zadel opvullen in noord holland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

zadel opvullen in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 09:56

hallo, ik vroeg me af of jullie een goede zadelmaker in noord holland kennen om mijn zadel op te vullen, het liefst iemand die ook bij mijn paard komt kijken om te kijken waar die opgevuld moet worden.... dus als jullie iets weten, hoor ik het graag... xxx Jessy

Anoniem

Re: zadel opvullen in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 18:23

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan je bij Co Pater (www.co-pater.nl) daar wel voor terecht. Hij zit in Zijdewind, en doet alle reparaties op paardengebied. Succes!

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 18:52

www.ooteman.nl

Die doet het ook weer alleen niet zeker of ie langs komt maar het zijn wel zeer aardige mensen.

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:43

Stubenitsky in Heemskerk schijnt goed te zijn, iedereen die ik ken gaat daar heen. Ik ga binnenkort ook mijn zadel even langsbrengen, want volgens mij komt hij niet aan huis.

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:52

Cynderella81 schreef:
Stubenitsky in Heemskerk schijnt goed te zijn, iedereen die ik ken gaat daar heen. Ik ga binnenkort ook mijn zadel even langsbrengen, want volgens mij komt hij niet aan huis.

Die naam heb ik ook gehoord, en Hulzebosch (weet niet zeker of je het zo schrijft Bloos ).

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:53

nickjuh schreef:
www.ooteman.nl

Die doet het ook weer alleen niet zeker of ie langs komt maar het zijn wel zeer aardige mensen.

Helaas heb ik daar niet zo goede ervaringen mee, Best fit is erg goed, tel nr kan ik opzoeken.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:55

Stubenitsky in Heemskerk heb ik idd. hele goeie verhalen over gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:42

Stubenitsky, leeft die nog? Verward Haha!
Een jaar of vijfentwintig geleden fietste ik daar regelmatig langs. Het feit dat die zaak nu nog bestaat zegt toch wel iets denk ik.

Weet iemand of dat opgezette paard daar nog in de etalage staat? Dat heb ik nou altijd willen kopen...

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 10:18

batje schreef:
nickjuh schreef:
www.ooteman.nl

Helaas heb ik daar niet zo goede ervaringen mee, Best fit is erg goed, tel nr kan ik opzoeken.

Best fit heeft ook een internet site. www.bestfitzadelservice.nl

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 15:19

Marreke schreef:
Stubenitsky, leeft die nog? Verward Haha!
Een jaar of vijfentwintig geleden fietste ik daar regelmatig langs. Het feit dat die zaak nu nog bestaat zegt toch wel iets denk ik.

Weet iemand of dat opgezette paard daar nog in de etalage staat? Dat heb ik nou altijd willen kopen...

Ik heb net mijn zadel naar stuub gebracht. Zijn zoon zit nu in de zaak met zijn kleinzoon.(Van oude stuub dan)

Paard staat er ook nog steeds.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:25

Komt Stubennogwat Knipoog ook naar je paard kijken? Ik heb er inderdaad heel goede verhalen over gehoord, maar goed, zonder paard om bij op maat te maken kom je niet zo ver..

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:08

Batje mag ik vragen waarom je geen goede ervaring hebt met Ooteman?

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:27

Oei, gaan we dan Haha!
Ik heb hem gebeld omdat mijn pony heel slecht liep en duidelijk last van het zadel had, bovendien schoof het zadel steeds over de schoft. Hij heeft er toen naar gekeken en er een extra smalle wintec boom ingezet en de kussens extra opgevuld. Ook heeft hij er een voorsingel in gezet.
Een paar maanden later bleek dat mijn pony niet de smalste boom van wintec nodig had, maar een maat breder dan standaard. Dat is dus uit mijn hoofd 4! maten breder. Mijn pony vliegt me nu, RUIM een jaar later, nog steeds aan met aansingelen en heeft aangetaste plekken op de schoft en bij haar linkerbovenbeenspier die doorloopt naar haar schouder. Door het zadel zo extreem smal te maken heeft het dus vreselijk lopen knellen op belangrijke spieren (maar goed, het schoof niet nee Boos! )
Bovendien heeft een stalgenootje van me een zadel gekocht waar ze nu nog steeds ellende mee heeft en zelfs ik kon zien dat het voor geen meter pastte.
Ik begrijp dat er over elke zadelmaker, DA, whatever, wel nare verhalen zijn, maar ik vind wel een extreem grove fout.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 16:06

Vroegop in St. Pancras heeft ook een zadelmakerij.
Ik weet dat ze wel langskomen om zadels te passen, allicht ook om ze op te vullen?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:45

Ik ben met mijn pony gewoon naar stuub gereden en hij heeft mijn zadel toen bekeken.

Mijn zadel hoefde dit keer alleen maar opgevuld maar wel in het oorspronkelijke model dus dat heb ik gezegd.

Als ik woensdag mijn zadel haal neem ik mijn paard en pony mee om te kijken of het goed ligt en ga daarna door om te lessn.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 12:16

nickjuh schreef:
Batje mag ik vragen waarom je geen goede ervaring hebt met Ooteman?

Met ooteman heb ik zelf ook niet zulke goede ervaringen... idd ook met slecht passende zadels van stal genoten... en ik heb daar zelf eens een kunstof zadel gekocht, en toen ik dus een ander zadel wou, en overal ging informeren wat ik er voor kreeg gaven ze me nog 200 gulden ervoor zeiden ze, en divoza gaf me 500 gulden..... ik had het voor 550 gulden gekocht..... dus dat scheelt ook wel ff...!!!!