midden/gestrekte draf!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meklabo

midden/gestrekte draf!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 17:46

hallo,

ik heb ben dus nu bezig met de midden/gestrekte draf, maar in plaats van dat hij zijn passen verruimt gaat hij in galop over! Boos!..
heeft er iemand tips, om hem netjes zijn passen te laten verruimen,
zonder dat hij de neiging heeft om in galop aan te springen? *LOL*
hij is daarbij wel super gevoelig voor het been, dus ik hoop dat jullie me
kunnen helpen Haha!..

m.v.g.

roxanne

annieboef

Re: midden/gestrekte draf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 17:57

Dit werkte bij mij erg goed:

Je kunt heel voorzichtig proberen met het lichtrijden hem erg op je zit te laten focussen.
Door steeds iets langer te staan tijdens het lichtrijden een hele lange zijde en dan de volgende lange zijde wat sneller staan, zit,staan, en dan de volgend zijde wat langzamer lichtrijden, eigenlijk dus tempoverschillen te rijden met je zit. Zodat hij zich aan jouw ritme gaat aanpassen.

Als dit goed gaat kun je het steeds iets verder uitbreiden naar verruimde draf en weer terug naar verzamelde draf en arbeidsdraf

Als dit alles goed voelt gaat het ook als je doorzit..

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 18:00

op mijn zit reageert hij wel goed! Haha!.. dus ik ga morgen proberen of dat het op jou manier lukt *LOL*..
heel erg bedankt voor je tip Haha! *LOL*.. nog meer tips zijn welkom Haha!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:55

Hoe ik mijn paard de middendraf heb geleerd zonder dattie in galop aanspringt was door mijn onderbeen ietsjs naar achteren te leggen voor de middendraf. Dat was dan de 'hulp' voor de middendraf. Later deed ik steeds minder mijn been naar achter en op het laatst helemala niet, toen haalde ik er 7ens voor Lachen Veel geduld hebben en zeker niet boos worden.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 22:23

Je kunt om de passen van je paard te verruimen ook over drafbalkjes gaan draven, maar dit is meer om de hele gang van je paard te verruimen, maar misschien kun je het ook gebruiken voor het aanleren van de middendraf? (de balkjes steeds ietsjes verder uit elkaar leggen, zodat hij wel moet verruimen)

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 10:57

ik ga het vanmiddag op de manier van annieboef proberen, en al dat niet lukt ga ik het op jou manier proberen angela88 heel erg bedankt voor jullie tips Haha! *LOL*

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 11:47

Ik heb geleerd dat je het van uit de ontspanning moet doen. Eerst rustig net een ietse pietsie beetje verruimen, zodat je paard licht in de hand blijft, als je zover bent kun je uit bouwen. Veel mensen maken de fout dat ze te fanatiek naar voren rijden zodat ze bij de eerste keer algrote ogen scoren. Maar vaak is het dan dat je paard uitelkaar valt, dan kan je paard 2 dingen doen, struikelen, of aangalopperen. Als je voorzichtig naar voren rijdt, en als je paard er aan toe is dan uit bouwd, berijk je uiteindelijk veel meer met je draf.

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 11:49

oke, die tip ga ik zeker ook proberen, gewoon rustig opbouwen. ik heb er geen haast mee, dus genoegg tijd Haha! *LOL*

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 11:59

Ik ken alle bovengenoemde trucs en het hangt een beetje van het paard af. Een ding wel onthouden. Zogauw hij aanspringt niet meteen opgeven. Meteen terugnemen en opnieuw doen. Waarschijnlijk weet je dit al maar toch voor de zekerheid

Dus middendraf proberen => galop => meteen terug => meteen weer proberen