Mijn pony is nog niet uit zijn haren...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Conny_

Mijn pony is nog niet uit zijn haren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 15:27

Heey..
Mijn pony is dus nog steeds niet uit zijn haren..
Over 2 weken heb ik wedstrijd en ik wil eigenlijk wel dat hij er een beetje uitziet.
Hij heeft 10 weken stil gestaan omdat ze dachten dat hij een peesblessure had..om een lang verhaal kort te maken..het bleek dus dat hij geen peesblessure had en ik weer mocht rijden..Nu ben ik 3 weken weer aant het rijden en het gaat heel goed.. Maar hij had dus ook 10 weken geen krachtvoer gehad alleen maar hooi en gras. Omdat hij anders helemaal uit zijn stal flipte Knipoog
Maar nu zijn we hem dus weer 3/4 weken aan het voeren dus normaal krachtvoer en er ook lijnzaad zooi bij..maar hij wil gewoon geen haren verliezen...Weet iemand wat ik er nog verder aan kan doen??
Met een zaag de haren weg halen lukt ook niet want hij is gewoon helemaal niet in de rui...

(als ik tijd heb zal ik straks een foto maken)

Weet iemand nog iets??

draver1

Re: Mijn pony is nog niet uit zijn haren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:34

Mijn paard wilde ook niet uit haar winterhaar,ik heb toen opkikker van de paardendrogist besteld.Nu gaat het beter en staat ze met stukken minder haar.Ik heb ook wel eens gehoord dat biothine door het voer ook kan helpen maar ik heb dit nooit zelf geprobeert.Kijk eens op www.paardendrogist.nl misschien vindt je daar tips (je kunt ze ook bellen voor advies) Succes ermee!

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:38

'Opkikker' is een aanrader is zo'n situatie!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:01

Je kan je pony ook altijd nog scheren...

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:44

Lijnzaadolie bevorderd ook het verharen Knipoog
Opkikker is idd ook een aanrader, daarnaast kan je dan misschien lijnzaadolie over het voer doen.
Succes ermee

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:48

Orlanda is ook nog niet helemaal uit haar wintervacht. en ze is toch al enige tijd aan het verharen. Als je je pony voor de wedstrijd weer "kort" wilt hebben, zou ik haar scheren. Zo snel gaat het verharen ook weer niet.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 19:38

Nee ga haar niet scheren, dan maar een beertje op wedstrijd Tong uitsteken
Hij krijgt nu lijnzaad bij maar dat is gemengd dus wel lijnzaad+lijnzaadolie volgens mij...

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 19:46

Werkt opkikker hetzelfde als een vitaminestoot? Want die van mij zit ook nog helemaal in z'n wintervacht en wil hem niet loslaten. Hij staat al vanaf januari stil door blessure's, dus kan d'r ook mee te maken hebben.
Die van mij krijgt lijnzonolie van de paardendrogist (mengsel van lijnzaadolie en zonnebloemolie).
En hij heeft net voor de hitte (vorige week maandag of dinsdag??) dus die vitaminestoot gehad, omdat ik verwachtte dat hij dan wel es zou beginnen met ruien.