Paardenstal Jansen v.d. Hout, wie kent ze?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Paardenstal Jansen v.d. Hout, wie kent ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 15:28

Hallo,

Wie kent deze stal: Paardenstal Jansen v.d. Hout in Haghorst?
En hoe zijn jullie ervaringen met deze stal.

Alvast Bedankt!

branco

Re: Paardenstal Jansen v.d. Hout, wie kent ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 15:32

Volgens mij is hier al wel een topic over maar zou ook niet weten waar je dan moet zoeken...

Ik heb er wel positieve verhalen over gehoord maar heb er geen persoonlijke ervaringen mee.

heb je er een leuk paard gezien dat je wilt kopen?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 15:34

Ohw ik heb wel gezocht maar er kwamen geen resultaten.. ik zal het nog eens proberen Lachen Dank je!

Ja klopt, ik heb er inderdaad een gezien,Deze vraag komt meer ook van mijn vader... Hij heeft het zelf niet zo op handelsstallen (weet niet of dat dit er een is), maar om hem toch een beetje te helpen startte ik dit topic Lachen

(kan hij de reacties zelf lezen)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 16:29

ik ben er een keer geweest en er niet positief van .. paarden die onhandelbaar waren ... en dat ze mij als beginner op de kloterigste paarden zetten .. een was ineens zo geflipt dat ik zand kon happen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 16:53

me nichtje werkt er
kimmie_girl hier op bokt
en celvin hier op bokt heeft haar paard er vandaan

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 17:15

Ik heb verschillende paarden van ze gehad. Net als bij iedere handelsstal moet je zelf goed kijken en voor aankoop je paard laten keuren.
Ik ben dik tevreden over Dirk en Bart. Een proeftijd is over het algemeen geen probleem en ze hebben mij altijd prima geholpen. Als je meer wilt weten dan hoor ik het wel.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:08

ik heb regelmatig contact met Dirk als hij weer een Noriker te koop heeft of denkt te hebben. Hij heeft al diverse Norikers verkocht en ik heb een goede indruk van hem!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 20:41

Hoi,
Ook ik heb mijn paard daar vandaan (zie foto) en heb goede ervaringen met Dirk en Bart. Proeftijd is idd geen probleem, keuren ook niet. Maar welk paard heb je daar gezien?

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 07:30

ja iedere stal heeft positieve en minder positieve kanten
Ik heb er 3 paarden voor een vriendin vandaan laten komen alle 3 zwaar afgekeurd door DA.
maar ja in die prijsklasse waarin hij de paarden verkoopt kan je verwachten dat ze afgekeurd worden maar hij heeft er natuurlijk ook wel eens een goede tussen zitten.
En inderdaad op proef geen probleem keuren ook niet en het paard meteen weer ophalen bij afkeuring ook niet
Laat wel een bloedje trekken bij keuring dan heb je altijd nog 3 maanden om dat te laten keuren als het paard in eens gek gaat doen of onbetrouwbaar blijkt.
Dit moet je wel aan de verkoper melden dat er bloed is getrokken

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:24

Ik ben er 1 keer geweest voor een paardje..
Hij had toen niet echt iets staan wat in ons straatje lag..
Kan je zeggen dat er over de prijs heel makkelijk te praten valt.. Haha! (toen iig)
Mijn ervaring is ook totaal niet negatief.. Lachen

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:47

zoals esmeralda al zij k werk er Lachen

en er zijn verschillende mensen hier op bokt die hun paard er vandaan hebben Lachen

Als je wat bokkers wilt hebben die ook bij ons op stal zijn geweest kan je me gerust pbe Lachen

Liefs kim,

Celvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:50

Ik heb mijne kleine Celvin er gekocht !
Prima stal hoor en zeker goed voor de paarden !!!

Celvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:53

shadowflower schreef:
ik ben er een keer geweest en er niet positief van .. paarden die onhandelbaar waren ... en dat ze mij als beginner op de stinkmodder paarden zetten .. een was ineens zo geflipt dat ik zand kon happen

Sorrie maar dit kan ook niet van te voren gezien worden dat als jij op een paard stapt hij gek gaat doen !
Het is en blijft een dier !!!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:53

alle paarden stuk voor stuk deden gek en raar .. dan lijkt het me dat je dat wel kunt zien

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:41

shadowflower schreef:
alle paarden stuk voor stuk deden gek en raar .. dan lijkt het me dat je dat wel kunt zien

Dat zal wel niet , De paarden worden zeker elke dag naar buiten gedaan en zeker 2 a 3 keer gereden worden per week..

Ze komen zowie per dag los of in de molen ... Dus denk dat je heel erg aan het overdrijven bent,

En met handelspaarden etc, een paard waar je nog nooit eerder op gereden heb zal je heus wel uitproberen en alle paarden die wij hebben staan worden pas door andere gereden als we zeker weten dat ze braaf zijn en als ze gek doen of als we weten dat ze een keer stijgeren of bokken word dat er bij gezegt.

TEvens worden paarden die gek doen bij ons gecorigeerd en dan pas doorverkocht of te koop gezet.. dan heb k het niet over de paarden die net onder het zadel zijn want die doen meestal wel een keer gek. maar dat is logisch voor een 3 jarige

Met jonge paarden moet je altijd uit kijken en heus shadowflower overdrijven is een vak apart..!!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:51

Ik ben er ook een keer geweest (ben toen met Liesjuh meegeweest).
Ze hadden helaas niet echt wat voor haar staan toen, maar mijn indruk was goed. Stallen zagen er netjes uit, paarden stonden er goed bij. En ik vond juist dat ze erg eerlijk waren over de paarden.

Wat hierboven gezegd wordt, dat je kunt verwachten dat paarden in die prijsklasse vrijwel allemaal iets mankeren is complete onzin. Dan zou zeker de helft van de paarden in Nederland allerlei enge dingen hebben.
Een paard zonder papier, een wat ouder paard, een paard met niet zoveel talent maar voor de recreatieruiter een heel fijn paard, etc vallen ook in de lagere prijsklasse, maar daar hoeft echt niets mis mee te zijn.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:17

Het paard van Felicity komt hier vandaan, vraag het maar aan haar.
het is een spikkel! echt heel gaaf!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:06

een apaloosa

wenca (wenca_lover) heeft haar paard er ook van daan Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 20:13

Bedankt voor alle reacties. Lachen
We zijn zeker van plan langs te gaan, alleen nog even een afspraak maken en wat dingetjes vragen.

(Om hierover niet een nieuw topic te gaan starten doe ik het even hier... kimmie_girl weet vast over welk paard het gaat. Het is een paard van 1.69 meter, ikzelf ben 1.65 meter. Vandaag kreeg ik dus heel leuk te horen; Dat beest walst zo over je heen.. als ik jou was zou ik er niet eens naar kijken.. Leuk om te horen als je al best onzeker bent Scheve mond.. maar mag ik vragen hoe jullie hierover denken?) Lachen

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:15

het meisje dat er op zit is nog geen eens 1.60m en die kon hem makkelijk aan Knipoog

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:20

hmmms en het is normaal als ik een half rondje rijd het beest ineens bokt en stijgert en dergelijke en ik daarna zit zand te happen terwijl we duidelijk hebben gezegt dat ik een beginner was ... tja .. dan heb ik mijn twijfels bij een handelstal

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 10:48

Bedankt!
Dan is het opzich een aardig maatje Lachen
Misschien komt het omdat die jongen niet van zulke paarden houdt... volgens mij weet hij ook niet echt hoe groot ik ben Haha!