zadel opnieuw zwart laten maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VeraM

zadel opnieuw zwart laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 10:56

Helaas wordt mijn mooie zadeltje (prestige) bruin. Ik heb het zadel tweedehands gokocht en ik weet niet hoe oud het is. Heeft een van jullie weleens een zadel opnieuw zwart laten maken? Hoe was het resultaat? Bleef het lang behouden? Wat kostte het? Nou ja eigenlijk alles wil ik weten Haha!

Liene

Re: zadel opnieuw zwart laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 11:44

Ik heb sommige deeltjes van mijn hoofdstel laten zwarten.Dat is nog steeds goed en mooi !

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 11:50

je hebt lederverf van Tiger (of tyger Bloos ). Die werkt geweldig, volgens mij hebben ze het bij divoza wel.
Ik heb hier ooit een bruin hoofdstel mee geverft en die is nooit meer bruin geworden. Ik heb ok mijn zadel gedaan, super!!!!

maar de eerste week geen witte rijbroek gebruiken Clown

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:03

Bij de schoenmaker kun je lederverf kopen, dat is veel goedkoper dan bij een ruitersportzaak en het werkt ook gewoon hartstikke goed. heb al 1 zadel gedaan en zit er al weken op en nog steeds helemaal goed! Nu ga ik mijn andere zadel ook doen!

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:48

Ik begrijp dat het niet verstandig is dit op zaterdag te doen en op zondag met je witte rijbroek erop gaat zitten?

Blijft het nog lang afgeven op je rijbroeken?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:00

Ratjetoe schreef:
Ik begrijp dat het niet verstandig is dit op zaterdag te doen en op zondag met je witte rijbroek erop gaat zitten?

Blijft het nog lang afgeven op je rijbroeken?

Als je het direct goed uitpoetst denk ik dat je hem in het begin van de week wel kan verven. De schade viel toen mee, maar dat is zo lang geleden...

ik weet niet meer hoelang he exact duurde Bloos

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 17:26

ik doe dit zeer regelmatig. Stuur maar een berichtje als je meer wil weten. Kosten kan ik alleen beoordelen na zien van zadel...

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:08

ik heb ook lederverf geweldig spul Tong uitsteken had eerst ook een plek op me laars die werd zelfs beetje grijs achtetig Tong uitsteken gelijk geverfd...haha me laars is nog steeds zwart