belazerd door paardentandarts?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mobick

belazerd door paardentandarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 15:15

Ik zit met een klein dillema, ik zal de situatie proberen uit te leggen. Mijn vriendin is overleden en ze had een soort van manege in Belgie. Haar ouders zijn daar nu vaak en ik zorg (vanaf een afstand dan) voor de paarden. In die zin ik ga vaak kijken en als er wat is dan bellen haar ouders mij.

Het volgende is het geval: de paarden moesten gecontroleerd worden door een tandarts. Ik heb een willekeurige tandarts uit Nederland gebeld en gevraagd of hij naar Belgie wilde gaan om de paarden te behandelen. Nou heb ik met haar af gesproken dat ze 15 euro per controle zou rekenen en 50-70 euro per behandeling. Ik heb met haar afgesproken dat ze mij zou bellen als ze wat zou doen bij de paarden.
Ik heb haar niet gehoord dus ben er vanuit gegaan dat het goed gegaan zou zijn.

Hoor ik gisteren dat ze alle 7 paarden heeft behandeld, incl. de jaarlingen en volgens de vader van mijn vriendin was ze daar binnen een uur en een kwartier mee klaar. 1 paard heeft een overbeet dus die moest echt geholpen worden en daar had ik haar al voor gewaarschuwd.

Dat paard wilde ze verdoven, dat lukte niet omdat ze geen ader kon vinden, dus eerste spuit ging mis. Tweede spuit heeft ze in de buik van het paard gespoten en dat lukte niet. Toen zei de dame; nou hier moet je maar de dierenarts voor laten komen.
Tegen de 400 euro moest er worden afgerekend en de vader van mijn vriendin voelde zich aardig belazerd. Omdat hij mij niet wilde 'lastig vallen' er mee hoorde ik pas gisteren dit verhaal.

Eigenlijk vind ik dat we een beetje belazerd zijn, of zie ik dat verkeerd?
Ik zou graag willen weten wat jullie in deze situatie zouden doen?
Moet ik nou bellen of? Ik vind dat ze zich niet aan de afspraak heeft gehouden die ik in eerste instantie heb gemaakt met haar. Ze zou mij bellen als er wat moest gebeuren...
Laatst bijgewerkt door Karin op 01-06-05 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

Kleintje

Re: Raar of niet? of zie ik het verkeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 15:18

Ik vind dit behoorlijk a-sociaal.
Dit was niet de afspraak en binnen een 5 kwartier klaar zijn met 7 paarden is wel heel snel.

Wat ik ook niet snap is het verdoven. Hier in Nederland mogen de tandartsen dat niet. Waarschijnlijk is dat in Belgie anders.

Ik zou haar er zeker nog wel op aanspreken. Geld kan je vast niet meer terugkrijgen, maar ik zou haar zeker nog wijzen op de verkeerde gang van zaken.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 15:21

Ik zou om te beginnen eens om een duidelijk gespecificeerde factuur vragen.
Verder mag lang niet iedereen de "integriteit van de huid" doorbreken zoals dat zo mooi heet, ook zeker een punt van aandacht!

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 15:22

Jeetje, belachelijk! Een mondelinge afspraak is natuurlijk bindend, maar helaas kun je dat moeilijk bewijzen he . Ik zou haar in ieder geval bellen om verhaal te halen. En de volgende keer een ander, maar dat had je vast al bedacht Knipoog Misschien moet je er de volgende keer zelf bij zijn. Of gaat dat heel moeilijk?
Maar wat een rotstreek eigenlijk Boos!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 15:25

Belachelijk. Ik zou die kosten sowieso gespecificeerd willen zien en voor die verdovingen zou ik niet betalen. Jij kunt er niets aan doen dat ze dat niet kan.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 15:28

Zo, die kwam bij mij niet meer terug! Ik zou een gedetailleerd overzicht willen van wat ze gedaan heeft, iig! En die verdovingen die betaalde ik niet, daar heb je niet om gevraagd en het is haar fout dat het mislukt is, niet. Volgens mij mogen tandartsen hier ook niet verdoven hoor, ik meen me toch te herinneren dat ik de tandarts vorig jaar hoorde zeggen "maar dat moet verdoofd worden dus die moet naar de kliniek"

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 15:31

Ik zou nu eigenlijk wel de naam van desbetreffende persoon willen hebben. Die komt er bij mij namelijk niet meer in!

Voor de rest heb je helaas geen poot om op te staan. En ik vraag me af hoe veel ze voor de verdoving heeft berekend?

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 15:32

volgende keer afspraken op papier... maja daar heb je nu weinig aan... oik zou wel nachecken of ze diploma's heeft wie weet kan je dan nog wat beginnen....

ik vind het eerlijk gezegd alleen niet zo slim van jullie dat jij de afspraak maakt en dan de ouders erbij zijn... want die ouders weten natuurlijk niet wat jij met haar hebt afgesproken anders hadden die kunnen ingrijpen...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 18:16

Waarom adviseer je die ouders niet om die paarden te verkopen trouwens? Klinkt mij in de oren dat ze het iig niet zelf kunnen regelen allemaal en je kunt ze moeilijk voor altijd blijven helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 18:20

mijn tandarts was binnen een half uur klaar met een pony wiens tanden moetsen bijgevijld worden ivm haken, heeft se een aantal kiezen getrokken en de haken zitten er nogsteeds

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 19:07

bittermoon schreef:
volgende keer afspraken op papier... maja daar heb je nu weinig aan... oik zou wel nachecken of ze diploma's heeft wie weet kan je dan nog wat beginnen....

ik vind het eerlijk gezegd alleen niet zo slim van jullie dat jij de afspraak maakt en dan de ouders erbij zijn... want die ouders weten natuurlijk niet wat jij met haar hebt afgesproken anders hadden die kunnen ingrijpen...

Ik heb de ouders exact gezegd wat de afspraken waren. Zij vertelde niet wat ze ging doen dus ze wisten ook niet of ze wel of niet aan de 'behandeling' zou beginnen. Kijk en ik woon in de buurt van utrecht en de paarden staan in belgie.
Maar ehhhh zet jij je afspraken met de tandarts op papier dan?

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 19:09

Tessebes schreef:
Waarom adviseer je die ouders niet om die paarden te verkopen trouwens? Klinkt mij in de oren dat ze het iig niet zelf kunnen regelen allemaal en je kunt ze moeilijk voor altijd blijven helpen.

Er staan 3 paarden te koop, hier zijn we druk mee bezig. De rest blijft dat was de afspraak die ik met mijn vriendin voor haar dood gemaakt heb. Ze is nu 4 maanden dood dus het is een beetje moeilijk om nu al over 'opruimen' te beginnen. Ze hebben daar twee manegehouders die de paarden beweging en training geven dus in die zin wordt er goed naar omgekeken.
Laatst bijgewerkt door mobick op 01-06-05 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 19:10

Kleintje schreef:
Ik vind dit behoorlijk a-sociaal.
Dit was niet de afspraak en binnen een 5 kwartier klaar zijn met 7 paarden is wel heel snel.

Wat ik ook niet snap is het verdoven. Hier in Nederland mogen de tandartsen dat niet. Waarschijnlijk is dat in Belgie anders.

Ik zou haar er zeker nog wel op aanspreken. Geld kan je vast niet meer terugkrijgen, maar ik zou haar zeker nog wijzen op de verkeerde gang van zaken.

Het was iemand uit Brabant, een bekend paardentandarts (alhoewel ze adverteert veel op internet en ziet er proffessioneel uit)