een manege/stal VLIET in leidschendam?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

een manege/stal VLIET in leidschendam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 23:42

klinkt dit voor iemand bekend in de oren?

wie kende daar de manegepony's?

ik hoor het graag

MotherGoose

Re: een manege/stal VLIET in leidschendam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 23:51

Er is een pensionstalling/manege die "De vliet" heet in Leidschendam. Die zit op de Oostvlietweg. Ik weet niet of je dit enigszins op weg helpt ?

Ze hebben een website (maar die ziet er enigszins niet onderhouden uit) op http://www.devliet.tmfweb.nl.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 10:17

De Manegerie is enige tijd geleden falliet gegaan, volgens mij is de eigenaar van de Manegerie (vrouw) met een aantal ponies naar deze manege toe gegaan

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:37

Manege de Vliet heb ik jaren gereden Ja

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:44

is dat als je bij de Vlietlanden aan de Stompwijk kant over het fietspad rijd?!

whaha, rare beschrijving...
maar ja...
<ik zoek nog een nieuwe manege..maar het is wel ver...>

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:45

Renza van bokt rijd daar, moet je haar ff vragen...

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:10

Hi,
Ik ken het, de manegerie verzorgt de lessen op het moment op manege de vliet.
Ik weet niet welke manegepaarden cq pony's je zoekt maar omdat de manegerie nu (tot 1 juli 2005) de lessen verzorgt en daar ook hun eigen paarden en pony's voor gebruikt is de "oude" garde verdwenen.
Het gaat op het moment heel erg slecht met manege de vliet ook omdat de manegerie er mee stopt (zodoende komen er 30 boxen leeg te staan en zover ik weet is er bijna geen geld om nieuwe manege paarden en pony's te kopen en zal denk ik de manege binnen nu en snel kapot gaan)
Maar welk paard/ pony zoek je?

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:13

Trouwens Kwoloon heeft er ook gestaan moet je haar anders ff PMen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:16

Ik ken het ook! Jammer dat je geen reactie meer hebt neergezet in dit topic. Ben wel nieuwsgierig waar je precies naar op zoek bent! Haha!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:17

Het is nu geen manege meer, heb ik begrepen.
Otje_Eliot staat er, voor zover ik weet. Misschien kun je haar PB-en?

Daanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:35

Op de oude manege de Vliet staan vriendinnen van mij en ik heb er zelf een bijrijdpaard (van Otje_Elliot) gereden.

Het was ooit (geloof inmiddels anderhalf tot 2 jaar geleden) Mange de Vliet.
Anderhalf jaar geleden is de eigenaresse van de stal met de manege gestopt en is het een pensionstal geworden. De meeste manegepaarden zijn toen verkocht. Ik weet niet welk paard je zoekt?

In zoetermeer, tegenover de intratuin zat altijd mange "De Manegerie" Die stopte er ook mee en toen is een deel van hun, onder andere een aantak instructrices naar de Vliet gekomen.
Zij huren dus sinds Januari/februari de bak/stallen e.d van de eigenaresse en hebben hier op deze manier een manege voortgezet.
Financieel loopt dit echter niet en stopt de oude manegerie dus weer bij de Vliet en wordt het weer pensionstal met inderdaad veel boxen vrij.

Zo is dus het verhaal. Hun site is inderdaad niet onderhouden en stamt nog af van de oude manege de Vliet.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 18:48

ik vraag mij af wie de manegepony's daar kende,omdat ik er een van op mijn weide als klant heb gehad....de eigenaren deugen niet en daarom zocht ik verdere achtergrondinfo over deze pony.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:36

casanova schreef:
ik vraag mij af wie de manegepony's daar kende,omdat ik er een van op mijn weide als klant heb gehad....de eigenaren deugen niet en daarom zocht ik verdere achtergrondinfo over deze pony.

Mag ik weten hoe hij of zij heet?(de pony dan!! Knipoog )
Groet

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 21:17

Ow... dat verhaal heb ik gelezen van je. Waardeloos zeg. Nou, ik hoop dat je via deze weg wat te weten komt. Ik zou Otje_Elliot eens PB-en, als ik jou was.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 21:22

Misschien moet je deze vraag bij manege -en verzorgpaarden stellen.Wie weet krijg je daar meer reactie.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 22:37

aafje87 schreef:
casanova schreef:

Mag ik weten hoe hij of zij heet?(de pony dan!! Knipoog )
Groet

de pony was een schimmelmerrie van boven de 20 jaar en heette lady.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:06

ik heb daar vroeger ook een aantal jaargereden en heb ook vaak op lady gereden maar weet daarna niks meer van de pony maar je kan me altijd dingen vragen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:54

okey, geen manege meer dus, jammer... Boos!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 11:36

Ja lady ken ik wel! Ik heb ook menig uurtje toen ik nog penny meisje Clown was op manege de vliet door gebracht!!
En nu staat mijn bijrijdpaard een stukje verderop en tja dan hoor je de verhalen wel!

Daanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 11:46

Citaat:

Je moet echt Otje_Elliot hebben. Toen ik haar Elliot bijreed heeft zij samen de eigenaresse meegeholpen Lady te verkopen. Ik vond het toen al een apart verhaal.
Ik las namelijk een advertentie van hun op marktplaats destijds en dat was ook zoiets vreemds. Ze zohcten een goedkope stalling en een verzorger die ook wilde bijdrage en dan weer voor tijdelijk want ze zouden geloof ik naar het buitenland verhuizen. Vond het toen al erg vreemd allemaal....

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 12:20

ik ken de manege of tenminste ik weet waar het ligt mijn oma woont een paar huizen verder weten jullie misschien ook of je daar een leuke buitenrit kan maken daar op die pony's/paarden???

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 12:47

Hoorde mijn naam ... hoorde geruchten Haha! en roddels Haha! dus hier ben ik hahhahahahah

Aafje 30 boxen komen er vrij??? Heeft Lana er zo veel??? Dat wordt een hele klus dan om dat in 1 dag te verhuizen Haha! Jij hoort veel te veel ruis. Zelfs mét de pensiongasten van de Manegerie die Lana meegenomen heeft naar de Vliet kom je maar op 20 ...
Maar zoals je zelf al zegt; je staat er zelf niet en ja dan hoor je wel eens wat Haha! en niet bepaald het toonbeeld dat je al penny-af bent dus?

Maare ik heb je al gepmt casanova want ik ken Lady wel.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 13:10

Daanie schreef:
Op de oude manege de Vliet staan vriendinnen van mij en ik heb er zelf een bijrijdpaard (van Otje_Elliot) gereden.

Het was ooit (geloof inmiddels anderhalf tot 2 jaar geleden) Mange de Vliet.
Anderhalf jaar geleden is de eigenaresse van de stal met de manege gestopt en is het een pensionstal geworden. De meeste manegepaarden zijn toen verkocht. Ik weet niet welk paard je zoekt?

In zoetermeer, tegenover de intratuin zat altijd mange "De Manegerie" Die stopte er ook mee en toen is een deel van hun, onder andere een aantak instructrices naar de Vliet gekomen.
Zij huren dus sinds Januari/februari de bak/stallen e.d van de eigenaresse en hebben hier op deze manier een manege voortgezet.
Financieel loopt dit echter niet en stopt de oude manegerie dus weer bij de Vliet en wordt het weer pensionstal met inderdaad veel boxen vrij.

Zo is dus het verhaal. Hun site is inderdaad niet onderhouden en stamt nog af van de oude manege de Vliet.

Dat is inderdaad het ware verhaal met 1 correctie dat Manege de Vliet pas 1 oktober 2004 gestopt is, Lana begon al in januari 2005, dus al met al was het maar 3 maanden geen manege en dan straks vanaf 1 juli ook niet ... en ik heb alweer de eerste mensen zien komen kijken en afspraken zien maken voor pensionstallen ... ik denk zelf dat na het weide-seizoen de boxen wel weer vol zitten.

Voor de pensiongasten wel weer lekker om alle accommedatie voor zichzelf te hebben zonder te wachten tot dat de manegelessen klaar zijn Clown Haha!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 15:44

ik weet inmiddels genoeg,de puzzel is compleet..

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 11:32

Otje_Elliot schreef:
Hoorde mijn naam ... hoorde geruchten en roddels dus hier ben ik hahhahahahah

Aafje 30 boxen komen er vrij??? Heeft Lana er zo veel??? Dat wordt een hele klus dan om dat in 1 dag te verhuizen Jij hoort veel te veel ruis. Zelfs mét de pensiongasten van de Manegerie die Lana meegenomen heeft naar de Vliet kom je maar op 20 ...
Maar zoals je zelf al zegt; je staat er zelf niet en ja dan hoor je wel eens wat en niet bepaald het toonbeeld dat je al penny-af bent dus?

Maare ik heb je al gepmt casanova want ik ken Lady wel.

Pardon? Ik niet penny af? Denk niet dat je enig idee hebt over wat je hebt, dat ik ooit penny meisje ben geweest klopt maar dat waren we allemaal toen we een jaar of 5 waren??(en dat is voor mij toch echt al 13 jaar geleden)
En over die 30 boxen, dit is het verhaal wat ik gehoord heb! Dat het misschien niet klopt kan, maar begin er dan niet over dat ik niet penny af ben!! Gek zeg!