zadel van zadelmarkt.nl??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesV89

zadel van zadelmarkt.nl??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 20:55

hee
ik ben op zoek naar een nieuw zadel en nu zag ik op zadelmarkt.nl een nieuw merano dresuur zadel.. voor 260 eurootjes
Kan dit of is het dan een slecht zadel?
Wie heeft er ervaring met zadelmarkt.nl en wil zijn reactie kwijt??

xx

Madelief28

Re: zadel van zadelmarkt.nl??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:07

niet doen, mijn zadel (ook merano overigens) lag na 6 maand kapot in deprullebak, zelfs de zadelmaker had nog nooit zo`n slecht zadel gezien...

Je kunt beter ene tweedehandse van een goed merk nemen Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 23:56

Ik ben absolúút tegenstander van zadelmarkt, maar ik denk dat ik de Merano dressuur (die nieuwe soort) best zou aandurven Ja Alleen zou ik er wel weer iemand bij laten kijken en als het allemaal niets is, dan ben je wel je poen kwijt Knipoog

Of je koopt t zadel, laat er een zadelmaker naar kijken en als hij zegt dat het niets is, dan breng je het terug (ik meen dat dat mag binnen een bepaalde tijd). Je krijgt niet je geld terug, maar dan kan je b.v. dekens voor dat geld uitzoeken (daar heb ik weer wel goede ervaringen mee) Lachen

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 08:13

Ik heb ooit een zadelmarktzadel gekocht en er niets dan ellende mee gehad... Na 2 mnd werd het zadel kaal op de plekken bij je benen, er kwamen scheuren en barsten in het "leer" en de pasvorm was afschuwelijk...

Ik rij vanaf mijn 10e (ben nu 24) en ben nooit gevallen, behalve in de 2 maanden tijd dat ik mijn zadelmarkt-zadel had (2 x), ik kreeg er domweg geen grip op en het schoof alle kanten op. Volgens zadelmarkt pastte het perfect en ruilen/geld terug mocht niet...

Koop alsjeblieft een 2ehandse Stubben of Kieffer of zo, die zijn net zo duur, maar stukken beter qua kwaliteit (en daar heb je gegarandeerd veel meer plezier van!)

dekens idem dito: ik had een "ademende, waterdichte" deken gekocht... (Dom dom dom...) en elke keer als mijn paard die deken op had werd hij echt kletsnat van het zweet... (omdat de deken zo "goed" ademde...) Hij stonk gewoon helemaal...

Het enige wat ik daar gekocht heb wat ik nog steeds af en toe gebruik is een katoenen zadeldekje.

Wespel78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 08:22

Ik heb er een zadel van idd de Merano van 260 euro en ik vind het een fijn zadel. Ik had ook erg veel slechte verhalen erover gehoord. Aangezien mijn oude zadel is gestolen en ik niet zoveel centjes momenteel heb voor een duurder zadel ben ik toch gaan kijken. Idd niet alle zadels zou ik hebben gekozen. Sommige zien er gewoon niet uit. Ik vind dat ik een heel redelijk zadel heb gekocht voor dat geld. We hebben wel gekeken naar tweedehandszadels maar die kwamen vaan boven de 600 euro uit. Waarschijnlijk zijn ze een stuk minder duurzaam dan een duur zadel dat zal zeker wel maar hij ligt goed op de rug van mijn paard en ik ben er voorlopig tevreden mee!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 08:29

een tweedehands wintec heb je vaak al wel voor 200 euro hoor Lachen
Dus een tweedehandse hoeft niet altijd duur te zijn..

Mijn andere zadel, een JC VZH, heb ik hier op bokt van iemand over gekocht, voor 150 euro, absoluut niet kapot ofzo, en heb hem nu al 2 jaar!

Je moet er gewoon tegen aan lopen Lachen

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:00

ik vind het baggere kwaliteit, maar ove zadelmarkt lopen al vele topics. Miss. even de zoekfunctie gebruiken? Knipoog

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:51

ik heb een zadel van de zademarkt en rij nu al ruim 2 jaar met plezier er op. Hij ziet er nog steeds goed uit en ligt goed op mijn paard ( en op mijn vorige) . Gewoon goed kijken hoe t voelt en hoe het zadel er uit ziet en goed passen op je paard. Natuurlijk heb ik ook liever een kieffer lusitano dressuurzadel maar omdat dat er voorlopig even niet in zit zal ik t met minder meoeten doen en dan was dit een heel goed en vooral goedkoop alternatief.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:57

Als je geld teveel hebt moet je een zadelmarkt zadel kopen. Als je even zoekt kun je ook een goede tweedehands voor dat bedrag krijgen...

Variantkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 08:10

ik heb ook een dressuurzadel van zadel markt ben er heel tevreden mee, als je er scheuren in krijgt betekend dat dat je hem niet goe hebt ingevet/geolied. mijn zadel ligt perfect!! en het is na een paar x inolieen zeer soepel leer geworden!! ik heb er meerdere zadels weg, maar ze zijn allen nog in perfecte staad..............gwoon goed verzorgen

mariska32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:12

de zadelmarkt zadels willen ook nog wel eens gaan lubberen.
de pasvorm is dan met een maand al ver te vinden.
het is en blijft troep.
het is een leuke winkel voor een hebbedingetje of een halster of zo,niet voor zadels!
koop een 2e hands zadel,daar ben je vele malen wijzer mee EN is ook nog eens een stuk waarde vaster.
een 2ehands zadelmarkt zadel raak je aan de straatstenen niet kwijt!

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:31

Ik heb er ook hele slechte verhalen over gehoord, en niet alleen op Bokt.
Als je alleen al op google even zadelmarkt intypt weet je genoeg.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:33

Nee, nee, nee, nee, nee! Troep, rotzooi, deugt niet!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:43

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:44

Variantkwpn schreef:
ik heb ook een dressuurzadel van zadel markt ben er heel tevreden mee, als je er scheuren in krijgt betekend dat dat je hem niet goe hebt ingevet/geolied. mijn zadel ligt perfect!! en het is na een paar x inolieen zeer soepel leer geworden!! ik heb er meerdere zadels weg, maar ze zijn allen nog in perfecte staad..............gwoon goed verzorgen

Goh leest zadelmarkt ook mee?

Niet kopen hoor, deze zadels zijn echt troep, er zit rare vulling in. (zelf gezien) en het leer voelt aan als een soort karton, verder worden deze zadels snel lelijk en zijn ze bijna onverkoopbaar als je er weer vanaf wilt. echt zonde van je geld! ik zou anders gewoon voor een 2e hands wintec gaan, voor dat geld heb je er ook nog 1 met verwisselbare boom. Ook zijn er als je goed zoekt ook wel KN zadels te vinden voor dat geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:15

Oud topic --> slotje. Je kunt beter een nieuw topic op het forum HAR openen desgewenst