waar goedkope shetjes kopen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

waar goedkope shetjes kopen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 20:41

Wegens het openen van een nieuwe pensionstal staan mijn paarden alleen op een stal waar plaats is voor 14 paarden.
Ze voelen zich momenteel erg eenzaam en ik ben hard op weg om pensionklanten te krijgen.
Toch zoek ik een maatje voor mijn paarden, een shetlander.
Ik zoek een shet die gratis of goedkoop is omdat het ook voor mij leuk moet blijven en puur liefhebberij is, dat betekend dat het niet uitmaakt of het een hengst, merrie, ruin, lelijk, mooi paardje is.

Ik heb een advertentie op marktplaats, en op bokt..
maar ik kan nergens een geschikte shet vinden.
De meeste kosten 200 euro, en mensen mailen mij dat ze dit een goede oplossing vinden, maar dan moeten ze er nog veel geld voor hebben.

De shet blijft overigens heel zijn leven bij mij, heeft heel de dag weidegang en gaat s'avonds in een stal van 3x3 bij de rest van de pensionpaarden.

Wie oh wie weet waar ik een shet zoek die ik zoek? Een shet voor de slacht lijkt me helemaal te gek omdat ik dan een leventje red.
Wie oh wie kan mij helpen bij het vinden van een maatje???

BEDANKT!!

Saskia9

Re: waar goedkope shetjes kopen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 20:47

paardenmarkt??

verder gewoon inderdaad even afwachten wat op je pad komt..
er komt vast wel een geschikte !

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:04

Max heeft nog een apaloosa jaring hengstje te koop staan die met spoed weg moet.

Zelf heb ik een hengstveulen te koop staan(maar die mag op z'n vroegst pas over 3,5 maand weg).

Voor een kennis heb ik ook een hengstveulen(die mag pas over 4 maanden weg) veulen te koop staan. En een jaarling, een vol broertje van zijn hengstveulen.

Voor mijn veulen en die jaarling kan je op mijn site kijken: http://www.staldenci.cjb.net

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:07

het is nog een beetje vroeg in het seizoen, een ex-collega van mij verkoopt aan het einde van de zomer altijd de hengstveulens die hij niet wil opfokken voor de hengstenkeuring. je moet dan aan 50 tot 100 euro denken.

Een alternatief is inderdaad misschien de markt, of een handelaar? het goedkoopste zijn meestal de (hengst)veulens, maar de veulens van dit jaar zijn nog te jong om gespeend te worden...

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 21:13

SuzanneAAHCH schreef:
het is nog een beetje vroeg in het seizoen, een ex-collega van mij verkoopt aan het einde van de zomer altijd de hengstveulens die hij niet wil opfokken voor de hengstenkeuring. je moet dan aan 50 tot 100 euro denken.

Een alternatief is inderdaad misschien de markt, of een handelaar? het goedkoopste zijn meestal de (hengst)veulens, maar de veulens van dit jaar zijn nog te jong om gespeend te worden...

Heel erg bedankt!!!
De reden dat ik nu een shet zoek is ook een beetje moeilijk uit te leggen.
Ik heb een merrie met een veulen, maar de merrie heeft vorige maand haar pees afgescheurd en is volledig afgekeurd en kan wegens kalkvorming om haar pezen niet geopereerd worden.
Het ergste zit er voor mij dus aan te komen..
daarom wil ik er NU een shet bij zetten zodat haar veulen kan wennen aan een 'nieuw' vast maatje, zodat ze als ze haar moeder verliest nog iets heeft wat bekend is.
De opfok voor het veulen is voor mij geen optie omdat ik mijn eigen stal heb, en die moet ik draaiende houden door ook mijn paarden daar te stallen.

Als iemand dus een shet weet.. denk maar aan mij!!

Dennis: heb jij een link of tel. van die jaarling en weet je hoe duur hij is??
Bedankt he??

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:23

Ik weet misschien nog een hele leuke twentermerrie. Bij 1 van de pony's waar ik help van een oudere man. Hij heeft op moment 9 pony's en dat is echt te veel. Ik kan voor je informeren of Janneke verkocht word hij vind een goed tehuis belangrijker. Ze heeft verder geen papieren o.d.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:45

op de paardenmarkt kan je ze echt goedkoop krijgen!

