ervaringen met boomloos zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wezentjeu

ervaringen met boomloos zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 10:06

Hoi,

ik denk er al een tijdje aan om een boomloos zadel te kopen om mee op buitenrit te gaan. Als ik het zo lees op de site , staat er niets anders op dan positieve kritiek.. nuja ze gaan ook hun product niet laten afbreken, daarom vraag ik het eens hier..

hoe zijn jullie ervaringen met een boomloos zadel?

groetjes!

Kitty_

Re: ervaringen met boomloos zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 10:19

hier zijn al erg veel topics over, ik rijd zelf ook boomloos (barefoot) en zou nooit meer anders willen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 10:24

ik heb zelf 2 verschillende boomloze zadels gehad.... en ik wil ook niks anders meer.... Lachen

Eerst had ik voor Banjer een Bob Marshall (www.sportsaddle.com), maar die heb ik uiteindelijk toch verkocht... ik zat er zelf heerlijk in, Banjer liep er prima mee... maar de knop zat erg in de weg met springen... Banjer is dol op springen, dus bij het westernrijden wil ik met haar ook gaan springen...

Nu hebben Banjer en ik een Torsion (www.torsion.nl) en die bevalt prima.... Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 10:43

Er zijn inderdaad al verschillende topics hierover, in de huiskamer loopt een heel lange.

Ik heb een barefoot, en vind em echt geweldig. Vooral voor buitenritten is ie heerlijk. Maar ook een sprongetje is goed te doen. Je hebt er wel een wat onafhankelijke zit voor nodig hoor ik vaak, het zadel geeft wat minder steun, maar zelf merk ik daar eigenlijk niet veel van, ik zit er heel vast op! Je voelt ook echt de rugspieren bewegen. En wat ook lekker is, je kont blijft 's winters lekker warm Vork haha
Mijn reactie staat er trouwens ook tussen op de site van barefoot. De meeste reacties daar kloppen toch wel met wat ik er van vind.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 11:25

Ik heb een Bob Marshall, dus een western model mét knop. Ik vind de uitvoering net iets meer uitstraling hebben dan de BareFoot en de Torsion. Verder kun je ze krijgen zo je ze hebben wilt qua kleur, bewerking etc.
Ik rij er nu haast een jaar mee en hij bevalt nog steeds super.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 11:40

Ik heb een Barefoot en ben er erg blij mee! Ik gebruik hem vooral op buitenrit en het beleren van jonge pony's. Ik heb ook nog een paar Wintec's liggen voor mijn pony's.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:46

Ook barefoot, en ook heel happy ermee Lachen
Ik kan er echt niets anders over zeggen, het ligt als een huis, als 1 van de weinige zadels, en mijn paard loopt er super onder.
Daarnaast geen zadelpijn na 6 uur rijden Haha! Haha!

Notteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 09:19

Maar wat is nu het verschil tussen Barefoot en Torsion?
Prijs? Kwaliteit?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 09:44

Idd, allebei Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 09:50

Notteke, Ik denk dat je daarvoor het beste in het boomloos rijden topic kan kijken en op de barefoot en torsion sites.
In ieder geval zijn er bij de torsion meer mogelijkheden, bij barefoot heb je alleen het standaard en western model en dan nu nog western zonder knop, bij torsion heb je ook dressuur, endurance enz.
Ik heb zelf de barefoot, torsion heb ik nooit geprobeerd, dus over de kwaliteit weet ik niet veel.
De kwaliteit van barefoot vind ik heel goed, er is nog niets kapot aan het gaan na een half jaar bij mij, het leer is lekker soepel, alleen de normale slijtage.. Het is allemaal heel stevig en degelijk.
De prijs scheelt toch wel wat, barefoot is goedkoper, maar daarbij ook wat minder keuze.
Beetje goed uitgelegd zo? Haha!

Notteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 10:01

Ja, dank je wel! Ik denk dat ik toch een testzadel ga aanvragen. Kan nooit kwaad toch? En dan sparen voor een eventueel nieuw zadel!
Rijden jullie er ook dressuur mee?

En nu ik toch bezig ben! Zijn er ook mensen hier die bitloos rijden? En waarmee dan? Heb je een foto, een site? Prijsindicatie?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 11:42

Wanneer je uitsluitend recreatief rijdt, beveel ik de Torsion aan

Notteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:28

opala schreef:
Wanneer je uitsluitend recreatief rijdt, beveel ik de Torsion aan

En waarom? Zie namelijk het verschil niet Bloos

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:32

ik rij ook uitsluitend recreatief,en ik heb de barefoot.Na vier uur rijden nog geen zere billen... Heeeeel erg prettig voor mij en mijn paard. Ik denk dat er niet veel verschil in de zadels zit,behalve dan het prijsverschil. Ik heb de barefoot gekozen omdat ik de torsion niet mooi vond.(vind!!) Kijk hier eens,kan je lekker veel over boomloos lezen: viewtopic.php?f=34&t=166439&hilit=
Veel plezier! Haha!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:38

Torsion is duurder, maar kwalitatief beter dan Barefoot. Eigen ervaring. Zo zit er meer vulling in het zadel, de paardenrug wordt daardoor mijn inziens beter door beschermd voor plaatselijke druk.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:51

Ik heb de fysiopad,en als het paard daar nog enig ongemak van ondervind... En als dat kleine beetje vulling in het zadel de doorslag moet geven..dan is er meer niet goed denk ik. Heb je de seatsavers van barefoot de laatste tijd nog in handen gehad? Echt lekker dik hoor,niks mis mee. Ik denk dat die dingen allemaal hetzelfde zijn,en idd. dat het verschil moet zitten in de kwaliteit. Misschien gaat er bij de barefoot iets eerder kapot dan bij de torsion,maar daar is de prijs dan ook naar. Cool En met de plaatselijke druk is het ook in orde hoor. Voor mij zijn het twee dezelfde zadels,met een iets ander uiterlijk(smaken verschillen) en ander materiaal.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:55

Mijn persoonlijke ervaring is dat het verschil niet zichtbaar is, maar wel degelijk voelbaar.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:46

mijn persoonlijke ervaring is dat het zowel zichtbaar als voelbaar is

Ik heb eerst een Barefoot gehad en nu een Torsin en het verschil in prijs is voor mij wel heel duidelijk te zien en te voelen!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 15:12

Voor mij is het ook zichtbaar, maar dat vind ik van minder belang Bloos .

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 16:34

Ach zolang mijn paard nergens last van heeft na ritten van 6 uur, en ik dan ook nog geen zadelpijn heb vind ik alles prima Haha!
De barefoot is voor mijn betrouwbaar, en van goede kwaliteit Lachen
Torsion heb ik nog nooit gezien, vind hem sowieso te duur Lachen

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 18:48

Ik rij de fjord van een vriendin van mij regelmatig, op een barefoot. Ik wil echt niks anders meer! Ik heb veel last van reuma klachten, en heb gemerkt dat die duidelijk verminderen met een boomloos zadel. In het begin had ik op rare plekken spierpijn, en een zere knie, maar nu ik gewend heb ik nergens meer last van, en dus ook niet meer van andere gewrichten, wat ik normaal altijd wel had.
Alleen heeft de fjord een mt 1 zadel, en die is net iets te klein voor mijn billen, dus ik maar mijn eigen mt 2 zadel besteld. Ik ben toch van plan weer een eigen paard te kopen binnenkort (vorige net verkocht omdat het niet klikte) en aangezien ze op bijna elk paard passen vond ik het het risico wel waard. Past het niet kun je ook nog de pommel vervangen (voorboogje) en wil het dan niet passen moet je paard wel een heel afwijkende rug hebben.
Ik vind het echt geweldig en wil nooit meer iets anders!