Een ander op m,n paard laten rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

draver1

Een ander op m,n paard laten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 21:18

Ik vroeg me af of het kwaad kan om zo nu en dan eens een meisje op m,n paard te laten rijden.Ze komt bij ons op stal met een ander mee die er een verzorgpony heeft.Ze mag alleen toe kijken en af en toe iets aangeven.Best zielig eigenlijk want het is een lief meisje alleen erg verlegen.Ik heb haar aangeboden dat ze een keer op mijn paard mag rijden maar vroeg me dus af of het kwaad kan voor m,n paard omdat ik haar net een beetje dressuur aan het bijbrengen ben.Dit meisje is niet zo heel erg gevorderd dus ze zal ook wel niet veel van m,n paard vragen maar ik was gewoon benieuwd naar jullie meningen.

Wiesje

Re: Een ander op m,n paard laten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:22

Als het meisje niet heel vaak op je paard rijdt, kan dit onmogelijk kwaad. Mocht het wel kwaad kunnen, dan zul je dat snel genoeg aan je paard merken. Je kunt haar/hem dan minder gemakkelijk rijden op de manier zoals jij het gewend bent. Zolang het blijft bij wat rondsturen in stap/draf/galop zonder zijgangen en andere oefening kan het onmogelijk kwaad.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:24

Neuh, denk niet dat het kwaad kan, helemaal niet als het maar één keertje is.

Vind het wel lief dat je het aan haar hebt aangeboden Ja

draver1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 21:30

Dankje! Ik vindt het zo zielig dat ze er maar een beetje "bijhangt" ze vindt mijn paard helemaal geweldig (ben ik natuurlijk met haar eens Haha! ) dus zo kwam ik op het idee.Mooi om te zien hoe zo,n meisje dan helemaal begint te stralen Wow!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:34

Leuk dat je haar dat hebt aangeboden!

Het kan zeker geen kwaad hoor, vooral omdat ze dus weinig van je paard zal vragen. En ze er maar voor een keertje op komt te zitten.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:40

Lief van je! Ja
Het kan geen kwaad, ik zelf vind het juist leuk als er zo af en toe eens een ander op Indy zit.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:40

het kan minder kwaad als je een beginner op je paard zet die niks vraagt als een "gevorderde"ruiter die vanalles gaat vragen

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:42

als het paard haar niks doet en ze zit neit alsmaar in zn bek te rukken kan t geen kwaad,

paard weet dondersgoed wie dr op zit Lachen denk dat je het meisj een groot plezier mee doet Lachen

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 23:36

Nee, het kan denkik geen kwaad, vooral niet als ze niet veel van hem vraagt, het is leuk voor haar en een leuke en makkelijke afwisseling voor je paard Knipoog trouwens lief van je dat je haar een keer op je paard laat rijden Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 00:01

Wat een leuk en lief idee van je! Ik zie er helemaal geen kwaad in hoor. Persoonlijk heb ik er totaal geen moeite mee als er eens anderen op mijn paard zitten. De combi moet natuurlijk wel kunnen. Op Liberty kon ik iedereen wel zetten, dat was nooit een probleem. Heb daar ook nooit nadeel van ondervonden. Op mijn jonge paard zou ik echter geen beginnend klein kind zetten, maar dat is alleen omdat zowel paard als kind daar niet vrolijk van worden Knipoog.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 10:01

heel leuk aangeboden! en zolang jou paard het niet erg vind dat er iemand anders op hobbelt die niet alles kent en vraagt zou ik geen problemen zien! een paard weet idd wie er op zijn rug zit en gaat daar ook naar lopen vind ik!

op mijn paard heeft 1 keer iemand anders gezeten maar die kon er helemaal niks mee! mijn paard begon gewoon te flippen terwijl zij meerdere paarden naar de z toe heeft gereden! en ze een hele zachte hand heeft!
op mijn paardje komen dus OOK voor de veiligheid geen andere mensen! moet der niet aan denken dat er wat zou gebeuren Verdrietig

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 10:07

super, zeker doen.
is leuk voor haar, en leuk voor jezelf, omdat ze zelf niet ervaren is, kun je haar dingen leren, op jouwn manier.. en zo heb je er zelf ook profijt van zodat jullie beide op bijna dezelfde manier rijden.

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 10:18

ik heb 2 verzorgstertjes van bijna 12 jaar.
mijn paardje is 4 maanden ohz.
1tje begint nu met rijden op lotte.
het stelt niet veel voor.
ik vind het fijn, voor lotte is het lang leven de lol, en mijn verzorgsters vinden het helemaal geweldig.
1 gaat zelfs 26 juni een a proefje rijden op haar Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 10:36

Geen probleem hoor, en als je je afvraagt hoe ze rijdt, dan ga je toch gewoon staan kijken?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:46

Breitling schreef:
het kan minder kwaad als je een beginner op je paard zet die niks vraagt als een "gevorderde"ruiter die vanalles gaat vragen

Sluit ik me bij aan Haha!

Super dat je haar dit aangeboden hebt!! OK dan!
Zo zijn er niet zoveel meer in paardrijdend Nederland denk ik Haha!

draver1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 13:19

Ik vindt het leuk om te horen dat iedereen het zo lief van me vindt! Ik vindt het ook leuk om dat meisje een plezier te doen en ik heb gemerkt dat ze helemaal opbloeit sinds ik het gevraagd heb.Ze komt nu ook steeds bij me staan en kletst honderduit! haha misschien heb ik haar wel een beetje van haar verlegenheid afgeholpen! dat zou fijn zijn. Wat ook nog wel lief van haar was is dat ze vroeg of ze m,n paard dan ook mocht borstelen en opzadelen,ik zei "ja tuurlijk dat hoort er ook bij".Nou toen kreeg ze een spontane geluks explosie, wist niet wat ik zag zeg en dat allemaal omdat ze mag rijden en borstelen.Zo zie je maar dat een klein gebaar ook al een hoop geluk kan brengen.