Wie heeft er ervaring met een Myler bit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

logo

Wie heeft er ervaring met een Myler bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 18:55

Hoi,
Ik ben benieuwd wie er ervaring heeft met een Myler bit. Ze zien er erg "ergonomisch" uit en de man van de ruitersportzaak was er natuurlijk erg over te spreken. Ze schijnen erg zacht te zijn voor de mond. Je hebt ze in alle soorten en maten. Ik heb hier op bokt wel gezien dat ze door westernruiters gebruikt worden maar ik rij zelf gewoon engels.

Ik ben dus benieuwd naar reacties van mensen die, ik noem het maar even een "Engels", Myler bit hebben.
Zijn ze echt zacht voor de mond? (ik weet wel dat, dat aan de hand van de ruiter ligt. Dus dat antwoord ben ik alvast voor).
Hoe strikt zijn die levels? Is een hoger level ook per definitie scherper?
Is het vriendelijker dan een dubbelgebroken bit met rond tussenstuk?
en alles wat jullie nog meer te binnen schiet.

Marchador

Re: Wie heeft er ervaring met een Myler bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:06

Ik rijd met een Myler bit. Zelf ben ik er aan begonnen op aanraden van de ruitersportzaak.
De eerste keer dat ik er mee reed merkte ik al duidelijk verschil. (Dit bitje had ik op proef). Daarna heb ik het aangeschaft en ben er nog steeds erg blij mee!
Mijn pony reageerd op dit bit veel sneller met kleine ophoudingen. Zelf heb ik een level 2.
Als ik het goed heb begrepen van de vrouw van de ruitersportzaak, is hoe hoeger het level hoe scherper ze inwerken.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 20:20

heb je een foto? ik rijd die hengst ook met een goed bit maar weet niet meer hoe die heet....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 06:30

Is al een topic over, even zoekfunctie gebruiken of bladeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 06:38

Ik heb er een ik vind het een prima bit. Het ziet er dunner uit dan de traditionele bitten, waardoor ik altijd reakties krijg, ooo wat dun, dus een scherp bit, hier durf ik niet mee te rijden hoor.

Ik heb de mening dat het niet prikt in het verhemelte, al is het traditionele bit nog zo dik het zal altijd ook prikken in het verhemelte. Dan ligt een dik bit over een groter gedeelte van de lagen en dit over een kleiner gedeelte, maar dan vind ik nog niet dat het dikke bit daardoor ineens zachter is. De hefboomwerking van de myler is ook best minimaal omdat hij maar een klein stukje buigt.

Door de dunheid neemt het ook weinig ruimte in de mond. Mijn paard heeft maar een klein mondje en nu kan hij wel rustig zijn mond dichthouden, schuimt heel goed. Door de tongboog ligt het rustig in de mond zonder dat het constant op de tong drukt.

Er zijn ondertussen best veel mensen die met zo een myler rijden en ik denk dat het best wel een populair bitje gaat worden.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 07:52

Ik ben ook erg benieuwd. Zou iemand foto's kunnen plaatsen van de verschillende myler-bitten in de verschillende levels?

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 07:57

Er is hier laatst een heel groot topic over geweest, stond geloof ik ook een link bij waar je foto's kon zien ...

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:57

Ik heb een neppe myler, die was wat goedkoper. Ik vind het een zeer vriendelijk bit waarmee je hulpen veel duidelijker overkomen door de afzonderlijk bewegende monddelen. Ik heb zelf de level one, dus zonder tongboog oid.

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:08

Ik heb een level 2 knevel trens en ik ben er heel erg blij mee! Hij werkt niet zo zeer scherper maar hij ligt beter in de mond en heeft daar door dus een betere werking

logo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 16:42

Hoi,
Bedankt voor jullie reacties. Ze zijn allemaal erg positief.
Ik heb overigens de zoekfunctie gebruikt om te zoeken naar het topic over myler bitten. Maar ik heb echter niks gevonden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:14

http://www.toklat.com/myler/mbits_mouth.html
Voor de liefhebbers van linkjes Lachen
Als je op een monstuk klikt zie je de uitleg waar het voor is en de bijbehorende zijstukken.

Zelfs heb ik de MB 11 en MB 32. De eerste gebruik ik om normaal te rijden en de 2e meestal als ik eens longeer (wat zelden is) Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:07

Ik zit aan de Comfort snaffle wide barrel te denken, die mogen ook tijdens de wedstrijden.