eqisanum puur natuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saden

eqisanum puur natuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 13:58

Wie heeft ervaring met het voeren van dit product? Het is een granenmix. Door de tandarts van mijn paard is het aangeraden omdat hij last van zn nieren heeft. Dat zou komen omdat in biks te veel gifstoffen in zouden zitten die zijn nieren niet aan kunnen.

showdown

Re: eqisanum puur natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:12

Hoi
Ik heb geen goede ervaring met dit voer:
Mijn paard heeft het ook een tijd gekregen. Na een tijdje bleek dat hij niet tegen dit voer kon (was bij de DA omdat ik hem wat sloom en niet lekker in zijn vel vond zitten). Na voerwissel binnen 2 weken een compleet ander paard!
PS: sinds wanneer kan een TANDarts concluderen dat een paard last van z'n nieren heeft???

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:22

Aan de kleur van het tandvlees waarschijnlijk Lachen
Ik voer nu al weer dik een jaar de Equisanum Herba en mijn meiden doen het er erg goed op.

showdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:31

Sorry, maar aan de kleur van het tandvlees kan je niet met zekerheid stellen dat dat veroorzaakt wordt door nierfalen. Ik zou toch eerst mijn paard maar eens door een dierenarts laten onderzoeken (incl eventueel bloedonderzoek naar de nierfucntie). Zeker gezien het feit dat een verminderde nierfunctie nogal een diagnose is.. (daar zou ik niet op advies van de tandarts maar gaan experimenteren met voer (net zolang totdat het te laat is...))

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:48

Ik voer Equiral Qi omdat mijn paard zijn organen zeer slecht werkten, ben heel tevreden en vind geen graankorrels in de mest.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 07:50

Mijn paard krijgt al drie jaar Equisanum Puur Natuur en ik ben juist wel te spreken over dit voer. Ze heeft mooie ontlasting en ziet er hartstikke gezond uit, bovendien vind ze het ook erg lekker. Ik vind het zelf ook vreselijk lekker ruiken, heb haast de neiging om het door de yoghurt als ontbijt te doen Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 08:45

woestein hier heeft er 1.5 jaar ervaring mee. ik ben net begonnen, ook met de granenmix dus kan nog niet oordelen. maar omdat woes er zo ontzettend over te spreken is, ook qua soepelheid van d'r paard ben ik de 'gok' gaan wagen. Lachen

saden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 15:24

idd de tandarts kon het zien aan zijn tandvlees en ook aan de reactie op het drukken bij de lendenen en de flanken. hij is niet alleen tandarts maar ook homeopaat voor paarden. kunnen jullie me ook vertellen wat de prijsd is van dat spul en waar ik het kan krijgen in de provincie groningen?
al vast bedankt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:05

Ik denk dat het weinig zin heeft om door op ander voer over te gaan je paard zijn nierprobleem ineens zult verhelpen.
Natuurlijk als hij met schone nieren hierop overstapt heeft het wel effect.
Beter kun je hem nu eerst een nierschonend kuurtje geven (D-tox oid).

saden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 16:12

nier probleem is iets overdreven. maar hij is iets gevoelig op zijn nieren en door dit voer hoeven zijn nieren niet zo hard te werken

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 16:34

saden schreef:
idd de tandarts kon het zien aan zijn tandvlees en ook aan de reactie op het drukken bij de lendenen en de flanken. hij is niet alleen tandarts maar ook homeopaat voor paarden. kunnen jullie me ook vertellen wat de prijsd is van dat spul en waar ik het kan krijgen in de provincie groningen?
al vast bedankt

Ik geloof dat ik iets van € 12,- per zak betaal. Het wordt thuis gebracht, als je even een mailtje stuurt naar het adres op de site, kunnen zij je wel vertellen, wie de leverancier bij jou in de buurt is.
http://www.equisanum.nl/bedrijfsprofiel.htm

saden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 16:56

oke daar heb ik iets aan

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 20:04

Let me guess, jouw gebitsverzorger is TvH? Haha! Hij heeft dat verhaal ook bij mij opgehangen alleen lustte mijn paard geen Puur Natuur. BthW, ik kan me niet herinneren dat hij het over nier- of wat voor problemen had bij mijn paard maar wel dat hij vertelde dat biks niks is (gif).

Afgelopen januari kwam ik in aanraking met Equisanum Excellent, een granenmix waarbij de granen geplet zijn, een mintachtige geur aan zit en die lust ze wel. Niet dat het een baanbrekend verschil is (zoals die gebitsverzorger beweert - mijn paard heeft oook geen 'afkickverschijnselen' vertoont van de brok) maar mijn motivatie om dit te gaan voeren is het hoge energiegehalte in verhouding met een laag eiwitgehalte.
Mijn paard is gevoelig voor een eiwitoverschot - ze krijgt er stijve spieren van. Nu ik qua hoeveelheid veel minder hoef te voeren krijgt mijn paard veel minder eiwit binnen (lager overschot).
Ik weet van een fokker van Friese paarden in Frl. dat die ook Equisanum voert en dat de vruchtbaarheid van de merries positief verbeterd is. Weet alleen niet precies welke muesli hij voert.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 09:38

het is de zelfde gebitverzorger. hij heeft mij het ook verteld over de gifstoffen in het brok. maar ik denk dat het wel kan kloppen want mijn paard kreeg voor 2 jaar terug nooit biks en nu wel en de laatste tijd word hij achter op zijn rug steeds gevoeliger. min paard lust de granen wel en dus lijkt het mijn het proberen waard.