Boomloos zadel, voor of tegen, ervaringen aub????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

warmbloedje

Boomloos zadel, voor of tegen, ervaringen aub????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 16:14

Kiekeboekes schatteloekes,

Ben nieuw hier en ook in het paardenwereldje daar ik me net twee jaarlingskes heb aangeschaft. Die hebben uiteraard nog tijd nodig om te groeien (veel tijd Ach gut ) en dus heb ik veeeel tijd om me lekker goed voor te bereiden. Ik wil ze opleren volgens de freestyle methode en door in die richting te zitten neuzelen op het web kwam ik terecht bij "boomloze" zadels. Nu, dat klinkt allemaal wel heel mooi maar kzou toch graag weten of het werkelijk zo een verschil is en of het zo veel beter is voor de paardenrug. Want uiteraard wil ik net zoals vele anderen enkel het beste voor mijn diertjes. Vandaar dat ik het hier effe in de groep smijt, kan beter reactie krijgen van mensen met ervaring dan op een site van een verkoper de meest waanzinnig mooie verkoopspraatjes te ondergaan hé }>
Laat jullie dus maar effe lekker gaan hé Haha!

Groetjes vanwege warmbloedje en haar knolletjes

Angela

Re: Boomloos zadel, voor of tegen, ervaringen aub????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:21

als je de zoekfunctie gebruikt, zijn er genoeg topics te vinden over boomloze zadels en de voor en nadelen ervan. Maar ik denk dat het zinvoller is om je met zaken bezig te gaan houden die over jaarlingen gaan, want daar komt een hoop bij kijken! (en een zadel heb je de komende jaren toch nog niet nodig!!)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:32

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:33

ik rijd vanaf augustus vorig jaar met een Barefoot boomloos, op zowel mijn eigen Fjord als op de ijs van mijn moeder en moet zeggen: het is een heerlijk zadel!! Zit heerlijk en je voelt je paard zo goed aan, de ijslander tölt er veel beter door.

warmbloedje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 16:44

Pebblesje thanks voor je snelle reactie, Sugarmiss, thanks voor de link, zoals ik al typte, ben nieuw en kmoet mijn weg nog zoeken. En Angela, tja, om te zeggen wat zinvoller is, daar kan ik bij mijn moeder voor terecht, daar heb ik geen boodschap aan. De zoekfunctie daarentegen heb ik ondertussen gevonden. Sorry dus dat deze nieuweling haar eerste foutje al heeft gemaakt en zo aan het bijleren is. Wacht maar tot ik groot ben en het allemaal goed kan :p

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:50

We zijn allemaal zo begonnen hoor Lachen

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:53

Ik ben VOOR!
Zelf zit ik fijner, en -niet geheel onbelangrijk- mijn paard loopt er lekkerder mee.
Dat is ook omdat het andere zadel dus niet echt heeft gepast neem ik aan.
Ik voel meer van de bewegingen, en kan ook met mijn zit meer hulpen geven.