westrijd rijden??? wat zouden jullie doen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loveramona

westrijd rijden??? wat zouden jullie doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 19:07

hoi

ik heb zondag een wedstrijdje, onderling en is 1x in het jaar (dresuur)
nu ben ik vrijdag de 13e van het paard gevallen en heb mijn sleutelbeen uit de kom en gebroken gekregen Clown

het is nu bijna 3 weken geleden en ik mocht 2 tot 4 weken niet sporten

ik ga dee wedstrijd gewoon rijden en als het niet gaat ga ik gewoon de bak uit

wat zouden jullie met zoiets doen ???

Nerwen

Re: westrijd rijden??? wat zouden jullie doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:10

Als je 2 tot 4 weken niet mag sporten dan zou ik het zekere voor het onzekere nemen en dan ook 4 weken niet sporten.
Het is erg belangrijk dat zoiets goed geneest en dat je er later geen last meer van hebt. Dan maar een wedstrijdje missen Knipoog

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:19

Heb ook ooit m'n sleutelbeen gebroken en kan me niet herinneren dat ik na 3 weken alweer prettig m'n arm kon bewegen... Maar goed. Ik zou het niet doen. Al voelt het nog zo goed aan, als je paard ergens van schrikt en je maakt een onverwachte beweging of je valt er zelfs af, ben je nog verder van huis.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:22

ik zou hetzelfde doen maar ik ben dan ook niet echt verstandig af en toe Haha!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:26

Het ligt er ook wel een beetje aan hoe het gaat, of je voor op schema ligt. Weet niet of je ook moet revalideren ofzo, maar anders zou ik het navragen bij de fysio of huisarts.
Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:58

Niet doen.
Luister naar de dokter, hoe vervelend ook. Maar hij weet wat het beste is, als je nu 4 weken niet sport is het daarna over. Ga je na 3 weken weer sporten, loop je veel langer met klachten.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 20:01

Ik ben erg eigenwijs en ik zou het gewoon doen als het niet gaat voel je het vanzelf.

Het zou alleen wel handig zijn als je dit keer blijft zitten Tong uitsteken

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 20:53

je weet zelf het beste hoe je je nu voelt en of de kans weer aanwezig is dat je er deze keerook af zou kunnen vallen. dat risico is er natuurlijk bij elk paard maar geblesseerd rijden dan moet je wel zeker zijn van je zaak

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:34

Ik zou het ook even aan de dokter vragen. Hij kan bekijken of het alleen goed voelt, of dat het ook goed IS.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 06:29

Klein, maar niet onbelangrijk vraagje: wanneer ben je van plan de training op te pakken? 2 dagen van te voren of zo??

Zonder goede voorbereiding moet je niet op wedstrijd.
Niet gaan, eerst genezen.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 16:18

hoi

de dokter zei dat het 2 tot 4 weken moest genezen (het zou ook vreselijk veel pijn doen)
toen ik van het paard was gevallen deed het best wel pijn, en toen zei de huisarts dat het alleen uit de kom was, ik kreeg een brede das mee, en moest die 2 a 3 dagen om en dan zou het over zijn....

de donderdag nadat ik was gevallen (vrijdag de 13e) zag ik een bult zitten bij mijn sleutelbeen + ik kon mijn arm niet optillen dus was ik weer naar de huisarts gegaan. hij zei toen dat het ook was gebroken...maar pijn deed het niet meer totdat hij keihard ging drukken en trekken Tong uitsteken

toen moest ik dus nog 3 weekjes rustig aan doen, de eerste 2 weken heb ik helemaal geen sport gedaan en het deed ook geen pijn meer..

nu zijn er al 3 weken voorbij en ik heb nu net op mogli buitengereden (wat heel goed ging, en het deed helemaal geen pijn)

ik ga de wedstrijd wel rijden, en het is gewoon een onderling wedstrijdje (wel wedstrijdkleding maar niet met punten ofzo, je kan gewoon een rozet + simpel bekertje winnen)

ik had ook ttegen de man gezegt als het pijn gaat doen dan ga ik er gelijk uit en dat vond hij toen ook goed Knipoog

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:49

Ik ben ook erg eigenwijs wat dat betreft. Ik ken mijn lichaam en zodra het geen pijn doet verleg ik mijn grens. Dat is natuurlijk wel een verschil met een gebroke rug oid. Ik weet dat het dom is maar ik zou zolang ik geen pijn voel ook gewoon mee doen, Maar als ik mee doe met de wedstrijd betekend dat voor mij dat ik ook weer gewoon kan werken of naar school kan gaan. Als ik niet zou gaan werken vanwege de pijn (of aanstellerietus, dan zou ik ook niet mogen paardrijden van mijzelf)

Suc6 er mee

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:07

heb ook mijn sleutelbeen gebroken door met men paard te vallen en na 2 weken ging ik ook al terug wandelen. wel alleen stappen en draven. ( paardje was ook gekwetst en mocht niet meer doen)

wedstrijd zou ik niet direct gedaan hebben want had nog vij veel last. kon maar met een hand echt rijden maar als je echt die wedstrijd wil rijden dan zal je zelf wel voeleln of het lukt of niet...

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:08

ik heb mn arm in t gips nog gereden, toen ik onder de antibiotica zat, was niet verstandig, maar jah 13 jaar en mn ouders moedigden mn aan om iets te doen..
maar t is niet verstandig.. ik spreek uit ervaring dat als je het niet de kans geeft om goed te genezen je er last van blijft houden, ik heb na 5 jaar nog een pols die onwijs gevoelig is voor overbelasting, en dat kan in mn hele arm doortrekken/ of gevoelloze vingers..

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 23:12

Ik ben ook zo'n eigenwijsje! Haha!
Ik was een jaar of 15 toen ik over de kop ging met m'n pony en m'n sleutelbeen brak. Met die zelfde pony moest ik 2 weken later naar de brabantse kampioenschap. M'n moeder heeft de training van de pony op zich genomen en.... Ik werd kampioen! Was ik ff blij dat ik had gereden. Ik had natuurlijk niet moeten vallen ofzo, maar pijn had ik op dat moment niet meer.
Ik heb wel nog steeds een bult op dat bot, maar dat heeft daar volgens mij niks mee te maken, het was gewoon lelijk gebroken...

Je voelt zelf wel het beste of je kunt rijden, of niet. Doet het zeer, dan gewoon afstappen...

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 17:38

ik was vandaag weer naar mogli geweest en heb rustig gereden. ik voel helemaal geen pijn bij stap draf en galop. ik heb draven wel gewoon normaal gedaan (zoals altijd) en galop een klein stukje maar het ging gewoon helemaal goed Haha!

ik denk wel dat het onder de wedstrijd goed zal gaan, want ik kan het zadel gewoon opdoen enzo. aansingelen voel ik wel een beetje als de singel strak moet maar dat komt en gaat.