rugprobleem bij een paard..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

djennke

rugprobleem bij een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 21:28

Een van mijn pony's heeft vaak rugproblemen.. hij gaat wel is naar de maseur voor zn rug..

maar weet iemand hoe ik zijn rugproblemen minimaal kan houden.. ?

Angela

Re: rugprobleem bij een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:31

Vraag hoe je hem zelf bijvoorbeeld kun masseren, en rij veel met stelling en buiging om het paard soepel te houden. Verder is rechtrichten ook heel erg belangrijk. (maar makkelijker gezegd als gedaan)

djennke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 21:36

haha jah klopt.. maar ik reid zowizo mijn ponys iedere week 1 maal heelemaal door de rug en zorg voor ontspannig.. en met losreiden int beging ook altijd even.. dat schilt wel een stukje.. idd Pling

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 07:18

Voor en na het rijden goed met de rubberen rosborstel over de spieren rossen(niet keihard natuurlijk) . Hierdoor stimuleer je de doorbloeding en heb je al gelijk je paard wat gemasseerd. Tijdens het rijden erop letten dat hij niet te hoog loopt met zijn hoofd. Verder goed de tijd nemen om in en uit te stappen. Ook zou ik zijn zadel eens na laten kijken. Iedereen gilt dan altijd gelijk dat hij het perfecte zadel heeft, maar in de praktijk wil dat nog wel eens niet helemaal kloppen.

Tommes80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 07:44

Ik kwam op de site van het Drunens Ruiterhuis het volgende tegen:

Het Drunens Ruiterhuis organiseert zaterdag 25 juni op Stal De Hoge Heide te Drunen:

Zadel en paardenrug controledag

Naar aanleiding van het grote aantal vragen dat wij iedere week krijgen over de pasvorm van zadels hebben wij besloten een zadel en paardenrug controledag te organiseren. U bent op zaterdag 25 juni van harte welkom met uw paard of pony voor een
GRATIS zadel en paardenrug controle op “Stal De Hoge Heide” te Drunen.

Meester-zadelpasser Louis Ruisbroek zal samen met paardenfysiotherapeut Arjan Calatz uit Neerloon uw paard of pony controleren op eventuele drukkingen en/of blokkades. Ook als uw paard geen (zichtbare) klachten heeft, kan het erg belangrijk zijn uw zadel te laten controleren op ligging en staat van onderhoud. Iedere deelnemer krijgt een GRATIS rapport met aanbeveling waar nodig. U bent uiteraard ook zonder paard en zadel welkom om al uw vragen over zadel en (paarden)rugproblemen te stellen.

Zaterdag 25 juni aanvang 9.00 tot 14.00 uur
Stal de Hoge Heide, Margrietweg 22 te Drunen.

Afbeelding

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:19

Ruim 1,5 jaar terug had mijn paard plotseling ernstige rugklachten. Zodra je haar al met een vinger aanraakte zakte ze werkelijk helemaal in. Op advies van mijn veearts is ze toen behandeld met een combinatie van kraken en accupunctuur. Bij haar heeft dit echt enorm goed geholpen, na de behandeling heeft ze geen rugklachten meer gehad Pling (even afkloppen natuurlijk *klop*klop* Clown )

Ik zou in eerste instantie eerst naar je zadel laten kijken om evt. problemen daarmee uit te kunnen sluiten. Succes met je paard!

djennke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 15:44

Cookies schreef:
Voor en na het rijden goed met de rubberen rosborstel over de spieren rossen(niet keihard natuurlijk) . Hierdoor stimuleer je de doorbloeding en heb je al gelijk je paard wat gemasseerd. Tijdens het rijden erop letten dat hij niet te hoog loopt met zijn hoofd. Verder goed de tijd nemen om in en uit te stappen. Ook zou ik zijn zadel eens na laten kijken. Iedereen gilt dan altijd gelijk dat hij het perfecte zadel heeft, maar in de praktijk wil dat nog wel eens niet helemaal kloppen.

haha ja ik had ook zon idee dat mijn zadel misschien niet goed licht en het daar ook wel aan kan liggen... toevallig komen ze vanavond kijken van onze ruitwinkel uit.. nu maar hopen dat het daar aan licht Tong uitsteken ben ik er meteen van af.. Knipoog maar dan denk ik dat ze daar wel op hun flikker krijgen bij de ruiterwinkel wand ze hebben ons (mijn zadel) stubben skandica dressuur aangesmeerd dus met zon zadel ga je dr ook vanuit dat t goed licht voor die prijs.. Knipoog haha we zullen zien Vork

in ieder geval toch bedankt voor de tip Pling

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 17:13

als ik dit zo lees zou ik eens grondig naar je zadel laten kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:50

Galant ( bij mij op stal ) heeft rug pijn. Amarinsjuh van bokt verzrorgt hem en krijg allerlij les ermee hoe ze met hem om moet gaan. Het gaat nu na een tijdje al een stuk beter! Ze hebben eerst de gelpad onder het zadel vandaan gehaald en ze leert op een andere manier rijden met hem om hem daar in die rug dus weer goed te krijgen!
Ik zou ook even kijken of het misschien niet ana het zadel ligt, dat het b.v niet past etc. Of er inderdaad wat mensen erna laten kijken!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:08

Binnenkort komt er een ostheopate bij mijn verzorgpony, misschien is dat ook een idee?

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:15

Naar de fysiotherapeut misschien? Lachen