bescherming bij springen: action 3in1 beschermers of niet ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eowynnie

bescherming bij springen: action 3in1 beschermers of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 08:38

welke beenbescherming is het beste bij springen ?? (met dressuur rij ik met gewone peesbeschermers, voor en achter)
Moet ik met springen ook Gewoon peesbeschermers (van dat harde plastic (br) ) of action 3-in-1 beschermers (vanwege schokabsorberende werking )
Heeft er iemand ervaring met de deze 3in1 beschermers ?
Waar zijn ze van gemaakt ? ze zien eruit alsof het een soort stof is, dus niet echt van dat harde plastic zoals bij gewone peesjes, maar kan die stof aan de achterkant wel een klap van een ijzer van achterbeen tegenhouden of moet je daarvoor echt gewoon die peesjes met hard plastic hebben ?

cissy

Re: bescherming bij springen: action 3in1 beschermers of nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 09:47

ik gebruik ze dagelijks (westernruiter) en mijn ervaring is dat ze aardig schokabsorberend zijn en best een flinke tik met een ijzer kunnen hebben. Of ze voor springen geschikt zijn? zeker wel wat betreft het schokabsorberend vermogen, mits je ze goed omdoet want te los absorbeert er weinig... Persoonlijk ken ik niet die van Action maar gebruik Professionals Choice of Pro Medicine Boots. Die zijn gemaakt met neopreen en zijn vrij stevig en dik. Als je springt zakken ze best ver door de kogel en dan kunnen ze wel eens last hebben van de harde onderste rand in de kogel van een harde peesbeschermer en daar heb je met een 3-in-1 minder last van

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 10:17

Ik rij altijd met de 3-in-1 beschermers van eskadron. Ze zijn nu al zeker 5 jaar oud en nog helemaal goed. Voordeel vind ik dat 3-in-1 beschermers ook de voorkant van het been beschermen en dat doen peesbeschermers niet.

eowynnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 10:31

zijn de 3-in-1 beschermers van kieffer ook goede kwaliteit ?

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 13:36

Ik gebruik ze alleen voor de SGW training en dan de 3 in 1 beschermers van Action. Met springen heb ik gewone plastic beschermers.