Goedkoop paardje iets mis mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

conquista

Goedkoop paardje iets mis mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 20:47

Ik zag een haflinger waar 450 euro voor gevraagd word.
2 jaar - hengst en ziet er naar mijn mening goed uit.

Is dit niet erg weinig voor een haf en kun je er dan eigenlijk al vanuit gaan dat er iets niet goed is aan het paardje?

(gewoon een vraagje want ik zie dat de prijzen zo verschillend zijn maar zo laag nog niet meegemaakt)

mirgino

Re: Goedkoop paardje iets mis mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:27

welnee, de prijzen zijn niet echt hoog nu.

ik heb mijn zwangere appaloosa merrie van 4 jaar met papier ook voor weinig.
nou daar is niets mis mee.[gekocht aug 2004]

[helaas heeft ze zich en schieffel aangetikt]

als je de prijs wilt weten pm je me maar.

en het lijkt weinig maar reken maar eens om....[ik doe dat nog steeds] en dan kom je op een normaal bedrag uit.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:30

Ik vind het erg weinig geld.....Laat het paard in ieder geval goed keuren door een goede paardenarts! (maar dat moet je altijd laten doen)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:32

Ik vind het wel meevallen. De prijzen voor hafliners liggen op dit moment niet hoog. Vooral als er geen papier bij zit. Mocht je hem willen kopen, laat hem dan wel keuren.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:32

Idd, laat je paardje even keuren! Lachen

conquista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 21:37

Ik heb pas enkele weken geleden een mini aangeschaft...
Heb jaren niet meer gereden.. was er helemaal uit en kans is klein dat ik er nu snel 1 bij ga kopen.. al wil ik wel weer gaan rijden uiteindelijk.

Ik zag idd dat de prijzen niet al te hoog liggen maar 450 voor een jonge (op de foto te zien - goedgebouwde) hengst leek me gewoon te weinig..

Heb die man al gemailt voor meer info en waarom de vraagprijs zo laag is... ben benieuwd.

conquista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 21:38

En idd.... het lijkt weinig en met omrekenen kom je ook wel misschien op een normaal bedrag maar als ik kijk wat er voor de meeste shetlandertjes gevraagd word die er een beetje redelijk uitzien... dan kom je met die haflinger maar op een heeeeeel klein meerprijsje uit.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:42

maar de prijzen zijn echt absurd aan het worden!!

als mensen [in een ander topic] 4000 euro een normale prijsklasse vinden voor een paard dat nog niets gepresteerd heeft!

ik heb veel paarden gehad de laatste jaren en toen kocht ik ze echt onder de 3000 gulden.
met papier en gekeurd!

nu kan je haast geen paard meer vinden van minder dan 1500 euro!! is toch niet normaal meer?

of ben ik de enige die dat vindt?

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:45

Wij hebben ook eens een haflingerhengstje gehad, met een heel goed papier, en die raak je echt niet aan de straatstenen kwijt!
Dus €450 lijkt me erg redelijk, maar zoals al eerder gezegd zou ik hem idd wel even laten keuren.

x_ultimate_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:46

ligt eraan hoe graag mensen er vanaf willen, ik vind dat je steeds meer hoort dat mensen een heel duur paard kopen wat minstens z heeft gelopen het verknallen en dan goedkoop weg doen....

Follytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:51

als hij door de keuring komt is hij toch goed? En als hij een beetje normaal gedrag vertoont. Ik denk ook dat er aan een paardje van 2 uberhaubt nog weinig fout kan zijn kwa inrijden enzo...

conquista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 21:55

oops... zag net dat hij 1 jaar is...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:55

Voor een papierloze 2-jarige vind ik het geen abnormale prijs. Een paar jaar geleden kon je haflingerveulens kopen voor 300 gulden per stuk.

conquista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 21:58

ja ik moet ook zeggen dat ik er echt weinig verstand van heb en wat ik dus doe is vergelijken... kijken wat andere vragen...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 22:04

Ik vind het dik geld voor een ponyjaarling, zeker als er geen super papier bij zit.
Is nog 2 jaar "risico" voordat je er iets mee kunt gaan doen en of het een goede is moet ook nog maar blijken.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 22:06

haflingers kostten meestal minder dan andere pony's.

