Erv. met dit S&T-hoofdstel?(kieffer)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Erv. met dit S&T-hoofdstel?(kieffer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 11:09

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een mooi stang- en trenshoofdstel. Eigenlijk was ik van plan om een Imperial Riding te kopen (zijn niet zo super duur) omdat ik door studie na de zomervakantie waarschijnlijk nog maar weinig of zelfs geen wedstrijden meer zal rijden. Maar nu kwam ik toch wel een hele mooie tegen... Wow! Voordeel is dat hij behoorlijk waardevast zal zijn, dus eventueel kan ik hem weer verkopen als ik hem niet meer gebruik.

Afbeelding
Kieffer Goldline
Stang en trens hoofdstel van Kieffer met half rondgenaaide bakstukken en teugels. Uitgevoerd met een gedeeld kopstuk. Compleet met set stang en trens teugels. Kleuren zwart/zwart en zwart/wit.

Ik heb alleen geen idee wat voor kwaliteit de Kieffer hoofdstellen hebben, dus zijn er hier mensen die ervaring hebben met Kieffer hoofdstellen in het algemeen, of misschien zelfs dit model, ik hoor het graag!
Laatst bijgewerkt door patos op 01-06-05 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

VValar

Re: Erv. met dit S&T-hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 11:12

Ik heb de Kieffer Salzgeber, deze:
Afbeelding

Ik ben er zelf heel tevreden over. De gouden randen aan het hoofdstel en gespen blijven netjes zitten en bladeren niet af. De kwaliteit van het leer is ook goed. Ziet er mooi uit en is soepel. Het hoofdstel heeft wel wat gekost, maar je krijgt er ook wat voor terug Lachen

patos

Re: Erv. met dit S&T-hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 11:16

Dat hoofdstel vind ik ook erg mooi! Punt is dat ik de gouden-variant niet mooi bij mijn paard vindt staan en zilver is vrij moeilijk te krijgen. Maar dat is in ieder geval al 1 tevreden gebruiker van Kieffer op de teller..

Piaffe

Re: Erv. met dit S&T-hoofdstel?(kieffer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:58

Ik heb ook een Kieffer hoodstel. Rijd er nu al zo´n 6 jaar mee en ben er supertevreden over. Als ik het per keer schoonmaak lijkt hij steeds weer als nieuw.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 13:02

Nou, dat klinkt goed, aangezien ik niet zo heel precies ben wat het onderhouden van mijn spullen betreft.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:22

ik heb n gewoon Kieffer hoofdstel, ook met gedeeld kopstuk en gebomberd leer(is geloof ik Jasmin)... en ben er heel tevreden over! het is een fijn hoofdstel! en goede kwaliteit! HEt kost even wat maar dan hebbb je ook weer wat Tong uitsteken!!

OmarLinosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:29

Heb ook een kieffer s&t... ben er erg tevreden over.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:51

Ik heb de rosi s&t van kieffer. Hij lijkt wel erg op deze. Ik vind het een prima kwaliteit hoofdstel.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 14:35

Hmm, nou moet ik toch maar eens in discussie met mijn portemonaie...

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:54

ik moet je eerlijk zeggen dat ik de prijs van mijn hoofdstel nog wel mee vond vallen.
Ik geloof dat de goldline iets van 200 euro is en ik betaalde voor de mijne 110 euro. (bij de ruitershop in Harmelen)

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 15:24

Mag ik vragen wat een S&T hoofdstel van Kieffer dan zo ongeveer kost? Lachen

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 15:53

Ik heb dezelfde als Vvalar, bevalt me erg goed, al is hij nog maar enkele keren gebruikt. Vind het een mooi hoofdstel moet goede kwaliteit. De randen zijn van een soort plastig en blijft volgens mij ook goed zitten (maar dat is dus afwachten Haha! ).

Sjelli, m'n kieffer S&T goldline model kostte plm € 160,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 15:59

Ik heb hem gewoon in de trensuitveoring en in het zilver. Het is echt een heel mooi afgewerkt hoofdstel en de leerkwaliteit is super! (Alle keifferhoofdstellen die ik ken en gehad heb blijven trouwens super mooi).

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 16:07

De goldline die ik op het oog heb kost 180 euro, maar goed daar komen ook nog een stang + onderlegtrens bij dus kom je uit op zo'n 250 euro. Ik had eigenlijk in mijn hoofd om voor 120 euro een IR S&T te kopen en daar dan nog de bitten bij, ik ga er nog maar eens over nadenken maar ik vind die Kieffer wel errug mooi! Ik moet zeggen dat ik wel een beetje mijn twijfels had over de leerkwaliteit aangezien ik een Kieffer zadel heb en na 4 jaar komen daar toch wat grijze plekken op.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 17:39

Barco schreef:
Ik heb de rosi s&t van kieffer. Hij lijkt wel erg op deze. Ik vind het een prima kwaliteit hoofdstel.

Zie net op de site van kieffer dat dit hoofdstel idd de kieffer rosi is Haha!