Werk/Baan in paardensector?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paradiso

Werk/Baan in paardensector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 18:39

Hoi allemaal,

Sinds het weer zomer word, ben ik opzoek naar een vakantiebaantje. Het liefst in de paarden.

Ik ben 19 jaar, studente fysiotherapie.
Ervaring: eigen paard, rij al sinds mijn achtste. Ervaring met groomen en ervaring met werken op een grote handels- en pensionstal. Paarden klaarmaken, toiletteren, longeren, rijden enz.
Liefst voor 3 a 4 a 5 dagen per week. Niet in het weekend, behalve voor wedstrijden e.a. natuurlijk!
Omgeving: 't Gooi (Noord-Holland).

blizster@hotmail.com

Voor tips voor waar ik moet zoeken: graag via PM!

Bedankt. Groeten, Suus

Paradiso

Re: Werk/Baan in paardensector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 13:49

Tips mbt hoe en waar zijn welkom!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:18

Ik denk dat je er wat in moet rollen. Dat heb ik ook al een paard keer meegemaakt. Paard van mezelf in pension gezet en op een gegeven moment vragen ze je om wat meer paarden te rijden als ze je goed genoeg vinden. Solliciteren is zo moeilijk, uit een sollicitatiegesprek kunnen ze niet zien of je lekker met paarden om kan gaan of niet, lastig beroep in de paarden Knipoog

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 16:36

Thnx. Zo ben ik ook in die handelsstal gerolt: ideaal.
Ik ben er nu achter dat ik wat meer wil doen mbt paarden, ook in de toekomst ... Dus vandaar : ik wil meer leren, meer doen!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:31

stuur mailtjes naar stallen of je kan komen, en dat je als vergoeding je paard mee kan nemen en kan overnachten bijvoorbeeld Knipoog
Dan hoeven zij je niet direct te betalen zodat ze je makkelijker willen hebben, en jij krijgt er wat voor terug (je kunt je paard daar rijden, waarschijnlijk krijg je ook nog les, en je overnacht daar, lekker makkelijk )
Zelfs Anky neemt meiden die zo willen werken aan.Een vriendin van me gaat er weleens heen, met of zonder paard, en krijgt dan dus als vergoeding, de stalling, les en overnachting.Zoiets doen meerdere stallen hoor.Vooral de bekendere stallen.Succes Knipoog

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 20:13

Thnx! Goed idee!!!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:21

Ik heb het voor mijn stage moeten doen, gewoon gebeld naar een dressuurstal en gevraagd of ik mocht komen helpen in de zomer, is wel onbetaald dan snik Lachen

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:03

Astragirl schreef:
Ik heb het voor mijn stage moeten doen, gewoon gebeld naar een dressuurstal en gevraagd of ik mocht komen helpen in de zomer, is wel onbetaald dan snik Lachen

Ja, onbetaald willen ze je wel. Je bent een gratis kracht dus dan vind je best makkelijk een werkplek.
Ik zag een paar weken geleden toevallig op Marktplaats een stal staan 10 km hier vandaan die iemand zochten.
Ik meteen erop af gegaan, aangezien ik voor m'n opleiding een baan moest hebben van minimaal 20 uur in de paardensector. Na een gesprek en een hele rondleiding hadden die mensen en ik wel het idee dat het klikte. Ik begin daar 27 juni met m'n nieuwe baan voor 32 uur per week.
Dus gewoon goed rondkijken en evt. je inschrijven bij Eurohorsegrooms.nl o.i.d.

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:22

heyhey, ik ben ook al heel lang op zoek maar helaas......
Alleen, aangezien ik geen paard heb wil ik er wel graag voor betaald worden. Dan heb ik het over ong. 20 euro per dag.
die dag loopt dan van 's ochtends paarden voeren en alles totdat 's avonds de laatste klant weg is (hoelaat dat ook is...)