Biotine voor verharen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Biotine voor verharen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 11:39

Ik doe een opleiding dierverzorging (dierenartsassistente) en mijn mentor is dierenarts geweest.
Ik heb haar nu verteld over het probleem dat wobbe zo slecht verhaart en zij had het over biotine.

Nu vraag ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben met het geven van biotine.
Helpt dat echt voor het verharen? dus dat ze makkelijker verharen?
En hoeveel en hoevaak moet je dat geven?
Ben heel benieuwd...
Dan kan ik namelijk eerst nog 2 weken biotine proberen en dan hoef ik wobbe niet gelijk te scheren.
Als het niet werkt kan ik wobbe altijd nog scheren (advies van de DA)

Yorghos

Re: Biotine voor verharen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 12:01

Ik ken biotine alleen als remedie voor slechte hoeven. Maar ik denk dat het wel effect kan hebben. Biotine is volgens mij een stof die in nagels (dus hoeven) en haren zit. Ik kan me dus voorstellen dat door het geven van Biotine er sneller nieuwe haren worden gevormd, waardoor een paard gaat verharen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 18:27

biotine is inderdaad ook goed voor de haargroei en voor de hoeven. Zeker het proberen waard. De dosering staat op de pot

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 18:35

Ik ken iemand die zijn paard waste met biotine shampoo, ook om het verharen te bevorderen.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 19:42

Ik ken biotine ook alleen als middel voor slechte hoeven en daarvoor gebruik ik het ook.
Moet wel toegeven dat mijn paard mooi in haar vacht zit maar dat kan ook komen omdat ik haar voor de vacht lijnzaadolie geef. Knipoog
Dat is misschien ook het proberen waard.

YoJcE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 20:07

lijnzaadolie werkt inderdaad heel goed.
Ik doe het ook maar ook omdat de mijne halve dagen op het zand staan, maar biotine werkt idd ook goed...heb ik alleen wat minder ervaring mee.

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 23:19

En zeewie helpt ook! Dat krijgt Ranger nu en je ziet gewoon dat hij er beter doot in zijn vacht gaat zitten!