450 lijkt mij opzich een mooie prijs voor een 2jarige haf .. als je twijfelt gewoon laten keuren door de DA!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 22:08

Om eerlijk te zijn zou ik er nog wat geld bijleggen om er eentje te kopen met (betere) papieren, als je uberhaupt een jaarling wilt.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 22:13

mirgino schreef:

als mensen [in een ander topic] 4000 euro een normale prijsklasse vinden voor een paard dat nog niets gepresteerd heeft!

ik heb veel paarden gehad de laatste jaren en toen kocht ik ze echt onder de 3000 gulden.
met papier en gekeurd!

nu kan je haast geen paard meer vinden van minder dan 1500 euro!! is toch niet normaal meer?

Nee, je bent niet de enige hoor. Ik vind de prijzen ook belachelijk hoog. Een goed paard is geld waard, maar als ik tegenwoordig op marktplaats kijk wordt er maar wat raak gevraagd. En maar klagen dat ze er niet van af geraken... Lips are sealed

conquista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 22:18

Punt is... als ik een paardje aanschaf is het gewoon om recreatief te rijden... vandaar vind ik heel dat papieren gedoe niet al te belangrijk..

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 22:21

mirgino schreef:

met papier en gekeurd!

Vind ik ook...heb het topic ook gezien, waarin ze 4000,- weinig vonden en boven de 10000 hoog Verward
Ik vind 4000,- toch eigenlijk al heel hoog voor een paard dat niks kan Scheve mond. (ik zal het er iig nooit voor betalen...)

450,- is toch 1000,- gulden, en dat ze er weinig voor vragen wil niet zeggen dat er niets niet goed is Bloos!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 22:29

conquista schreef:
Punt is... als ik een paardje aanschaf is het gewoon om recreatief te rijden... vandaar vind ik heel dat papieren gedoe niet al te belangrijk..

Maar als je wilt rijden, dan kun je beter een oudere kopen.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 01:23

450 euro voor een 2-jarige papierloze haflinger henst vind ik niet te weinig , tijdje geleden was ik aan het rond kijken en zag voor 1100 euro de ingereden versie staan.
Het is toch 1000 gulden voor een dier wat pas 2 is, niets kan, nog geholpen moet worden en waar je behalve geld aan uitgeven verder nog niets mee kan.

Verder ligt het er ook aan door wie die verkocht wordt, er zijn mensen die het meeste eruit willen halen, maar ook mensen die een dier hebben staan en er gewoon vanaf willen, en dat kan nog eens een heel leuk dier zijn ook.

Als je er leuk recreatief mee wilt rijden zou ik wel even verder zoeken, tenzij je alle zin en tijd hebt om eerst nog een jaar te wachten, het dier te laten helpen, opvoeden en inrijden, dan kan je nog wel even wachten voordat je je gezellige buitenritten etc. kan gaan maken en uiteindelijk ben je meer kwijt dan als je en ingereden oudere haflinger koopt.

Keuren zou ik sowieso doen *hoorde verleden keer iemand zeggen dat dat zo jong nog geen nut heft, is dat waar?*

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 07:04

op de markt en in de handel, kun je haflinger hengsten kopen van prijzen van 200-500 euro.

reken eens om. 450 euro is nog wel steeds over de 1000 gulden he?
nou voor een haf zonder papier, bovendien nog hengst, is dat een normale prijs....

die er meer voor vragen buiten je gewoon uit,

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:10

Ik vind dat een vrij normale prijs.
Ikzelf heb mn paard ook voor erg weinig gekocht, en daar was weldegelijk iets mee aan de hand. Ik wist dit van te voren, dus het was ook geen probleem Lachen Overigens was het niets lichamelijks.

justmejannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 10:11

Wij hebben ons paard ook redelijk goedkoop gekocht & als je ziet wat hij allemaal kan vraag je, je af waarom ze hem eigenlijk weg hebben gedaan ! (is wel al 4 jaar geleden)