Bandages + onderlappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

supertygetje

Bandages + onderlappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 03:37

Hoe zit het nou met bandages en onderlappen? Wanneer moet je nou wel onderlappen gebruiken en wanneer niet?

esther82

Re: Bandages + onderlappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 06:45

Wij gebruiken altijd onderlappen. Ze zorgen voor een betere drukverdeling, wat weer beter is voor de benen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 08:08

Mij is altijd geleerd dat je bij elastische bandages onderlappen moet gebruiken, en bij fleece niet noodzakelijk. Maar zoals esther82 al zei: onderlappen zorgen voor een betere drukverdeling, dus meestal gebruik ik ze wel (tenzij ik ze vergeet thuis Clown) Vroeger (in mijn jonge tijd Knipoog) bestonden er volgens mij niet eens fleece bandages dus ik heb nog leren bandageren met elastische + onderlappen. Toen heb ik serieus gevloekt maar nu ben ik héél blij dat ik het zo geleerd heb!

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:56

Ik gebruik altijd onderlappen.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:02

Ik bij Fleece niet en bij elastisch wel, doe wel pogingen met onderlappen te bandageren, maar dat wil niet echt lukken, dus gebruik ik ook geen elastische bandages...

AnneBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:46

Bij onze bandages is de onderkant glad en in de bovenkant zitten gaatjes.. (beetje basketball kleding achtig spul).. Het glijdt een beetje is niet super elastisch, maar met onderbandages wordt het heeel dik.. zouden jullie onder deze bandages onderlappen doen?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 20:22

Ik gebruik ze ook altijd. Onder fleece, katoen en elastiek.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:39

Ik gebruik onder alle soorten bandages onderlappen. Geeft gewoon een betere drukverdeling en het kan net wat meer hebben als je paard zich raakt.

Annebloem: de bandages die jij hebt klinken als neopreen bandages. Weet eigenlijk niet wat daarvoor aangeraden wordt. Ik zou er wel onderlappen onder doen. Als het echt neopreen is, dan is dat best zweterig. Goede onderlappen voeren een deel van de warmte af.

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 22:22

Bedankt voor de reacties. Dit is wel ongeveer wat ik dacht. Lachen