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:49

Hier in de buurt krijg je ze volgensmij voor 25 euro Clown

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 05:48

poeh, dat is wel erg goedkoop! waarom zo goedkoop?

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 07:17

miisshOrse schreef:

Heb je een adres voor mij? Of bedoel je gewoon in de buurt van Rotterdam??

Tja.. de paardenmarkt.. weet je .. ik ben altijd zo bang dat ik een pony mee neem met een ziekte of zo.. ik heb wel een jong veulen lopen!!
Of vinden jullie dit onzin??

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 07:59

Vind ik helemaal niet raar.; Komen de meest vieze beesten te koop gezet. Ik heb mijn fjordje ook op de markt gekocht. Misschien een idee om een shet daar te kopen en de eerste tijd apart te zetten. En kijken of hij niks onder de leden heeft.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 08:07

Kijk uit met die hele goedkope bij een handelaar vandaan. Vriendin van kocht er destijds ook 1 voor 50 euro en die kostte in de weken erna bijna 500 euro aan dierenartskosten.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 08:10

op de markt kan je ze idd voor 30 euro kopen. maar dan zijn het wel hengsten en dan ook nog veulens. waarschijnlijk ook niet geent en ook niet gechipt. (ookal is dat wel verplicht)
je kan heb ook een tijdje alleen zetten, net zoals hierboven wordt gezegd. als ze echt wat hebben zie je dat dan snel genoeg. ik ken veel mensen die via de markt aan hun pony zijn gekomen, en die paardjes doen het heel erg goed!! en ze hadden geen enge ziektes ofzo. rond deze tijd beginnen de paardenmarkte weer een beetje te komen, dus ga daar eens kijken!!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 08:12

de meeste shetlander hengst veullens zijn rond de 50 euro. Hier in de buurt ook

Miem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 08:18

Als je het shetje bij je paarden wil zetten zou ik wel een merrie of ruin nemen. Ik hoorde hier wel eens dat shetjes op een veel grotere merrie kruipen en dekken, dat kan toch niet de bedoeling zijn denk ik.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 08:21

Ik heb ook lang gezocht voordat ik iets had gevonden. Het was nl als maatje voor mijn paard bedoeld, en dan vind ik 400 euro toch veel geld. Uiteindelijk heb ik er een gevonden voor 100 euro, ruintje, gechipt, en nmrps-papieren erbij. Plus nog de garantie als het niet beviel dat hij terug mocht. Dat is toch niet duur. Ik heb ook aardig wat gehandeld. Hij begon met het dubbele. Haha!

Ik zou dus gewoon eens particulier kijken en wat gaan handelen. Je kan het altijd proberen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 08:36

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 11:08

Met een beetje goed rondkijken op marktplaats heb je meestal wel een shethengst voor €50,-. Op bokt staan ook genoeg shetjes. Gewoon even goed zoeken, dan kom je vast wel iets tegen Knipoog

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 11:09

Op marktplaats staan echt geen shetten voor 50euro, heb er al gekeken, ook op tweedehands.nl en dat soort sites.. nog best moeilijk om een geschikte shet te vinden zeg.. pfff..

oke paardemarkten, waar vind ik die?? Ik zie nooit een adv van een paardenmarkt ofzo!!

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 11:13

horselover21 schreef:
miisshOrse schreef:

Heb je een adres voor mij? Of bedoel je gewoon in de buurt van Rotterdam??

Tja.. de paardenmarkt.. weet je .. ik ben altijd zo bang dat ik een pony mee neem met een ziekte of zo.. ik heb wel een jong veulen lopen!!
Of vinden jullie dit onzin??

Ik woon niet in Rotterdam, maar in de buurt van. Knipoog Mijn buurman is vee handelaar en heeft nu weer een stuk of 10 shets. Hij verkoopt ze volgensmij voor vrij weinig geld . Ons bood hij er 1 aan voor 25 euro ,, maar dat kan ook een vrienden prijsje zijn....

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 11:50

Ik heb je even een PBtje gestuurd.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 11:56

Er zijn echt wel normaal geprijsde shets te vinden als je even goed zoekt. De vraagprijs is soms veel te hoog. Mensen durven idd €200,- te vragen voor een ongeënt, ongechipt paardje zonder papieren. Maar het blijft natuurlijk wat de gek ervoor geeft.
Onderhandelen, dus.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 12:09