hoi
de dokter zei dat het 2 tot 4 weken moest genezen (het zou ook vreselijk veel pijn doen)
toen ik van het paard was gevallen deed het best wel pijn, en toen zei de huisarts dat het alleen uit de kom was, ik kreeg een brede das mee, en moest die 2 a 3 dagen om en dan zou het over zijn....
de donderdag nadat ik was gevallen (vrijdag de 13e) zag ik een bult zitten bij mijn sleutelbeen + ik kon mijn arm niet optillen dus was ik weer naar de huisarts gegaan. hij zei toen dat het ook was gebroken...maar pijn deed het niet meer totdat hij keihard ging drukken en trekken 
toen moest ik dus nog 3 weekjes rustig aan doen, de eerste 2 weken heb ik helemaal geen sport gedaan en het deed ook geen pijn meer..
nu zijn er al 3 weken voorbij en ik heb nu net op mogli buitengereden (wat heel goed ging, en het deed helemaal geen pijn)
ik ga de wedstrijd wel rijden, en het is gewoon een onderling wedstrijdje (wel wedstrijdkleding maar niet met punten ofzo, je kan gewoon een rozet + simpel bekertje winnen)
ik had ook ttegen de man gezegt als het pijn gaat doen dan ga ik er gelijk uit en dat vond hij toen ook goed