurtjes op het land en tot nu toe gedraagd hij zich, lijkt wel of hij blij is dat hij weer buiten is en weet dat ie in de gaten gehoudenwordt ofzo....